16. 1. 2004
Datart: Nebudeme od zákazníků vyžadovat zbytečnou dokumentacireakce na článek Radka Mokrého Jak reklamovat zboží z Electrocity? Především bych chtěl ujistit, že Datart po bývalých zákaznících řetězce Electrocity nebude při reklamačním řízení vyžadovat žádné dokumenty nad rámec zákonné úpravy. V tomto případě vznikla celá věc tím, že v tiskové zprávě o pomoci zákazníkům Electrocity, která vznikala v hodinách po oznámení konce tohoto řetězce, jsme zaměnili slovo "nebo" za "a" (správné znění TZ přikládám). Uznávám, naše chyba, ale překvapuje mne, že jste si tuto informací neověřil přímo u zdroje, tedy společnosti Datart, potažmo u mne. |
Vás článek pokračuje opsanou tiskovou zprávou Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, mj. větou "Je tady otázka, do jaké míry fakticky společnost Datart závazky převzala". Musím opakovat, že kdybyste ctil zásadu získávat informace přímo od zdroje, pak zjistíte, že Datart nikdy nepřevzal žádné závazky řetězce Electrocity, pouze nabízí pomoc všem těm, kteří budou potřebovat reklamovat své zboží. Nevím, jakou podivnou logikou dospělo SOS k tvrzení, že Datart převzal nějaké závazky. Opět odkazuji na naší tiskovou zprávu, kterou jsem přiložil. Jsou-li chybné premisy, pak není divu, že i závěry SOS jsou chybné. V současné chvíli tedy spotřebitelé v případě reklamace nemusejí zjišťovat na příslušném živnostenském úřadě, kde lze vypořádat případně závazky či pátrat v Obchodním rejstříku po adrese sídla majitele řetězce Electrocity a pak složitě řešit další záležitosti, stačí přinést své zboží do prodejny Datart, prokázat nákup zboží v Electrocity a o vše ostatní se postará Datart. Skutečně je to něco, za co by si tato společnost zasloužila přívlastek "vyčuraná", který jste použil? Co se týče zákonného nároku na vrácení ceny (týká se skutečně jen malého zlomku výrobků, u většiny jsou vady odstraněny v průběhu reklamačního řízení), pak jste si mohl dát tu práci a zjistit, jak je tomu v tomto případě. I Vámi oblíbené SOS uvádí na svých stránkách ZDE:
(...) Pokud však kupující má při reklamaci právo na výměnu zboží za nové nebo na odstoupení od smlouvy (tzn. vrácení kupní ceny za vadné zboží) a toto právo hodlá uplatnit, musí tak učinit výlučně u prodávajícího (a to v kterékoli jeho provozovně, jak uvedeno výše) - záruční servis k takové operaci není příslušný.
Pokud se s reklamací obracíme na jiné osoby, jako jsou výrobci či dovozci, je třeba mít na paměti, že tyto osoby nejsou povinny naši reklamaci vyřídit. Přesto nelze vyloučit, že v rámci obchodní kulance se dobrovolně budou reklamací zabývat - kupující se však nemůže něčeho takového domáhat. (...) Datart tedy v tomto případě nemůže převzít závazek (připomínám, nikdy o ničem takovém nebyla z naší strany řeč). Datart pouze zprostředkovává zákazníkům kontakt na jiné osoby, které se mohou jejich reklamaci zabývat. Tomáš Hečko AMI Communications Dlouhá 13 110 00 Praha 1
Datart zajistí záruční servis výrobků z ElektrocityTisková zpráva Praha, 8. ledna 2004 -- Společnost Datart, Obchodník roku 2003, dnes oznámila, že od pátku 9. ledna 2004 bude poskytovat bývalým zákazníkům společnosti Europe Technic, v minulosti provozující síť prodejen se spotřební elektronikou pod obchodním názvem Elektrocity, pomoc při řešení jejich reklamačního řízení, záručního a pozáručního servisu u výrobků prodaných v České republice ve zmíněných obchodech. "K dohodě se společností Electrocity došlo dnes. Všichni zákazníci, kteří si své elektrospotřebiče pořídili v obchodech tohoto řetězce tak mohou být klidní a spolehnout v případě jakýchkoliv problémů na naše služby," komentoval toto rozhodnutí generální ředitel společnosti Datart Pavel Sláma. "K vyřízení reklamace budou zákazníci potřebovat zákonem předepsané doklady, tedy záruční list potvrzený prodejcem nebo doklad o platbě. V případech zákonného nároku na vrácení kupní ceny se zákazníci budou muset obrátit přímo na servisní centrum dovozce příslušného výrobku. Spojení na tato servisní centra bude Datart poskytovat na telefonním čísle 225 992 611, stejně tak jako i zodpovídat jakékoliv případné dotazy, " dodal Luděk Švejda, obchodní ředitel společnosti Datart.
Základní údaje o společnosti DatartSpolečnost Datart - vítěz soutěže Obchodník roku 2003 v kategorii prodejců elektro - byla založena v roce 1990 a dnes se řadí mezi největší maloobchodní řetězce specializované na spotřební elektroniku ve střední a východní Evropě. Od roku 2003 je firma součástí společnosti KESA Electricals plc, která působí v sedmi evropských zemích, provozuje 790 prodejen, zaměstnává téměř 24 000 zaměstnanců a v roce 2002 realizovala obrat ve výši 5,4 mld. EUR. Společnost Datart provozuje 14 prodejen v České republice a sedm na Slovensku a zaměstnává více než 1000 pracovníků. Profesionální a zboží znalí prodavači zde nabízejí široký výběr spotřební elektroniky z oblasti TV, videa, audia, domácích spotřebičů, počítačů, telekomunikační a kancelářské techniky, fota, telefonů a DVD společně s množstvím doplňkových služeb pro zákazníky. Služba Datart Záruka nejnižší ceny, která je svým rozsahem v ČR ojedinělá, garantuje zákazníkům nejnižší nákupní cenu na maloobchodním trhu po dobu patnácti dnů od data nákupu.
|