19. 1. 2004
Chybička se vloudila...reakce na prohlášení Datartu - otevřený dopis SOS - Sdružení obrany spotřebitelů ČR Vážený pane Hečko, Děkuji Vám za Váš dopis i omluvu, že jste v rychlosti, s níž jste svou zprávu vydávali, pominuli ustanovení zákona a že nyní Datart nebude požadovat na spotřebitelích jiné doklady než ty, které jsou stanoveny zákonem. |
K našemu vyjádření nás vedla především Vaše tisková zpráva, ale také Váš průvodní dopis, ve kterém uvádíte, že Datart přebírá veškerou agendu spojenou s reklamacemi. Také z tvrzení ve Vaší tiskové zprávě, že "K vyřízení reklamace budou zákazníci potřebovat záruční list potvrzený prodejcem a doklad o platbě." nepřímo vyplývá, že firma Datart bude vyřizovat reklamace výrobků zakoupených v síti prodejen Electrocity. Podobně vyznívá také ujištění Vaší firmy o tom, že se spotřebitelé mohou spolehnout v případě jakýchkoliv problémů na Vaše služby. Věříme, že je i ve Vašem zájmu poskytnout spotřebitelům jasné a jednoznačné informace o rozsahu a podmínkách služeb, které mohou využít při řešení svých reklamací. Z tohoto hlediska také nepovažujeme za šťastné vyjádření, uvedené ve Vaší tiskové zprávě o tom, že v případech zákonného nároku na vrácení kupní ceny se zákazníci budou muset obrátit přímo na servisní centrum dovozce příslušného výrobku. Jak jsme již uvedli v tiskové zprávě, dovozce nemá ze zákona povinnost vyřizovat reklamace spotřebitelů. Tuto informaci proto považujeme za zavádějící a nedostatečnou. Velmi vítáme Váš zájem o poskytnutí pomoci spotřebitelům. Považujeme však za nutné řádně informovat spotřebitele o tom, v jakém rozsahu tato pomoc bude poskytována, a na koho a za jakých podmínek se mohou při řešení reklamací obrátit. |