6. 1. 2003
Odstraní londýnský experiment dopravní zácpy ze středu měst?Automobilová doprava v Londýně se v současnosti pohybuje rychlostí menší než 15 km/hod. Řidiči tráví téměř polovinu času za volantem v dopravních zácpách. Londýnský primátor Ken Livingstone tvrdí, že to stojí ekonomiku hlavního města Británie 2 až 4 miliony liber (100 až 200 milionů Kč) týdně. Za šest týdnů, 17. února, se začne v Londýně vybírat poplatek 5 liber (250 Kč) denně za vjezd automobilem do města. Na hranicích zakázané zóny bylo postaveno 800 kamer, které mají automaticky zaznamenávat poznávací značky čtvrt milionu automobilů, které každý den vjíždějí do Londýna. Zaznamenané značky mají být srovnávány se seznamem řidičů, kteří za vjezd do Londýna zaplatili výše uvedený poplatek. Bude však tento systém fungovat? Kritikové předvídají apokalypsu.
|
Automobilisté, kteří poplatek nezaplatí, dostanou možnost uhradit ho do půlnoci daného dne. Pak si londýnské úřady vyhledají jméno a adresu řidiče podle státní poznávací značky a vyměří mu pokutu, bude ve výši 40 liber (2000 Kč), pokud ji zaplatí do čtrnácti dnů. Kritikové poukazují na to, že kamery nebudou schopny spolehlivě číst státní poznávací značky vozidel a londýnský starosta přiznal, že kamery zřejmě nepřečtou 10 - 15 procent poznávacích značek. Firma, která celý projekt provozuje, však bude mít k dispozici jen několik málo manuálních kontrolorů. Kritici dále zdůrazňují, že úřad, který v Británii vydává státní poznávací značky, má nesmírně zastaralou databázi vlastníků (v Británii se SPZ automobilu nemění se změnou vlastníka) a že bude nemožné dohledat mnoho řidičů, kteří vjedou do centra Londýna bez zaplacení příslušného poplatku. Jedna automobilová nadace tvrdí, že tato centrální databáze obsahuje 10 milionů neexistujících automobilů. Mluvčí konzervativní opozice pro dopravu varoval, že "Pokuty budou dostávat lidé, kteří jsou mrtví, kteří žijí ve Skotsku anebo kteří už šest let nemají automobill." Londýnský starosta doufá, že zavedením poplatků za vjezd do Londýna poklesne objem automobilové dopravy o 10 až 15 procent. To by znamenalo, že ježdění autem po Londýně se zrychlí o 20 až 30 procent. Situace by trvale vypadala tak, jak dnes vypadá v létě, kdy jsou lidé na dovolené. Podle informací v jedněch londýnských novinách je 48 procent Londýňanů pro zavádění tohoto nového projektu, 39 procent je proti. Londýnští radní doufají v úspěch. Mohou se utěšovat úspěchem severoanglického historického města Durhamu. Tam zavedli poplatek za vjezd do centra města, cílem bylo snížit množství automobilů o polovinu, a za čtvrt roku se jim podařilo snížit počet automobilů, který vjíždí do historického centra, z 2000 na pouhých 200 denně. (JČ) |
Automobilismus | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
6. 1. 2003 | Odstraní londýnský experiment dopravní zácpy ze středu měst? | ||
7. 11. 2002 | Jak je to v Británii s přechody pro chodce | ||
6. 11. 2002 | Brno: Protestujte proti rušení přechodů pro chodce | ||
20. 10. 2002 | Praha ruší jízdní pruhy pro autobusy! | ||
15. 10. 2002 | Odrazem signálů z mobilních telefonů lze monitorovat pohyb osob a vozidel | ||
27. 9. 2002 | V Ostravě se rokuje o investicích do Moravskoslezského kraje | Daniela Pilařová | |
17. 9. 2002 | Den bez aut v Brně | ||
17. 9. 2002 | Ekologická koalice do voleb pro Prahu | ||
16. 9. 2002 | Petice "Město pro lidi" má podporu Pražanů | ||
13. 9. 2002 | Brno: úředníci zakázali cyklojízdu ke Dni bez aut | ||
12. 9. 2002 | Petice: Uvolněte Prahu lidem | ||
23. 8. 2002 | Automobilisté v Londýně budou platit za jízdu do města | ||
20. 8. 2002 | V Praze došlo v pondělí k téměř naprostému dopravnímu kolapsu | ||
19. 8. 2002 | Dobrá rada (cestujícím pražskou MHD) nad zlato | Jindra Vavruška | |
5. 8. 2002 | Britští řidiči zuří nad navrhovaným zákonem EU pro ochranu cyklistů |
Doprava | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
6. 1. 2003 | Odstraní londýnský experiment dopravní zácpy ze středu měst? | ||
27. 9. 2002 | V Ostravě se rokuje o investicích do Moravskoslezského kraje | Daniela Pilařová | |
17. 9. 2002 | Den bez aut v Brně | ||
16. 9. 2002 | Petice "Město pro lidi" má podporu Pražanů | ||
12. 9. 2002 | Petice: Uvolněte Prahu lidem | ||
23. 8. 2002 | Automobilisté v Londýně budou platit za jízdu do města | ||
20. 8. 2002 | V Praze došlo v pondělí k téměř naprostému dopravnímu kolapsu | ||
20. 8. 2002 | Proč se nedělají v pražské MHD operativní změny? | Jan Stejskal | |
19. 8. 2002 | Dobrá rada (cestujícím pražskou MHD) nad zlato | Jindra Vavruška | |
7. 8. 2002 | Kuřáci a nekuřáci nejen na železnici | Daniela Pilařová | |
5. 8. 2002 | Britští řidiči zuří nad navrhovaným zákonem EU pro ochranu cyklistů |