12. 5. 2006
Oběti "krásy"tisková zpráva neziskové organizace Svoboda zvířat Organizace Svoboda zvířat se v rámci své kampaně Za nahrazení pokusů na zvířatech již dlouhodobě věnuje problematice tzv. pokusných zvířat, kterých ročně umírá v laboratořích okolo 100 milionů. Tento týden bude zahájena nová kampaň, zaměřená čistě na testování kosmetických a čistících prostředků, s výstižným názvem "Oběti krásy." |
Organizace Svoboda zvířat se v rámci své kampaně Za nahrazení pokusů na zvířatech již dlouhodobě věnuje problematice tzv. pokusných zvířat, kterých ročně umírá v laboratořích okolo 100 milionů. Tento týden bude zahájena nová kampaň, zaměřená čistě na testování kosmetických a čistících prostředků, s výstižným názvem "Oběti krásy." Při návštěvě obchodu s kosmetickými výrobky snadno nabudeme dojmu, že nabídka zkrášlujících krémů, parfémů apod. je nekonečná. Desítky výrobců nabízí stovky produktů, které by se měly výrazně lišit. "Každý výrobce nás přesvědčuje, že právě jeho výrobek je ten nejkvalitnější. Jeho složení je revoluční, účinky neuvěřitelné," uvádí Tomáš Popp -- předseda Svobody zvířat. Vše dělají údajně pro nás - naši krásu a zdraví. Investují do výzkumu, aby docílili optimálního složení a požadovaného účinku. Podobně znějící věty můžete slyšet v televizních reklamách nebo číst na stránkách časopisů. "Jakým způsobem se však kosmetika testuje? Snad ne ještě na z! vířatech? Jaká je skutečná cena za krásu?" ptá se Tomáš Popp... Drtivá většina kosmetiky se bohužel stále na zvířatech testuje! Nejedná se o bezbolestné metody, ale velmi kruté postupy při kterých jsou zvířata vystavena značnému utrpení. "Testují se především ingredience použité v kosmetických výrobcích," potvrzuje Lenka Hecová ze Svobody zvířat. Každý komentář typu "nové a lepší složení", "omamnější vůně" či "ještě vyšší účinnost" neznamená nic jiného, než několik desítek zbytečně zabitých zvířat. V České republice je sice zakázáno testování jak finálních výrobků, tak i jejich složek, místní výrobci kosmetiky ale mohou používat ingredience, jejichž primární využití není v kosmetickém průmyslu. Tyto ingredience na zvířatech zpravidla otestovány byly. Navíc je v ČR běžně prodávána kosmetika vyráběná a na zvířatech otestovaná v cizině. Z pohledu ochrany zvířat je zcela lhostejné, zda jsou testovány ingredience nebo finální výrobky. Je to stále kosmetika vyráběná ! se značnou dávkou krutosti. Výrobci kosmetiky nemusí tyto poku! sy prová dět, mají na výběr jiné, spolehlivější a levnější metody. Stovky firem po celém světě jsou schopny vyrábět kosmetiku nejvyšší kvality bez pokusů na zvířatech. V rámci kampaně Oběti krásy mají zájemci možnost získat řadu informací o této problematiceZDE a aktivně se zapojit do boje proti tomuto krutému průmyslu. Vizuální stránku kampaně vytvořila reklamní agentura PUBLICIS. Byly vydány 3 druhy informačních materiálů (plakáty, protestní kartičky a pohledy), které upozorňují na to, že zvířata pociťují bolest stejně jako člověk. Od 4.5. do 17.5. je mohou návštěvnice a návštěvníci vidět ve 250 kadeřnických a kosmetických salónech po celé České republice. Celkově jsme jich vytiskli 14 000 kusů. Pohlednice budou rozšiřovány v pražských a brněnských klubech v termínu od 16.5. do 29.5. Protestní kartičky budou aktivistky a aktivisté Svobody zvířat rozmisťovat do obchodů s kosmetickými výrobky. Ty by měly spotřebi! telky a spotřebitele varovat, že si kupují kosmetiku testovanou na zvířatech. Po parlamentních volbách umístíme 80 billboardů se stejnými motivy. |