9. 3. 2004
Nedělejte ze studentů motorové myši na fakta"Jakožto student školy v Británii mám své zkušenosti s Gymnáziem Zlín i britským školstvím", napsal Jan Semotam v reakci na článek profesora Miroslava Rafaje z 12. 2. O tragickém českém školství?. "V první řadě mě zarazilo, že autor prohlásil, že Honza Baláč ve svém článku, na který profesor Rafaj reaguje, prosazoval britský systém jakožto "ideální a jediný správný". Podle toho, co jsem se dočetl v jeho příspěvku, se on ale o tomto systému zmiňuje jen jako o lepším a více efektivním z hlediska vzdělávání studentů." |
Vážený pane profesore, byl jsem překvapen, že jste si platil cestu, nebo část ceny, do Jihoafrické republiky ze svého i přesto, že "dle vyhlášky MŠMT č.j. 16741/97-20 z roku 1997 je cesta učitele do zahraničí hrazena ze sponzorských darů nebo příspěvků rodičů zúčastněných studentů". Zaráží mě, že jste si to platil sám. Proč? Přijde mi to tak trochu jako výmluva pro Vámi podaný fakt, že jste mohl jet jako jediný z pedagogů. Honza se ve svém článku zmiňuje o konferenci, která se odehrála minulý červen na Shetlandech. Vy se však ve své reakci odvoláváte pouze na konferenci ve Zlíně, což mi přijde jako neadekvátní srovnání. Já jsem se zlínské konference nezúčastnil a moc o ní nevím, proto se tyto dvě nesnažím srovnávat. Vy jste se nezúčastnil konference na Shetlandech, ale snažíte se tyto dvě srovnávat. Píšete, že konference ve Zlíně byla úspěšná podle děkování od studentů. Konference na Shetlandech byla úspěšná taktéž. Pro mě i ostatní účastníky znamenala životní zkušenost a zážitek a nejeden z nás si šel se Stewartem (hlavním organizátorem -- pozn. autora) potřást rukou. To ovšem nijak neomlouvá fakt, že dvě profesorky z gymnázia se svým arogantním chováním zasloužily o ostudu pro celé gymnázium i české školství obecně. O tom, že za ně neplatíme, nám nikdo až do dneška neřekl a na konferenci jsme všichni byli v přesvědčení, že jim hradíme pěknou desetidenní dovolenou. Za toto označení jsem byl nazván drzým spratkem s bohatými rodiči. Upozorňuji na fakt, že moji rodiče bohatí nejsou a potýkají se s finančními problémy a samotná profesorka se před německou kolegyní zmínila, že pobyt bere jako dovolenou. Jsem tedy opravdu já ten drzý? Zajímalo by mě, proč jste Roberta přemlouval, aby si udělal i českou maturitu. Z mého pohledu je tato po úspěšném absolvování Scottish Highers (ekvivalent maturity) a přijmutí na britskou univerzitu naprosto zbytečná a nikdy v budoucím životě nebude nijak užitečná. Dodělat si maturitu například z češtiny jakožto dodatek k Highers je ale určitě užitečné pro případnou budoucnost v ČR. Absolutně nesouhlasím s informací o studentech, kteří si "zajistili studium v zahraničí bez vědomí gymnázia!" Podle toho, co vím od zdrojů velmi blízkých dané situaci se uskutečnilo setkaní rodičů obou zúčastněných studentů se zástupci školy, kde se kluci snažili získat podporu gymnázia pro svou iniciativu. Díky kontaktům se zástupci skotské školy si mohli jednoduše koupit letenku a vyrazit na Shetlandy. Oni však nejprve chtěli informovat svoji školu a znát její názor. Za to se jim dostalo citovaného osočení ve vašem článku. Jako urážku i vůči své osobě beru frázi o "nejtalentovanějších (nejvypočítavějších) studentech." Pokud schopnost zajistit si mezinárodní kontakt a budoucnost prostřednictvím programu k tomu určenému považujete za vypočítavost, k čemu by pak tyto programy měly být? Iniciativa již zmíněných dvou studentů nijak neohrozila případné výběrové řízení pro ostatní zájemce z Česka. Jejich iniciativa šla stranou. Považujete za vypočítavost i moji žádost o prodloužení mého původně půlročního long-term exchange až do konce června na délku jednoho školního roku? Já osobně souhlasím s mnohým, co Honza ve svém článku napsal, ale nechci na nikoho útočit. Což ani on nechtěl, jak mi říkal při naší vzájemné komunikaci. Zároveň ale ke Gymnáziu Zlín a většině jeho pedagogického sboru chovám úctu k jejich práci se studenty. Dalo mi hodně, i když si myslím, že kdyby se udělaly změny, celá instituce by se stala mnohem efektivnější a nedělala by ze studentů motorové myši na fakta, ale mladé lidi schopné spolupracovat s dnešním světem. |
Školství | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
10. 3. 2004 | Zákon není kadidlo | Ondřej Hausenblas | |
9. 3. 2004 | Nedělejte ze studentů motorové myši na fakta | ||
12. 2. 2004 | O tragické situaci českého školství? | Miroslav Rafaj | |
11. 2. 2004 | Vzdělání a nezaměstnanost | Miroslav Václav Steiner | |
6. 2. 2004 | Posílat děti do školy se třetímu světu vyplatí | Simone Radačičová | |
2. 2. 2004 | Obstát, aneb Nihil obstat ve věci moderního vyučování | Ondřej Hausenblas | |
29. 1. 2004 | O tragické situaci českého školství | Jan Baláč | |
26. 1. 2004 | České základní školství je tragédie | Jan Paul | |
24. 1. 2004 | O školství - v ČR i jinde | Jan Čulík | |
20. 1. 2004 | Je univerzitní školné ve výši 150 000 Kč ročně jedinou možností, jak hospodářsky přežít? | ||
19. 1. 2004 | Je potřebné umět číst s porozuměním | Ondřej Hausenblas | |
5. 1. 2004 | Školství | Jana Poslová | |
2. 1. 2004 | České školství: Není fér svádět vinu na studenty | Jan Raszyk | |
30. 12. 2003 | Není to vina jen učitelů | Jana Poslová | |
30. 12. 2003 | Dobré učitele je nutno zaplatit | Tomáš Gawron |