13. 12. 2004
Kancléř Schröder snad prodá lokomotivy v Číně, auta se v Německu prodávají samaV neděli zahájil spolkový kancléř Schröder v Pekingu dvoudenní oficiální návštěvu Číny. Kromě Pekingu má navštívit také Changchun na severovýchodě země, který se potýká s nedostatečnou infrastrukturou. Kancléře na jeho cestě doprovodí skupina 43 vrcholných německých manažerů. Ti budou usilovat především o uzavření zakázek v řádu miliard eur. |
Kromě dalších projektů se má jednat o prodej 180 lokomotiv z koncernu Siemens v hodnotě 360 milionů eur a o dodávku 23 dopravních letadel Airbus. Schröderova návštěva má dále podpořit rozšíření stávající trasy německého rychlovlaku Transrapid v Šanghaji, jejíž první úsek v délce 31 km kancléř osobně otevřel před dvěma lety. Němečtí průmyslníci již delší dobu usilují o získání zakázky na dalších 170 km do města Hangzhou. Doufají, že návštěva kancléře rozhodujícím způsobem zlepší jejich vyjednávací pozici. Německý automobilový trh se zřejmě ke konci roku přece jen probouzí z letargie. Podle Svazu automobilového průmyslu (VDA) bylo v listopadu uvedeno do provozu 284.000 osobních automobilů, o 11% více, než ve stejném období loňského roku. Svaz tento růst vysvětluje zvyšující se poptávkou po automobilech německé výroby. Ta se ve srovnání s loňskem zvýšila o 13% a umožnila německým automobilkám obsadit dvě třetiny domácího trhu. V listopadu si zároveň o 5% polepšili dovozci a podařilo se jim tak alespoň částečně vyrovnat říjnový propad. Přes příznivý listopadový vývoj bude však za rok 2004 uvedeno do provozu méně automobilů, než v předchozím roce, a to již pátý rok v řadě. Na tomto faktu již nic nemůže změnit ani jakkoliv příznivý vývoj v prosinci. V období leden až listopad tohoto roku bylo v SRN uvedeno do provozu 2,98 milionu osobních automobilů, o 1% méně, než v loňském roce. Zveřejněno díky teritoriálnímu ekonomickému portálu EXPORT DO SRN |