16. 1. 2004
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
16. 1. 2004

Datart: Nebudeme od zákazníků vyžadovat zbytečnou dokumentaci

reakce na článek Radka Mokrého Jak reklamovat zboží z Electrocity?

Především bych chtěl ujistit, že Datart po bývalých zákaznících řetězce Electrocity nebude při reklamačním řízení vyžadovat žádné dokumenty nad rámec zákonné úpravy. V tomto případě vznikla celá věc tím, že v tiskové zprávě o pomoci zákazníkům Electrocity, která vznikala v hodinách po oznámení konce tohoto řetězce, jsme zaměnili slovo "nebo" za "a" (správné znění TZ přikládám). Uznávám, naše chyba, ale překvapuje mne, že jste si tuto informací neověřil přímo u zdroje, tedy společnosti Datart, potažmo u mne.

Vás článek pokračuje opsanou tiskovou zprávou Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, mj. větou "Je tady otázka, do jaké míry fakticky společnost Datart závazky převzala". Musím opakovat, že kdybyste ctil zásadu získávat informace přímo od zdroje, pak zjistíte, že Datart nikdy nepřevzal žádné závazky řetězce Electrocity, pouze nabízí pomoc všem těm, kteří budou potřebovat reklamovat své zboží. Nevím, jakou podivnou logikou dospělo SOS k tvrzení, že Datart převzal nějaké závazky. Opět odkazuji na naší tiskovou zprávu, kterou jsem přiložil. Jsou-li chybné premisy, pak není divu, že i závěry SOS jsou chybné.

V současné chvíli tedy spotřebitelé v případě reklamace nemusejí zjišťovat na příslušném živnostenském úřadě, kde lze vypořádat případně závazky či pátrat v Obchodním rejstříku po adrese sídla majitele řetězce Electrocity a pak složitě řešit další záležitosti, stačí přinést své zboží do prodejny Datart, prokázat nákup zboží v Electrocity a o vše ostatní se postará Datart. Skutečně je to něco, za co by si tato společnost zasloužila přívlastek "vyčuraná", který jste použil?

Co se týče zákonného nároku na vrácení ceny (týká se skutečně jen malého zlomku výrobků, u většiny jsou vady odstraněny v průběhu reklamačního řízení), pak jste si mohl dát tu práci a zjistit, jak je tomu v tomto případě. I Vámi oblíbené SOS uvádí na svých stránkách ZDE:

(...) Pokud však kupující má při reklamaci právo na výměnu zboží za nové nebo na odstoupení od smlouvy (tzn. vrácení kupní ceny za vadné zboží) a toto právo hodlá uplatnit, musí tak učinit výlučně u prodávajícího (a to v kterékoli jeho provozovně, jak uvedeno výše) - záruční servis k takové operaci není příslušný.

Pokud se s reklamací obracíme na jiné osoby, jako jsou výrobci či dovozci, je třeba mít na paměti, že tyto osoby nejsou povinny naši reklamaci vyřídit. Přesto nelze vyloučit, že v rámci obchodní kulance se dobrovolně budou reklamací zabývat - kupující se však nemůže něčeho takového domáhat. (...)

Datart tedy v tomto případě nemůže převzít závazek (připomínám, nikdy o ničem takovém nebyla z naší strany řeč). Datart pouze zprostředkovává zákazníkům kontakt na jiné osoby, které se mohou jejich reklamaci zabývat.

Tomáš Hečko

AMI Communications

Dlouhá 13

110 00 Praha 1

Datart zajistí záruční servis výrobků z Elektrocity

Tisková zpráva Praha, 8. ledna 2004 -- Společnost Datart, Obchodník roku 2003, dnes oznámila, že od pátku 9. ledna 2004 bude poskytovat bývalým zákazníkům společnosti Europe Technic, v minulosti provozující síť prodejen se spotřební elektronikou pod obchodním názvem Elektrocity, pomoc při řešení jejich reklamačního řízení, záručního a pozáručního servisu u výrobků prodaných v České republice ve zmíněných obchodech.

"K dohodě se společností Electrocity došlo dnes. Všichni zákazníci, kteří si své elektrospotřebiče pořídili v obchodech tohoto řetězce tak mohou být klidní a spolehnout v případě jakýchkoliv problémů na naše služby," komentoval toto rozhodnutí generální ředitel společnosti Datart Pavel Sláma.

"K vyřízení reklamace budou zákazníci potřebovat zákonem předepsané doklady, tedy záruční list potvrzený prodejcem nebo doklad o platbě. V případech zákonného nároku na vrácení kupní ceny se zákazníci budou muset obrátit přímo na servisní centrum dovozce příslušného výrobku. Spojení na tato servisní centra bude Datart poskytovat na telefonním čísle 225 992 611, stejně tak jako i zodpovídat jakékoliv případné dotazy, " dodal Luděk Švejda, obchodní ředitel společnosti Datart.

