30. 1. 2006
Proč se vyučuje na středních školách tak špatně |
Reakce na článek Jaroslava Bílka "Trampoty studenta všeobecného gymnázia Jako bývalý student gymnázia (1990-1994) a bývalý učitel na gymnáziu (podzim zima 2004-2005) musím s Vaším článkem plně souhlasit. Psal jsem o tom do Britských listů víckrát Obávám se, že vinu za současný stav nesou dva těžko řešitelné faktory: přebujelý byrokratický systém školství, který se odvíjí z vůle ministerských úředníků a smrští různých absurdních výmyslů a koncepci - a pak kvalita samotných učitelů, kteří látce především nerozumějí, a pokud už ano, nedokážou ji podat s dostatečným nadhledem. Mám osobní zkušenost s tím, že středoškolská chemie (a to není snadný předmět) se dá doučit prakticky z nuly na úspěšné složení přijímaček na medicínu za cca 4 měsíce. Čili je zbytečné čtyři roky studenty prudit detailními fakty, ale důležité je naučit je přemýšlet. Zejména pro předměty jako chemie je zvládnutí myšlení jedinou a nesmírně efektivní cestou k úspěšnému a rychlému zvládnutí látky před přijímačkami. |
Školství | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
30. 1. 2006 | Prodej školských prací nabízejí i jiné servery | ||
30. 1. 2006 | Proč by se měli studenti trápit něčím, co nikdo nečte | ||
30. 1. 2006 | Studenti si seminárky z internetu volně stahují | ||
30. 1. 2006 | Trampoty žáka všeobecného gymnázia | Jaroslav Bílek | |
30. 1. 2006 | Je bezvadné, že se dají seminárky koupit | ||
30. 1. 2006 | Je opravdu bezvadné, že se seminárky dají koupit? | ||
30. 1. 2006 | Proč bych neměla podvádět, když je to tak snadné? | ||
30. 1. 2006 | Proč se vyučuje na středních školách tak špatně | Boris Cvek | |
30. 1. 2006 | Na školách se bifluje - je to pravda | ||
30. 1. 2006 | Není snad přirozené zamýšlet se nad tím, co je pravda? | ||
27. 1. 2006 | ÚIV spustil na adrese www.edu.cz školský portál | ||
27. 1. 2006 | Studovat nemusíte, stačí si seminárky koupit | Jan Čulík | |
24. 1. 2006 | Dvě údobí českého školství -- účtování | František Augusta | |
24. 1. 2006 | Tříšť nabiflovaných faktů není moudrost | Jan Čulík | |
19. 1. 2006 | Budeme jen přihlížet, nebo provedeme účinnou vzdělanostní ofenzívu? | František Hezoučký |