Slevy a levota
9. 7. 2010 / Pavel Pečínka
Dá se jim těžko uniknout. Bývají vyvedené ve řvavých barvách, nebo naopak na řvavém pozadí, v obrovské velikosti. Na tabulích, ve výkladech, v centru Brna i na periferii. Někdy je oznamují a doporučují mladí lidé s rozjíveným obličejem a vykulenýma očima na plakátech, jindy samy pravidelně dotírají z rádia tak neodbytně, že člověku zaskočí rohlík u ranního kafe, musí vstát a přeladit na jinou stanici, kde jenom hrají a neplkají. Ano, jsou to "skvělé ceny", "nízké ceny", "obrovské slevy" a podobná hesla.
Samozřejmě, že kdo se vyzná a ví, kam v pravý čas zajít, žije a obhospodařuje rodinu o něco levněji než ten, kdo vyrazí na nákup s odporem, jen když už musí a motá se mezi regály jak čmelák v pavučině. Škoda ale, že toho není víc známo o reklamních strategiích a tricích, jak působit na davy a na zákaznících trhnout co nejvíc. Kromě postupů, jak se zalíbit lidu slevami, existují totiž i jiné manýry:
Např. jak dosáhnout toho, aby výrobek sloužil bez poškození jen o něco málo déle, než je záruční doba. Jak se vyhnout reklamacím za použití argumentu, že zákazník způsobil poškození "nevhodným používáním" či formulacemi, uvedenými drobným písmem na záručním listu. Nebo očekáváním, že podfouknutý nakupující nebude ztrácet čas kvůli několika tisícovkám psaní stížností a chozením po soudech...
Takže zákazníku, víc obezřetnosti v džungli "skvělých slev" mezi regály.
(Vyšlo v Brněnském deníku Rovnost).
VytisknoutObsah vydání | Pátek 9.7. 2010
-
10.7. 2010 / Kaletsky: Přichází postkapitalismus9.7. 2010 / Úpadek Západu10.7. 2010 / Americká PROpaganda10.7. 2010 / Sudetoněmectví jako "budoucí celosvětový problém"9.7. 2010 / Žádost o milost pro íránskou odsouzenkyni8.7. 2010 / Cenová totalita v Česku8.7. 2010 / "Šlechtic" - odvozeno od pojmu šlechetnost?8.7. 2010 / Karel DolejšíStudie o jednom z mála perspektivních zdrojů biopaliv přináší překvapivé prognózy6.7. 2010 / Jan ČulíkČeský mír: Opravdu dobrý film o stavu české společnosti dvacet let po příchodu demokracie5.7. 2010 / Jan ČulíkJak Západ financuje šíření svých vlastních falešných reprezentací o situaci v Iráku2.5. 2010 / Hospodaření OSBL za duben 2010