5. 9. 2008
BBC: Česká republika vzkazuje EU:Dáme vám ochutnat vaši vlastní medicínuČeská vláda zahájila novou PR kampaň, jejímž cílem je zvýšit povědomí o tom, že ČR zanedlouho převezme předsednictví Evropské unie, píší internetové stránky BBC. |
Kampaň je založena na obrazu kostky cukru - českého vynálezu - a její součástí je zdánlivě nevinné heslo. Avšak to heslo je v češtině silně dvojznačné a kritikové se diví, co se česká vláda snaží říci. Česká vláda kampaň, která běží v televizi i na billboardech, hájí. Potíž je, že heslo "Evropě to osladíme" má i druhý význam. Překladatelé, na něž se obrátila BBC, vysvětlili, že snad nejpřesnějším překladem je věta "Dáme Evropě ochutnat její vlastní medicínu." Český premiér Mirek Topolánek přiznal, že je heslo dvojznačné, ale zdůraznil, že ze záběru reklamy je jasné, že je reklama míněna "pozitivním způsobem". Jeho náměstek, muž, který přišel s myšlenkou kostky cukru, uvedl, že podle jeho názoru reklama obsahuje všechny typické české charakteristické rysy humoru, ironie a sebekritiky. Ne všichni se však smějí. Premiérova strana pravicová ODS, je baštou euroskeptismu, a opozice už její reklamní kampaň kritizuje. Konec konců byl to zakladatel této strany a současný český prezident Václav Klaus, který varoval, že se česká suverenita rozpustí v Evropské unii jako kostka cukru v šálku kávy. Podrobnosti v angličtině ZDE |