13. 12. 2004
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
13. 12. 2004

Kancléř Schröder snad prodá lokomotivy v Číně, auta se v Německu prodávají sama

V neděli zahájil spolkový kancléř Schröder v Pekingu dvoudenní oficiální návštěvu Číny. Kromě Pekingu má navštívit také Changchun na severovýchodě země, který se potýká s nedostatečnou infrastrukturou. Kancléře na jeho cestě doprovodí skupina 43 vrcholných německých manažerů. Ti budou usilovat především o uzavření zakázek v řádu miliard eur.

Kromě dalších projektů se má jednat o prodej 180 lokomotiv z koncernu Siemens v hodnotě 360 milionů eur a o dodávku 23 dopravních letadel Airbus. Schröderova návštěva má dále podpořit rozšíření stávající trasy německého rychlovlaku Transrapid v Šanghaji, jejíž první úsek v délce 31 km kancléř osobně otevřel před dvěma lety. Němečtí průmyslníci již delší dobu usilují o získání zakázky na dalších 170 km do města Hangzhou. Doufají, že návštěva kancléře rozhodujícím způsobem zlepší jejich vyjednávací pozici.

Německý automobilový trh se zřejmě ke konci roku přece jen probouzí z letargie. Podle Svazu automobilového průmyslu (VDA) bylo v listopadu uvedeno do provozu 284.000 osobních automobilů, o 11% více, než ve stejném období loňského roku. Svaz tento růst vysvětluje zvyšující se poptávkou po automobilech německé výroby. Ta se ve srovnání s loňskem zvýšila o 13% a umožnila německým automobilkám obsadit dvě třetiny domácího trhu. V listopadu si zároveň o 5% polepšili dovozci a podařilo se jim tak alespoň částečně vyrovnat říjnový propad. Přes příznivý listopadový vývoj bude však za rok 2004 uvedeno do provozu méně automobilů, než v předchozím roce, a to již pátý rok v řadě. Na tomto faktu již nic nemůže změnit ani jakkoliv příznivý vývoj v prosinci. V období leden až listopad tohoto roku bylo v SRN uvedeno do provozu 2,98 milionu osobních automobilů, o 1% méně, než v loňském roce.

