8. 9. 2008
EU toho moc nevynucujeKdyž jsem ještě žila v Nizozemsku, pozvala jsem svého strýce, co má na Moravě statek, aby se přijel podívat na jeden takový holandský, píše Lucie Bottaro. Přijel a nestačil se divit, protože mnoho věcí (od způsobu uvazování krav, až po systém sběru a skladování mléka), které byly v ČR zakázány, v Nizozemsku se klidně používaly. "Jak je to možné", kroutil hlavou "vždyť všechny ty změny u nás přece nařídila Evropská unie!" Ale, ale... tedy za kdejakou hloupost, kterou si tady sami provedeme, může ta ošklivá a všemocná EU. A je to. |
Jenže ona Evropská unie stanovuje vlastně jen určité mantinely a je na každé jednotlivé zemi, kde se mezi nimi bude pohybovat. Zejména pak na její vládě. Ale je tak pohodlné ukazovat prstem na EU a zároveň se za ni schovávat a ještě jí navíc předsedat... Když se podívám na český cukrový eurospot, vyplývá z toho pro mě pár věcí. Za prvé, není cílen na Evropu, ale na občany České republiky, a tedy i na mě. Měla bych zapomenout na všechno, co nemůžu odpustit ani vystát na této vládě, ale spojit se s ní a takto postupovat proti našemu společnému nepříteli - Evropské unii a pořádně jí to osladit. Reklamní spot pro mě vytváří problém a zároveň mi i nabízí řešení. Za druhé, poukazuje na malost objednavatele, který není schopen nést odpovědnost za své činy, zůstává hrdinně skryt a teprve, až když se cítí sdostatek bezpečně, vyráží s pomstychtivým pokřikem vpřed. Ale pro všechny případy si raději vytvoří nějakou tu masu pomocí reklamy, aby se pak mohl zas za něco pohodlně schovat. Za třetí, poukazuje zároveň na jeho aroganci, když se rovnou nominuje na reprezentanta pocitů a nálady celého národa. Závěrem už snad chci jen říct, že jsem otrávena z toho, jak se peníze daňových poplatníků používají na něco, za co se nelze postavit. Ale třeba se pletu. Třeba všechny ty celebrity natočili reklamu zdarma a většina národa je s takovouto naší prezentací spokojena. |