20. 11. 2006
Rozhněvaní angličtí studenti vyžadují za své školné kvalituAngličtí univerzitní studenti vypracují chartu studentských práv, která bude obsahovat to, co očekávají od vysokých škol, jimž nyní platí 3000 liber ročně. Mimo jiné chtějí, aby se jim učitelé víc věnovali. |
Britský Národní svaz studentstva NUS, se dotazoval více než 3000 studentů na 40 univerzitách na jejich zkušenosti z letošního školního roku, kdy se poprvé v Anglii platí horentní školné. Z průzkumu vyplynulo, že studenti letošních prvních ročníků zuří, protože dostávají přesně totéž vzdělání jako studenti v předchozích letech, ale musí za to vydatně platit. Proto se rozhodli, že mají-li platit 3000 liber ročně, chtějí záruky, že budou dobře vyučováni. "To si rektoři vážně myslí, že ve školním roce, v němž došlo k zvýšení školného, si mohou dovolit snížit počet kontaktních hodin, množství výuky a zdrojů?" ptá se viceprezident studentského svazu Wes Streeting. "Je politováníhodné, že se studenti chovají jako zákazníci, ale je to nevyhnutelný důsledek rozhodnutí uvalit na ně náklady univerzit." Národní svaz studentstva bude naléhat na studentské svazy na jednotlivých univerzitách, aby se svými školami vyjednali individuální dohody. "Studenti prvních ročníků pociťují obrovskou nespravedlnost, že musejí platit přesně za tytéž služby, kterých se dostává i studentům vyšších ročníků za podstatně menší školné," uvedl Streeting. "Mají vyšší očekávání." Studenti na katedře historie na Bristolské univerzitě si stěžují, že mají jen dvě hodiny přednášek týdně a že to není dostatečná výuka za drahé peníze, které za školu platí. Vysocí činitelé některých univerzit varovali, že studenti očekávají příliš mnoho. Jeden zdroj uvedl, že nové univerzitní školné skoro nijak nezvyšuje příjem univerzit a vysoké školy naprosto nejsou v stavu, aby mohly studentům poskytovat individuální výuku jednotlivým studentům, jak to někteří požadují. Sally Hunt, generální tajemnice Univerzitního odborového svazu, poukázala na to, že financování univerzit nedrží krok se zvýšeným počtem vysokoškolských studentů. Za posledních dvacet let stoupl poměr studentů na jednoho učitele z 9:1 na 18:1. Jiní učitelé se obávají, že si studenti budou brzo myslet, že si vlastně univerzitní titul kupují. Ruth Deechová, pracovnice nezávislého arbitrážního úřadu pro vyšší vzdělávání, která vyřizuje stížnosti studentů, konstatuje, že od zavedení vysokého školného v Anglii zaujímají studenti podstatně konfrontačnější přístup. Podrobnosti v angličtině ZDE |
Školství | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
20. 11. 2006 | Nové technologie vzdělávání | František Augusta | |
20. 11. 2006 | Vysoký intelekt a vůdcovství v genech | Michal Giboda | |
20. 11. 2006 | Rozhněvaní angličtí studenti vyžadují za své školné kvalitu | ||
2. 11. 2006 | Školné podle Britů odrazuje mladé lidi od studia | ||
10. 10. 2006 | Pedagogika na rozcestí? | František Augusta | |
11. 9. 2006 | Univerzity usvědčují podvádějící studenty | ||
9. 9. 2006 | Když jsem já šel tou putimskou branou... | Jaromír Máša | |
8. 9. 2006 | Návrh změn pro české školství | Radek Sárközi | |
4. 8. 2006 | Co bude se školstvím po prázdninách? | František Augusta | |
30. 6. 2006 | Šikana na vysokých školách | ||
29. 6. 2006 | Nikoli jen na okraj koaliční smlouvy; především však o vzdělávání | Miloš Dokulil | |
29. 6. 2006 | O českém vysokém školství | Jan Čulík | |
29. 6. 2006 | Kvalita českého školství se rapidně zhoršila | ||
27. 6. 2006 | Studenti jsou proslulí flákačstvím, ať platí za školu! | ||
26. 6. 2006 | Jak mohou fungovat přijímací zkoušky na VŠ | Boris Cvek |