Zveřejněno díky teritoriálnímu ekonomickému portálu EXPORT DO SRN

                 
Obsah vydání       13. 12. 2004
13. 12. 2004 Bohemistika, slovakistika jsou vlivnými vyslanci ČR i Slovenska - přežijí v zahraničí? Tim  Beasley-Murray
13. 12. 2004 Czech, Slovak, Minority Subjects and Discipline Tim  Beasley-Murray
13. 12. 2004 17. listopad -- přestaňme se litovat Milan  Valach
13. 12. 2004 Jak Západ platí a organizuje "spontánní demokratické revoluce"
13. 12. 2004 Is Czech education failing the young? Jan  Čulík
13. 12. 2004 Spolková mravní bída Václav  Dušek
12. 12. 2004 Zainteresované školství, absolventské sítě a příčiny selhání lisabonské strategie Radim  Valenčík
11. 12. 2004 Server Novinky.cz rasisticky zkreslil zprávu o diskriminaci Romů v Británii
11. 12. 2004 Idnes konečně zasahuje proti rasismu
13. 12. 2004 Ukrajina: Složitá cesta s varováním Miroslav  Polreich
12. 12. 2004 Palestinský šéf se omluvil za podporu Saddámovy invaze do Kuvajtu
13. 12. 2004 Jak dlouho nás budou ještě vojáci ohrožovat?
13. 12. 2004 Konec pěstování vína ve Francii? Simone  Radačičová
13. 12. 2004 Nedostatečný výběr Petr  Říha
13. 12. 2004 Nový svět blogování
13. 12. 2004 Evropská demokratická strana oficiálně ustavena, místopředsedou Jiří Lobkowicz
11. 12. 2004 Americký voják, který zabil Iráčana, odsouzen na tři roky
13. 12. 2004 Michael  Marčák
11. 12. 2004 Juščenko "byl otráven"
13. 12. 2004 Český pohled na obraz Marxe u současného člověka Michael  Hauser
11. 12. 2004 O impotenci hrubého vyjadřování Štěpána Kotrby
11. 12. 2004 Dělat z dětí politická rukojmí je nepřípustné Jan  Čulík
12. 12. 2004 Pořádně je prověřte!
12. 12. 2004 My o koze a oni o voze Jan  Čulík
13. 12. 2004 Jak to bude na Kubě vypadat po Castrovi?
13. 12. 2004 Méně okázalá gesta by byla smysluplnější
12. 12. 2004 Mám pocit, že je mnou manipulováno
12. 12. 2004 Když europolicie udusila ženu v letadle, nikdo se nezajímal Ondřej  Slačálek
10. 12. 2004 Nenávist clonící oči i rozum Jakub  Jirsa
11. 12. 2004 Nenávistný výlev Štěpána Kotrby Pavel  Urban
11. 12. 2004 Děkuji Štěpánu Kotrbovi
11. 12. 2004 Rodiče mají právo žít se svými dětmi
11. 12. 2004 Jak to bylo přesně s oběma kubánskými disidenty Marek  Sečkař
11. 12. 2004 Představte si, že by zadržovali někomu děti Američané Tomáš  Stýblo
13. 12. 2004 K plnému životu nechť patří i zákon i tělo Daniel  Ženatý
11. 12. 2004 Důchodkyně, kindrštúbe, Rožánek a "jiná hovada" Štěpán  Kotrba
11. 12. 2004 Kotrba par excellence Filip  Rožánek
12. 12. 2004 Jsem rád, že jsem nepotkal tramvajového milicionáře Bohumil  Kartous
13. 12. 2004 Kancléř Schröder snad prodá lokomotivy v Číně, auta se v Německu prodávají sama
10. 12. 2004 Trojí ohlédnutí za "Listopady" Petr  Miller
10. 12. 2004 Češi mluví jen sami mezi sebou. Kdy se to změní? Jan  Čulík
10. 12. 2004 Vynikající malířka o lidské identitě Jan  Paul
29. 12. 2003 Nenechte si ujít: nový knižní výbor z Britských listů
22. 11. 2003 Adresy redakce
6. 12. 2004 Hospodaření OSBL za listopad 2004

Německo dnes RSS 2.0      Historie >
13. 12. 2004 Kancléř Schröder snad prodá lokomotivy v Číně, auta se v Německu prodávají sama   
25. 11. 2004 Odpadlíci od SPD a PDS se rozhodli založit stranu   
22. 11. 2004 Etika v České republice - pohled z Německa Josef  Hladik
19. 11. 2004 Přestože německá ekonomika stagnuje, 11,4% exportu putuje na východ   
8. 11. 2004 Menší letiště rentabilně provozovat nelze Matěj  Vokáč
5. 11. 2004 Předsedkyně CDU Angela Merkelová také nepodpoří žaloby sudetských Němců před mezinárodními soudy Radek  Vogl
5. 11. 2004 SRN: Letos opět rekordní počet bankrotů a v září opět nižší obrat maloobchodu   
3. 11. 2004 Rozhýbá se konečně německá ekonomika? Matěj  Vokáč
3. 11. 2004 PDS zahájila v Postupimi svůj sjezd   
2. 11. 2004 Pravicová Lidová fronta? Tomáš  Krček
1. 11. 2004 Vedení východoněmeckých podniků odmítá zavedení minimální mzdy, vláda prý šíří nejistotu   
22. 10. 2004 Spoplatňovanie diaľnic v Nemecku od 1. januára 2005   
22. 10. 2004 Proč považují Britové Němce pořád za nacisty?   
21. 10. 2004 SRN: 151 miliard eur soukromých úspor   
20. 10. 2004 Konec zlatých časů pro německé zaměstnance Matěj  Vokáč