Koutek reklamní tuposti 3
Manžestráky jsou z manžet?
18. 1. 2011 / Štefan Švec
Pokud v tak velké prodejně módního oblečení, jako je C&A v pražském Centru Černý most, nevědí, jak se správně píšou manšestráky, je to smutné. Kolem nápisu denně chodí nejenom prodavačky, ale i manažeři prodejny. Manšestráky jsou s "š" proto, že látka, z níž jsou vyrobeny, ze jmenuje podle britského města Manchester. Kdyby to někdo z C&A toužil vědět.
Proč tento koutek?
Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady reklamy, kde neschopnost jejich tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.
VytisknoutObsah vydání | Úterý 18.1. 2011
-
18.1. 2011 / Stává se uzákoněná zlodějna skutečně právem?18.1. 2011 / Podle českého práva nelze exekuci zamítnout pro nepřiměřenost, protože "nebyl porušen zákon"18.1. 2011 / Čeští politikové rozumějí jedině tlaku ze zahraničí18.1. 2011 / Čína prý neplánuje vojenskou přítomnost v KLDR18.1. 2011 / Biflování a diktování přednášek je správné18.1. 2011 / Rychlé soudy pana Kyslingera18.1. 2011 / Blokáda Gazy a mezinárodní právo18.1. 2011 / Miloš DokulilNápad, který byl zřejmě k nezaplacení, a ne poprvé -- Facebook jen na "kuk"?18.1. 2011 / Podobnost čistě náhodná?18.1. 2011 / Snění o indických šanghajích18.1. 2011 / Japonští vědci chtějí během pěti let vzkřísit mamuta17.1. 2011 / Jak pomoci světové vědě - půjčte jí počítač17.1. 2011 / Petice proti exekuční šikaně?17.1. 2011 / Hyenismus při vymáhání dlužných částek7.1. 2011 / Hospodaření OSBL za prosinec 2010