29. 8. 2007
Střetnutí letadla s paprskem brdského radaru ne bez následkůdodatečná vysvětlivka k článku "Zanedbatelně" malé nadlimitní hodnoty záření v Příbrami Dostala jsem celkem čtyři maily, kde si čtenáři stěžují, že jsem uvažovala 300 m2 jako příliš velkou odrazovou plochu letadla, pro případ střetnutí s paprskem radaru nad Brdy a širokým okolím. Jistě, dá se namítat, že okolo budou létat menší letadla, že plocha bude třeba jen 100m2 atd. V každém případě, letadla kde je hodnota přibližně 300 m2, existují a nad Českou republikou létají. |
Například Boeing 747-200, podle [1]. Zde se uvádí pro azimutální úhel okolo 40° odrazová plocha mezi 320-500 m2. Těm, kdo by chtěli tvrdit že letadla létající kolem budou malá a článek napadnout ve smyslu "když se dosadí odrazová plocha výrazně menší", bych ráda poradila, aby zkontrolovali i další parametry, které jsem v článku uvedla. Vše jsem totiž uvažovala více než poctivě. Například zisk ve článku je 53 dB, podle oficiální hygienické studie je 55.16 dB, a je možné, že se zanedlouho prokáže, že je ještě daleko vyšší. Uvažovaná vzdálenost mezi letadlem a Příbramí je 15 km, mohla jsem ale uvažovat i vzdálenost menší, například 12 km, pro kraj Příbrami a letadlo ve výšce 5 km. Pokud byste ve článku dosadili 12 km a zisk 55.16 dB, vyšla by Vám ještě vyšší výsledná hodnota hustoty zářivého toku než je článku, i s výrazně menšími odrazovými plochami letadel. Pro Boeing 747-200 a jeho odrazovou plochu by potom dokonce několikanásobně překročila limit. [1] Study of flight route effects on aircraft RCS signature at VHF frequencies by means of wire grid models, Arnaud, D.; Brousseau, C.; Bourdillon, A. Radar Conference, IEEE 2000, Page(s):231 - 235, ISBN 0-7803-5776-0 |