2. 9. 2007
Začíná školní rok a s ním i pravopisná buzerace našich dětí...Dnes začíná školní rok a naše děti budou pětkrát týdně zbaveny osobní svobody, zavřeny do školních tříd a dokonce se nebudou smět ani hnout ze židle. Takové podmínky nejsou ani v nejtvrdším vězení, kde i ten desetinásobný babičkovrah, který uškrtil v parku deset důchodkyň, může vstát že židle a protáhnout se kdy chce... Varování: TENTO ČLÁNEK JE PAMFLETEM (viz. http://cs.wikipedia.org/wiki/Pamflet). Pokud Vám to vadí, nečtěte dál!!! Pamflet je řádný literární útvar a píši ho tak, jak mne můj (výborný) učitel českého jazyka naučil pamflet psát. Jsem mu za to vděčný a snad mne jen trochu znepokojuje, že pokud tohle čte, možná ho klepne... No co se dá dělat, každá válka má i své nevinné obětí! Mluvili jsme o tom babičkovrahovi, co ve vězení může vstát ze židle kdy chce. No a naše děti, které zatím žádnou babičku, dokonce ani tu svou, nezavraždily, musí sedět v lavicích téměř bez hnutí a poslouchat různé, často zakomplexované, existence, které jim budou vyhrožovat pravopisnými diktáty a zkoušením z vyjmenovaných slov... Aby to nebylo zas tak fádní, ve zbylém čase se budou věnovat nesmyslnému přepisování učební látky do sešitů podle jednotvárného výkladu pedagoga, který bude nudným hlasem ze svých zápisků číst to, co doma opsal z učebnice. |
Že je to už jednou v té pořád stejné učebnici? No a co, děti si to přece mohou znovu nesmyslně přepisovat do sešitů! Jen ať si pořádně namohou zápěstí! A ta jejich namožená zápěstí pak budou lékaři připisovat nadměrné... hmm..., nadměrnému hraní tenisu a vůbec je nenapadne, že je to ve skutečnosti z redundantního přepisování slintů vyučujícího... A když to do těch sešitů přepíšou, tak se bude vyučující ukájet přeměřováním okrajů, které si do sešitů děti musí podle pravítka samy narýsovat, protože nechat tam ty okraje natisknout už přímo v tiskárně by pedagogy o tuto úchylnou slast připravilo... Sami bychom naše děti takto trápit nedokázali, ale škole to dovolíme! A ještě jí k tomu dáme do ruky mocnou zbraň - komplikovaný český pravopis. V Britských listech vyšel před nějakou dobou článek pravopisného puristy pana Josefa Landry z ČVUT s názvem "Děsivá úroveň českého pravopisu - i v Britských listech". Jako odpověď píši tento článek, který by se také mohl jmenovat "Děsivá úroveň samoúčelné pravopisné buzerace a šikany - i v Britských listech". Neděkujte! Nedělám to kvůli vám, ale kvůli svým případným budoucím dětem, které by se mohly dostat těmto šíleným pravopisným puristům a jejich pedagogickým nohsledům pod ruku, pokud by český pravopis snad nebyl (už konečně) brzy zjednodušen... A opakuji, komu vadí forma pamfletu, ať nečte dál! Jazykoví puristé, nebuzerujte mé budoucí děti! Spousta pravopisných pravidel je samoúčelných a nejsou nijak nutná pro pochopení významu psaného textu... Kvůli takovým, jako jste vy, bude můj budoucí potomek ve škole buzerován a stresován nesmyslným šprtáním nesmyslných pravopisných pravidel, ze kterých bude zkoušen a bude peskován, pokud je nebude znát i poslepu, pozpátku a probuzen ve tři ráno... Jazykoví buzeranti, až vidě vás jsem poprvé pochopil, že hlavní význam slova "buzerovat" nemá vůbec nic společného s hanlivým označením jakékoliv sexuální orientace, ale právě jen s pravopisným purismem... Buzeruje Vás nad někdo za to, že si dáváte práci s dodržováním i těch nesmyslných pravidel pravopisu? Inu, máte na takové nesmysly čas, tak si je dodržujte, proč ale musí být kvůli takovým, jako jste vy, buzerovány naše děti ve školách a nuceny se učit samoúčelné zbytečnosti místo toho, aby si třeba hrály na hřišti? Nestačilo by, aby TY NESMYSLNÉ z pravopisných pravidel byly dodržovány dobrovolně? Můj syn bude buzerován o něco méně než syn Váš, protože bude vědět, že za špatnou známku z pravopisu ho já nikdy kárat nebudu... Mohl bych provokativně s hrubkou napsat, můj sin, ale neudělám to, protože rozlišení tvrdého a měkkého y/i může mít někdy i nějaký význam. Zde např. to, že pácháním sina třeba udělám i syna... Ano, někdy mají pravopisná pravidla smysl, to pokud potřebujeme rozlišit psanou podobou různé významy... Neříkám, ono takové "Hele, holka, pij!" a "Hele, holka, pyj!" má drobné významové nuance a správná znalost pravopisu vám tady může ušetřit pár vyražených zubů, ale... ALE! Jaký má ale smysl například pravidlo o psaní "mě" a "mně"? Proč jsem si vždy před každým odesláním mého článku do Britských listu musel dát práci toto kontrolovat a opravovat? Kvůli takovým jako jste Vy! Takoví jako jste Vy okrádají lidi o čas, který by jinak mohli věnovat smysluplnější činnosti než kontrolováni nesmyslných pravopisných