30. 11. 2006
POZNÁMKA NA OKRAJ:Rozhodovací pomoc pro studenty, aneb Konečně konec školních let - ale co potom?Byla to radost - škola skončila, a to dokonce dobrým vysvědčením. Ale co teď? To je otázka, kterou asi znají rodiče a budoucí studenti nejen v Německu, ale také v České republice. Hamburská universita v tomto semestru poprvé nabízí studentům možnost orientačního vzdělání na tak zvané Universitäts College. |
Na hamburské universitě začala v říjnu letošního roku v rámci UniversitätsCollege okružní přednáška "Co a jak na co studovat?" Pod tím výmluvným titulem představovali vědci různé obory, patřičné postupy studia i možná povolání. Celá akce byla vymyšlena pro absolventy škol, kteří mohli začít studovat v zimním semestru, ale zatím nevěděli, který obor by pro ně opravdu byl zajímavý. Na universitě se vědělo, že dost velký počet studentů přejde za několik semestrů ke studiu na jiný obor. Tím se ztratí hodně času a energie, anebo student dokonce skončí studium bez úspěchu, protože se rozhodl studovat něco, co neodpovídalo jeho znalostem, zájmům či možnostem. Od letoška nabízí studentům v Hamburku UniversitätsCollege nejen možnost orientace na základě jmenované akce: Studenti také pak mohou začít studovat několik vybraných přednášek z různých oborů najednou. Pokud se studenti rozhodnou pro jediný z těchto oborů do 15. ledna, mohou se pak v něm ucházet o studijní místo od letního semestru. Když dál ještě hledají pomoc, mohou pokračovat ve studiu v rámci UniversitätsCollege. Kdo ví, jaký to může být problém pro absolventa střední školy vyznat se v prvním semestru na universitě, hlavně když ještě netuší, co vlastně chce studovat, nebo když se ukáže, že si obor vybral z omylem, dokáže pochopit, že tato iniciativa hamburské university zasluhuje napodobení všude tem, kde takováto možnost jako na UniversitätsCollege ještě neexistuje. |
Školství | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
30. 11. 2006 | Rozhodovací pomoc pro studenty, aneb Konečně konec školních let - ale co potom? | Uwe Ladwig | |
20. 11. 2006 | Nové technologie vzdělávání | František Augusta | |
20. 11. 2006 | Vysoký intelekt a vůdcovství v genech | Michal Giboda | |
20. 11. 2006 | Rozhněvaní angličtí studenti vyžadují za své školné kvalitu | ||
2. 11. 2006 | Školné podle Britů odrazuje mladé lidi od studia | ||
10. 10. 2006 | Pedagogika na rozcestí? | František Augusta | |
11. 9. 2006 | Univerzity usvědčují podvádějící studenty | ||
9. 9. 2006 | Když jsem já šel tou putimskou branou... | Jaromír Máša | |
8. 9. 2006 | Návrh změn pro české školství | Radek Sárközi | |
4. 8. 2006 | Co bude se školstvím po prázdninách? | František Augusta | |
30. 6. 2006 | Šikana na vysokých školách | ||
29. 6. 2006 | Nikoli jen na okraj koaliční smlouvy; především však o vzdělávání | Miloš Dokulil | |
29. 6. 2006 | O českém vysokém školství | Jan Čulík | |
29. 6. 2006 | Kvalita českého školství se rapidně zhoršila | ||
27. 6. 2006 | Studenti jsou proslulí flákačstvím, ať platí za školu! |