20. 2. 2009
Serpenízek další z malých digitálních televizí je v problémechNejen zpravodajská Z1, ale nejspíš i TV Barrandov musí čekat problémy. Ty totiž stíhají jejího majitele. Milardáři Chrenkovi se hroutí impérium. "Chrenkova firma Moravia Energo je bez proudu. Dluží ČEZ za elektřinu", hlásí Hospodářské noviny. "Třinecké železárny propouštějí, barrandovská filmová studia mají nouzi o zakázky a teď se otřásá i jeho obchodník s elektřinou Moravia Energo. Ten přišel o elektřinu od ČEZ, protože za ni neplatí," konstatuje deník. A i když další z Chrenkových akvizic nejmenuje, je jasné, že pokud start televize někdo nebude minimálně rok dotovat, jen těžko má šanci na přežití. Navýšení základního jmění na trojnásobek neřeší problém rozvoje, tyto prostředky sanují pouze propad "cash flow". |
Podle Týdne, citujícího deník zdarma E15 přitom "investoři projektu komerční stanice TV Barrandov navýšili v polovině ledna základní jmění společnosti Barrandov Televizní Studio o 400 milionů korun." Největším investorem je Chrenkova Moravia Steel. Podle Týdne mají peníze "krýt plánovanou ztrátu". Jedinými příjmy podle informací listu jsou tržby z reklamy a reklamní čas TV Barrandov se prodává velmi obtížně. Televize totiž není zapojena do peoplemetrového měření a není jasná ani její cílová skupina. Na TV Barrandov je závislá i Febio TV, která pro ni vyrábí poté, co se Feničovi zhroutil sen o vlastní televizi. Tento stav by mohl vést ke zpomalení digitalizace, neboť na příjmech od televizí závisí provozovatelé sítí ("stožáristé") a bez nich komerční multiplexy jen těžko mohou vysílat. Tento stav byl ale předvídatelný už na počátku roku. Síť 1 Českých radiokomunikací, ve kterých vysílá ČT a ČRo, mezitím přešla na digitální vysílání s novou kompresní technologií - statistickým multiplexováním a ČT24 spouští internetové vysílání v plné televizní kvalitě. Propad reklamních příjmů je způsoben tím, že velké inzerenty nutí krize omezovat své mediální rozpočty. Stejná situace v oblasti mediálních rozpočtů je i na Slovensku. Příslib pomoci pro tamější veřejnoprávní televizi přichází právě včas. Nakonec se ukáže, že jedinou televizí, která bude moci v polovině roku těžit ze svého programu, bude STV. Chrenek by mohl pochopit včas, na rozdíl od majitelů Z1, že dělat televizi není jen zlatý důl. Za určitých okolností to může být i bezedná studna. 31. 1. 2009, Štěpán Kotrba: Černý scénář mediálního trhu se začíná naplňovat ZDE 6. 1. 2009, Štěpán Kotrba: ICT: Krize, krize, krize kam se podíváš ZDE |