15. 11. 2007
Tupé biflování na českých školách:Manifest maturantaPoznámka k článku Patrika Ungermana "Náš mlčící maturant". Letošní září bylo pro mne poněkud jiné než ty předchozí. Už od primy jsem se těšila, až budu v posledním ročníku gymnázia a budu tak služebně nejstarší na škole, samozřejmě tedy až po našich drahých vyučujících, píše Alena Adamíková Realita je ovšem poněkud jiná. |
Už od září se na nás valí bezrozměrná kvanta vědomostí, která se všichni snažíme utřídit si ať už do vzhledných složek nebo přímo do paměťové stopy v našem už tak přeplněném mozku. Představy o tom, že ve čtvrťáku už se to nějak hravě zvládne, neboť jsme si přece zvolili ty předměty, které nás baví a kterým se chceme věnovat v příštích dvaceti letech, jsou naprosto mylné. Řekla bych, že více než 50% maturantů náhle zjistí, že onen vždy tak zajímavý předmět vlastně postrádá jakoukoliv světlou stránku, která by jej nadchla pro daný obor. S touto poněkud lehčí depresí, kterou učitelé nechtějí pochopit, se máte připravovat na tu slavnou a posvátnou zkoušku dospělosti. Při učení jednotlivých témat, kteréá mají být pouze jakýmsi připomněním již dávno probraného učiva, začínáte vybírat ty otázky, které si rozhodně vytáhnout nechcete. Výsledkem je vyškrtání téměř všech témat, a tak na konec by bylo možná lepší počítat ta, u kterých by vám tolik nevadilo, že se na ně zkoušející zeptají. Noční můrou by se také mohla stát otázka ohledně studentovy četby. Jsme si plně vědomi toho, že literatura rozšiřuje naše obzory a prohlubuje filozofický pohled na dnešní společnost, ale páni učitelé, uvědomte si, že den má pouze 24 hodin, tudíž nejsme schopni nastudovat fyzikální zákony a zároveň Taťánin dopis Oněginovi za jeden večer. Ano, někteří mohou odporovat, že to možné je, ale ti buď nedodrželi doporučovaných osm hodin spánku nebo jim pomohly povzbuzující látky. Tito studenti sice budou oblíbeni u vás učitelů, ale upřímně, přece nechcete, abychom si ničili naše již tak nalomené zdraví. Přes všechna úskalí, které se v průběhu studia musejí překonat, tak nějak všichni doufáme, že tu maturitu zvládneme. Nechceme rozhodně týrat naše zkoušející, ale jak je to popsáno v psychologii, obvyklým stresem jsou zkoušky a ne vždy mozek dokáže tento stres zvládnout. Proto omluvte naše slova, jenž vyhrkneme bez váhání, je to jenom obyčejný stres. To se s nabývající zkušeností změní a my slibujeme, že vám jako budoucí lékaři nespleteme dávku léku, nebo že bychom vaše děti a vnoučata snad nechali propadnout u jejich zkoušky z dospělosti. |
Školství | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
15. 11. 2007 | Manifest maturanta | ||
15. 11. 2007 | Nemoc, způsobená Oxfordem? | Ema Čulík | |
15. 11. 2007 | Britské vysoké školy, pro a proti | Jan Čulík | |
14. 11. 2007 | Náš mlčící maturant | Patrick Ungermann | |
14. 11. 2007 | Nechceme sloučení škol | Simona Szekelyová | |
11. 10. 2007 | Vzdělání je důležité | Hynek Bíla | |
10. 10. 2007 | Včera se tančilo všude, aneb dříve bylo všechno lepší | Michael Volný | |
8. 10. 2007 | Stane se školné spásou českého školství? | Jiří Beránek | |
4. 10. 2007 | Je slušnost a civilizovanost "protikapitalistická"? | Bohumil Kartous | |
28. 9. 2007 | Také učitelé potřebují dobré vzdělání! | Michal Giboda | |
10. 9. 2007 | Studium na Pedagogické fakultě UK jako předpeklí | Jiří Beránek | |
2. 9. 2007 | Začíná školní rok a s ním i pravopisná buzerace našich dětí... | Ladislav Kahoun | |
22. 6. 2007 | Šikana ve školách | Josef Vít | |
22. 6. 2007 | MŠMT šikanu ve školách řeší | ||
11. 6. 2007 | Třídní rozdíly začínají v Británii ve věku tří let |