BRITÁNIE:
Učitelé při hodnocení systematicky diskriminují černošské žáky
4. 4. 2010
Černošské děti dostávají od svých učitelů důsledně nižší známky než běloši. Učitelé je totiž podvědomě hodnotí podle automatických rasistických stereotypů.
Vyšlo to najevo při průzkumu, kdy vědci zkoumali známky, které dostávají britští školáci ve věku 11 let. Srovnali výsledky těchto dětí v celostátních písemných zkouškách, které se hodnotí externě, mimo danou školu, a v písemkách, které školáci psali ve třídě a které hodnotili jejich učitelé. Vyšlo najevo, že neférové hodnocení poškozuje budoucnost dětí.
Ze studie vyplývá, že černošské děti mají pravidelně lepší studijní výsledky při externích zkouškách než při písemkách konaných ve vlastní třídě. Opačné je to pro indické a čínské děti, jimž učitelé podvědomě vždycky dávají lepší známky. Ze studie také vyplynulo, že špatné známky dostávají i bělošské děti z chudých rodin.
Důsledky této rasové a třídní stereotypizace jsou nejsilnější tam, kde je ve třídě jen málo černošských či chudých dětí.
Podrobnosti v angličtině ZDE
VytisknoutObsah vydání | Pátek 2.4. 2010
-
4.4. 2010 / Papež se za pedofilní skandály neomluvil2.4. 2010 / Norové se budou snažit získat Čapka2.4. 2010 / Vít RossignolUSA a Izrael: Soulad i nesoulad, pravý i zdánlivý, dopady chtěné i nechtěné2.4. 2010 / Tání v americko-čínských vztazích2.4. 2010 / O matematice a maturitách2.4. 2010 / Lubomír ZaorálekVláda ODS okradla Čechy o miliardy korun a zabránila vzniku tisíců pracovních míst1.4. 2010 / Nezaměstnaní Němci jezdí za prací do Polska1.4. 2010 / Současný přístup k matematice je špatný31.3. 2010 / Karel DolejšíRusko možná v létě oficiálně představí nový "supertank" T-95. Bude mu k něčemu dobrý?31.3. 2010 / Byli jste někdy v Bosně?31.3. 2010 / Testy Scio jsou natrénovatelné1.4. 2010 / Hospodaření OSBL za březen 2010