Základní údaje o společnosti Datart

Společnost Datart - vítěz soutěže Obchodník roku 2003 v kategorii prodejců elektro - byla založena v roce 1990 a dnes se řadí mezi největší maloobchodní řetězce specializované na spotřební elektroniku ve střední a východní Evropě. Od roku 2003 je firma součástí společnosti KESA Electricals plc, která působí v sedmi evropských zemích, provozuje 790 prodejen, zaměstnává téměř 24 000 zaměstnanců a v roce 2002 realizovala obrat ve výši 5,4 mld. EUR. Společnost Datart provozuje 14 prodejen v České republice a sedm na Slovensku a zaměstnává více než 1000 pracovníků. Profesionální a zboží znalí prodavači zde nabízejí široký výběr spotřební elektroniky z oblasti TV, videa, audia, domácích spotřebičů, počítačů, telekomunikační a kancelářské techniky, fota, telefonů a DVD společně s množstvím doplňkových služeb pro zákazníky. Služba Datart Záruka nejnižší ceny, která je svým rozsahem v ČR ojedinělá, garantuje zákazníkům nejnižší nákupní cenu na maloobchodním trhu po dobu patnácti dnů od data nákupu.

                 
Obsah vydání       16. 1. 2004
16. 1. 2004 TESCO, hesla a kontaktní alergen Miroslav  Šuta
16. 1. 2004 Koaliční polovičatost a Dostálovy vložky Štěpán  Kotrba
16. 1. 2004 Velký ajatolláh al-Sistani chce v Iráku všeobecné volby
16. 1. 2004 Čelný irácký duchovní kritizoval americký plán jmenovat novou iráckou vládu
17. 1. 2004 Držet hubu a krok Zdeněk  Bárta
16. 1. 2004 Uživatelé ADSL versus Český Telecom Miloslav  Sova
16. 1. 2004 Datart: Nebudeme od zákazníků vyžadovat zbytečnou dokumentaci
16. 1. 2004 Rasismus: Proč se já jako Evropanka musím dívat na ženy v šátcích, které je hyzdí?
15. 1. 2004 Co dali Arabové světu?
16. 1. 2004 Izrael pozval Sýrii na "mírové rozhovory" do Jeruzaléma
16. 1. 2004 Izrael má obavy z rozšíření jaderných informací
16. 1. 2004 Zpráva o vyšetřování smrti Davida Kellyho bude zveřejněna 28. ledna
16. 1. 2004 Pohádka o dvou zprávách Immanuel  Wallerstein
16. 1. 2004 USA budou bojovat proti obchodním sankcím
16. 1. 2004 BBC zahajuje ofenzívu na obranu svého digitálního vysílání
16. 1. 2004 BBC odvysílala "55 dnů televizních pořadů, na něž se nikdo nedíval"
8. 1. 2004 Bohužel, nic není zadarmo
10. 1. 2004 Dáme to dohromady?
16. 1. 2004 Protest proti neoliberalismu -- u nás i v Mexiku
15. 1. 2004 Inteligentní a umělý prostor náboženství Martin  Škapík
15. 1. 2004 Způsobuje porušování rychlostních omezení na silnicích smrt lidí? Jan  Čulík
16. 1. 2004 O vizionářích, pracujících pro jakoukoliv diktaturu Tomáš  Krček
15. 1. 2004 Bída demokracie Milan  Valach
29. 12. 2003 Nenechte si ujít: nový knižní výbor z Britských listů
22. 11. 2003 Adresy redakce
31. 12. 2003 Hospodaření OSBL za prosinec 2003
18. 6. 2004 Inzerujte v Britských listech

Redakční výběr nejzajímavějších článků z poslední doby RSS 2.0      Historie >
18. 1. 2004 Irák: Jak překladatelka odhalila protizákonné americké akce   
16. 1. 2004 Rasismus: Proč se já jako Evropanka musím dívat na ženy v šátcích, které je hyzdí?   
16. 1. 2004 TESCO, hesla a kontaktní alergen Miroslav  Šuta
16. 1. 2004 Datart: Nebudeme od zákazníků vyžadovat zbytečnou dokumentaci   
16. 1. 2004 Koaliční polovičatost a Dostálovy vložky Štěpán  Kotrba
16. 1. 2004 Pohádka o dvou zprávách Immanuel  Wallerstein
16. 1. 2004 O vizionářích, pracujících pro jakoukoliv diktaturu Tomáš  Krček
15. 1. 2004 Aféra Davida Kellyho v Británii Jan  Čulík
15. 1. 2004 Způsobuje porušování rychlostních omezení na silnicích smrt lidí? Jan  Čulík
15. 1. 2004 Bída demokracie Milan  Valach
15. 1. 2004 Jak reklamovat zboží z Electrocity? Radek  Mokrý
15. 1. 2004 Mobilní telefony asi "nejsou nebezpečné", avšak vědci požadují další zkoumání   
15. 1. 2004 Co dali Arabové světu?   
14. 1. 2004 Amnesty International: Jen 2 členské země EU dodržují lidská práva   
13. 1. 2004 Demokracie pro 21. století Theo  Formánek