5. 9. 2008
Nejhorší reklama vznikne, když vlivný diletant dostane "Nápad"Už dříve mne napadlo, že české předsednictví EU by mohla být buď nuda nebo ostuda. A už to začíná! Pod názvem "Evropě to osladíme" startuje vládní ODS před regionálními a senátními volbami reklamní kampaň vlády k příležitosti českého předsednictví v polovině příštího roku. V klipu budou dominovat hvězdy ze sportu a modelingu, na pozadí "Velká šachovnice", z kostek cukru budou znuděné osobnosti stavět hradby či je budou s blaženým výrazem polykat... , protože v hlavní roli kampaně vystupuje kostka cukru. Český vynález. Ironický kontext dává Česku nálepku, které se asi v Evropě dlouho nezbaví, píše čtenář Ladislav Lašek. |
Pominu fakt, že reklamní kampaň na toto téma je naprosto nesmyslné utrácení peněz daňových poplatníků. Horší je, že tímto spotem znovu potvrdíme Evropě, že jsme nedorostli státnickému pohledu na svět, že umíme jen na jedné straně nastavovat ruce pro peníze ze strukturálních fondů a na straně druhé sabotovat proces sjednocování Evropy. Slogan považuji za urážlivé vytahování se nebo až vyhrožování. Kostka cukru je také slaboduchá, ale asi se myšlenkovému otci hodila do záměru. Evropě je nejspíš jedno, že kostka cukru vznikla v roce 1841 v Dačicích v cukrovaru Jakuba Kryštofa Rada (patent byl schválen až v roce 1843). Evropu by zřejmě víc zajímalo, s jakou vizí přicházíme do předsednictví a co budeme prosazovat. Čechy by to zajímalo také a navíc by se potřebovali dozvědět, co z toho pro tento stát vyplývá. Takže podstatné sdělení chybí, protože vláda žádný cíl pro EU buď nemá, anebo si myslí, že sprostý lid nezajímají fakta a cíle, ale pohyblivé obrázky s J. Jágrem a T. Maxovou. Škoda 12 milionů za další chybnou vládní kampaň. |