pravidel a nepřímo způsobujete buzerovaní a stresování mladých lidí ve školách, kde by se místo pravidel pro psaní (například) "mě" a "mně" mohli věnovat učení cizích jazyků nebo něčemu podobnému, co má praktický smysl... Stůjte si Vy nad svým sinem/synem a pohlavkujte si ho, když Vám napíše třeba "Táto máš mně rád?" (pozn. pro šťastlivce kterým "mě" a "mně" připadá jako to samé: není to to samé, je to hrubka, správně je "Táto máš mě rád?". Proč taková buzerující složitost? Inu to se neptejte mě!) Já za podobnou hrubku svého syna pohlavkovat nebudu... A to mnohé z Vás, zastánců puristického pravopisu, ještě stát z našich daní platí za to, že tím týráte děti ve školách! Skoro se mi chce kvůli vám ty daně přestat platit... Zvládnutí vašich nesmyslných buzerpravidel českého jazyka dá i rodilému Čechovi skoro stejně práce jako naučení se jazyku cizímu! A nikdo to vlastně neumí pořádně, tak je to složité! Český jazyk ovládá sotva 10 miliónů Čechů a dalších 5 miliónů Slováků mu rozumí a vy s tím naděláte skoro jako Mao Tse-tung se zjednodušenou čínštinou... Kulturní a pravopisnou revoluci na vás! Věřím, že kromě všech těch slušných a opravdu dobrých učitelů českého jazyka existují i ti skrytě pedofilní či sadističtí, kteří pak prožívají opravdové sexuální vzrušení, když mohou pomoci pravopisných buzerpravidel týrat naše děti, zavírat se s nimi různě poškole a slintat při tom ještě úchylněji, než když se jim povede správně stvořit přechodník... Pravopisní puristé škodíte lidstvu, stresujete děti a okrádáte je o čas, který by mohly věnovat třeba, na rozdíl od šprtání pravopisu zdraví prospěšnému, hraní si na hřišti! Děti z vás mají hrůzu, v noci se budí děsem a strachy se počůrávají až do puberty. Kvůli Vám nebudou naše děti umět kopnout do míče a budou slabé na plíce, zato si možná vysedáváním nad učebnicemi pravopisu vypěstují hemeroidy, pidlookost a později i neuroticky předčasný výron semene! Pravopisní puristé otravujete lidí a stejně jen křísíte mrtvolu!!! Fuj! Hanba! Styďte se! Ladislav Kahoun Vysvětlivka k výrazu "pidlookost": já sám jsem (operovaný) pidlooký a viním z toho své přehnané koukání do učebnic pravopisu. Takže jsem si dělal srandu jen sám ze sebe a nikoliv ze svých spoluobčanů s jakoukoliv oční vadou (které tímto ale hromadně vyzývám, aby se ke mně v mém boji za uvolnění pravopisných pravidel přidali!). Pozn. JČ: Pan Kahoun se v článku dotýká několika různých věcí: 1. Kasárnické manýry v českých školách. Ano, skutečně není nutno při vyučování sedět v lavicích. Ano, skutečně není nutno v době internetu, xeroxu a digitální fotografie opisovat podle učitelova diktátu. To není vyučování. Učitelé diktují žákům, protože neumějí s nimi dělat nic jiného. To ovšem není omluva. Učení není diktování. Tak se rozmnožovaly ve středověku v klášterech rukopisy, je to poněkud zastaralá technika, a s vyučováním nemá nic společného - je to technika, která byla předchůdcem fotokopírky... :) 2. Samozřejmě, že je nutno zachovat funkční, fonologické rozdíly mezi slovy (řád/rád, jak píše pan Kahoun pij/pyj [kupodivu to ale nevadí při výslovnosti, protože jazyk má velkou významovou redundanci). Bohužel, určitá míra pravopisu se učit musí, protože budeme-li každý z nás psát, jak se nám zachce, nedorozumíme se. Musíme se přidržovat téhož kódu. 3. To ovšem není výmluvou pro to, aby se "rajtování na pravopisu" stalo jediným účelem a cílem vyučování na základních školách. Daleko důležitější než pravopis je učit žáky samostatnému analytickému myšlení a schopnosti jej artikulovaně vyjadřovat. |
Školství | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
2. 9. 2007 | Začíná školní rok a s ním i pravopisná buzerace našich dětí... | Ladislav Kahoun | |
22. 6. 2007 | Šikana ve školách | Josef Vít | |
22. 6. 2007 | MŠMT šikanu ve školách řeší | ||
11. 6. 2007 | Třídní rozdíly začínají v Británii ve věku tří let | ||
1. 6. 2007 | Nečisté maturity? | ||
1. 6. 2007 | Státní maturity, CERMAT a Scio | Bohumil Kartous | |
25. 5. 2007 | Reforma akademické samosprávy -- ano, ale... | Jiří Neustupa | |
24. 5. 2007 | Maturanti za katedrou -- řešení, či zlevnění? | Jana Maříková | |
18. 5. 2007 | Kamenem a chlebem | Pavel Kopecký | |
15. 5. 2007 | Diskutujeme symptomy a opomíjíme příčiny | Michal Giboda | |
3. 4. 2007 | Nečisté maturity 2007 | Ondřej Hausenblas | |
16. 3. 2007 | Co čeká (někdy) intelektuála? | Miloš Dokulil | |
7. 3. 2007 | Jde o maturity, nebo o CERMAT? | ||
6. 3. 2007 | Jak zabránit nové maturitě? Bojkotem CERMATu... | Radek Sárközi | |
6. 3. 2007 | Za "ideální" maturity? A za faktografická testovací síta i na nižších stupních? | Miloš Dokulil |