Divide et impera!

16. 8. 2010 / Miloslav Štěrba

Průtrž mračen dokáže strhnout mosty a rozdělit obce či města na dvě stejně postižené části, ale tisková konference stále kontroverzního ministra dopravy naopak může paradoxně spojit v blahém uspokojení velkou část jinak rozeštvané republiky. Stačí pokračovat v rozestavěných stavbách dálniční sítě.

An English version of this article is in CLICK HERE

Ministr Vít Bárta si pohrál s veřejností, která sledovala jeho tiskovou konferenci, aby nakonec nechal ostrouhat železniční stavby. Až na nepatrnou výjimku - Moravskoslezský kraj. Jeho proletářská tradice už dávno nepulsuje ocelovým srdcem republiky. Že tamní ekologie dostala na frak?

Ale vždyť se Bártovi podařilo mistrně rozdělit sociálně-demokratické hejtmany. Jeden jediný je naštvaný, ostatní mu doslova líbají ruce. Kromě zmíněného mistrovského kousku oblažil americky smýšlejícího občana České republiky zajímavým návrhem na zařazení vězňů pro silniční stavby. Všichni máme v paměti úžasného Paula Newmana z filmu Frajer Luke.

Podrobnosti ZDE

Co na tom, že americký experiment se u nás už jednou nezdařil. Náklady spojené s ostrahou vězňů na pracovišti převýšily plánované úspory. Čert vem finanční propadák! Lid chce změnu, ať ti zavření nefachčenkové dostanou co proto. Možná by místo korupčních bezpečnostních náramků měli mít na nohou železa jako filmové vzory. Pro jejich zhotovení by se mohla obnovit česká kovářství, čímž by se současně podpořila místní regionální výroba.

Jestliže účast premiéra na pohřbu Milana Paumera inspirovala přítomné ministry k potřebě přijetí zákona o třetím odboji, možná by si ve Strakovce mohli pouštět instruktážní filmy o životě amerických ( ale na tomto teritoriálním vymezení netrvám ) věznic. Zatímco kauza bratří Mašínů rozdělila republiku, a v případě poslance Humla až nebývale dramaticky, převzetí zahraničních zkušeností má v této zemi tradici a většinou sjednotí lidi víc, než by se původně autoři domnívali.

Vytisknout

Obsah vydání | Pondělí 16.8. 2010