6. 9. 2007
Radar v Brdech? PR kšeft pro bývalou ministrovu firmuV týmu vládního zmocněnce pro radar Tomáše Klvani pracují podle Lidových novin (LN) lidé napojení na firmu AMI Communication, která vyhrála dvoumilionovou vládní zakázku na propagaci radaru. Dnešní LN píší, že Klvaňovou asistentkou je Lucie Mrázová, která dříve působila jako jednatelka české pobočky světoznámé lobbistické firmy Dutko Worldwide. LN píší, že tato firma působí jako strategický partner společnosti Pan Solutions, která je majetkově propojena s AMI Communication. Takto popisuje propletenec lobbistických zájmů o české peníze za americký radar ČTK na základě článku Lidových novin z 5. 9. 2007 pod titulkem "Klvaňa dohlížel na zakázku. Získali ji jeho známí". Jak zjistily Britské listy, lobbistická kauza je ještě zajímavější. V jejím pozadí totiž nestojí nikdo jiný, než bývalý ministr zahraničí, dnes místopředseda vlády pro evropské záležitosti Alexandr Vondra a bývalá mluvčí ODS Jana Marcová, od března 2005 spolumajitelka AMI. Klvaňova asistetka je loibbistkou stále. Vláda nevypsala výběrové řízení a zakázku přidělila přímo konglomerátu firem AMI, který má velmi zajímavá obchodní i politická propojení... Nejvíce do ODS. |
Ministerstvo zahraničí si před časem najalo na lobbing za prosazení bezvízové politiky USA vůči Česku za 100 000 korun měsíčně - firmu Dutko Worldwide. Lukáš Jelínek, BL 18. 6. 2007 : Radar a víza místo ústavní smlouvy ZDE Vondra byl podle obchodního rejstříku do 4. října 2006 jednatelem americké lobbistické agentury Dutko Worldwide v Čechách. Tedy ještě v době, kdy byl ministrem. Jeho nástupkyní ve firmě Dutko Worldwide Prague s.r.o. (IČ 272 55 964) je od té doby DOTEĎ Lucie Mrázová, (rč 8055031215). Pan Solutions tvrdí, že Dutko Global Advisors, která je divizí společnosti Dutko Worldwide, umí prostřednictvím svých poboček v Praze, Vídni a Kyjevě poskytovat poradenství mezinárodním korporacím či vládám mimo jiné při vytipování klíčových představitelů veřejné a soukromé sféry, navazování kontaktů a vytváření koalic pro prosazení zájmů klienta, dokáže připravovat komunikační strategie k zajištění podpory při státních zakázkách. Znamená to tedy, že ministr zahraničí ČR (současný místopředseda vlády) vedl firmu, lobbující státní kasu ještě ve chvíli, kdy byl ministrem? Úžasnou větou láká ovšem strategický partner firmy, v níž byl jednatelem ministr zahraničí ČR, který strategické partnerství uzavíral, své klienty...: O tom, že není možné spoléhat se na obhajobu zájmů českých firem pouze na českou vládu se mohly přesvědčit již mnohé firmy při vyjednávání podmínek vstupu České republiky do Evropské unie. Vondra tak dostal vysvědčení, o které nejspíše nestojí. Tomu se říká kouzlo nechtěného a nebo diplomatickým jazykem kolaterální škody... související informace |