19. 1. 2004
Co to bude za českou vesnici, bude-li v ní směs z celého světa??Lidé by se neměli stěhovat a mísitPíšete o Češkách, které jsou rozladěny složením obyvatelstva ve V.Britanii.
Zatím jsem nepochopil, co je na tom špatného, když to někomu vadí a nesmí o tom ani ceknout. Proč se lidé mají stěhovat, mísit? Proč mám být stále jen tolerantní. A ke mně nikdo tolerancí neoplývá. Zdá se vám normální v malém africkém měatečku převaha Chodů? Nevadilo by to lidem, kteří tam žijí několik generací? Co to bude za českou vesnici, kde bude směs lidí z celého světa? Co je to za hloupost? Dovedete s představit toleranci třeba v ptačím hnízdě - rodiče čáp a sýkorka, děti třeba kos, sova, výr atd. Není ta naše tolerance podobná hloupost? Také mně není jasné, odkud tento trend vychází a kdo ho "protlačuje". Mně je to nesympatické! míní Tomáš Hübsch..
Poznámka JČ: |
Milý pane Hübschi, kdybychom to vzali podle vašich měřítek, tak vy přece do Čech vůbec nepatříte, máte německé jméno - vaši předkové se do Čech přistěhovali a "smísili se" s místním obyvatelstvem, ven! Přesně takové pocity, jaké vy asi budete mít nad touto mou poznámkou, mají mladí černoši či Pákistánci v Británii, když na ně rasista křičí: "Táhněte, odkud jste přišli!" a oni odpovídají: "Jo, myslíte do Londýna?" :) Rozdělovat lidi na domácí a "cizáky" je velmi, velmi obtížné a ošemetné. Kromě toho, "cizí" příchozí bývají vždycky pro danou komunitu obrovským přínosem, injekcí nových přístupů, postojů a myšlenek a zdrojem dynamického hospodářského i společenského rozvoje. Uzavřené společnosti zakrňují, protože v nich neprobíhá široká konkurenční konfrontace myšlenek, která je zdrojem pokroku. A proč jsou podle vás "místní" vždy lepší než ti "cizí"? Jak si tím můžete být předem tak jist? Platí to jistě pouze tehdy, pokud přijmete představu, že např. váš národ, tedy Češi, jsou myšlenkově, inteligenčně i vším ostatním nadřazeni jiným národům. Pokud v něco takového však skutečně věříte, ocitáte se na velmi tenkém ledě - už nedaleko od tohoto postoje je pak zakládání koncentračních táborů pro "méněcenné" národy či rasy. A proč by nemohla být v nějakém africkém městečku "převaha Chodů"? Vždyť tomu tak často skutečně je? Neslyšel jste o komunitách českých přistěhovalců v Jihoafrické republice či v Argentině? Nebo o Skotech, kteří výrazně přispěli k vybudování Kanady a silně se podíleli na americké revoluci? Co by byla Jižní Amerika bez Němců? Nejsou Spojené státy v důsledku toho, že se skládají z přistěhovalců, nejmocnější národ světa? Na Glasgow University studují mladí lidé ze 100 zemí světa. To mám v semináři rozlišovat mezi bělochy a černochy? Měli jsme tu do nynějška velmi nadanou dívku z Jižní Koreje, která se velmi dobře naučila česky. Teď máme stejně nadanou studentku z Thajska. Máme snad tyto lidi považovat za méněcennější, protože nejsou Brity nebo Čechy a nesedí doma? |
Rasismus | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
19. 1. 2004 | Sexuální obtěžování mýtů zbavené, aneb kdy už budeme normální? | Anna Čurdová | |
19. 1. 2004 | O rasismu | ||
19. 1. 2004 | Rasismus v organizaci Greenpeace | ||
19. 1. 2004 | Lidé by se neměli stěhovat a mísit | ||
16. 1. 2004 | Rasismus: Proč se já jako Evropanka musím dívat na ženy v šátcích, které je hyzdí? | ||
12. 1. 2004 | Kilroy Silk: Rasistický útok či oběť politické korektnosti? | ||
22. 12. 2003 | Francouzi mají právo zakázat nošení náboženských symbolů ve školách | ||
18. 12. 2003 | Francie: S muslimskými šátky spadl i závoj s tváře evropské (ne)kulturnosti | Darius Nosreti | |
12. 12. 2003 | Nejsme jako oni! | Janek Růžička | |
13. 11. 2003 | "Nejrasističtější film, jaký kdy byl v Hollywoodu natočen" se promítá v Praze | ||
13. 11. 2003 | Ještě jednou o českých reakcích na zprávu UNICEFU o dětské prostituci v ČR | Jan Hošek, Pavel Kelly-Tychtl | |
10. 11. 2003 | O Romech a skinheadech | Stanislav Holubec | |
5. 11. 2003 | Přijatelná nenávist | ||
4. 11. 2003 | Zeď, která se staví, má být tím nejlepším řešením? | Jana Malá |