30. 1. 2006
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
30. 1. 2006

Studenti si seminárky z internetu volně stahují

Pane šéfredaktore, podivuji se Vašemu překvapení, že si studenti kupují seminárky. Já se tomu vlastně trochu divím také, protože velké množství různých seminárek je na internetu volně k dispozici a studenti si je jenom stahují. Vysokoškolský učitel, který by se v tom chtěl trochu zorientovat, by nemusel dělat nic jiného, než brouzdat po internetu a hledat seminárky.Já už jsem to vzdala, zarazí mne jen to, když dostanu na určité téma dva totožné texty nebo když mi studentka předloží seminárku psanou v mužském rodě, píše čtenářka Iva Švarcová, která neuvedla svůj email. Mám na ni dotaz: a vy tyto podvody tolerujete? Jak píše Jan Drahokoupil, zadání seminárky lze zformulovat tak specificky, že se práce z internetu stáhnout nedá. Kromě toho existují programy, které zjistí, zda je práce zplagiarizována z internetu.

Poznámka ŠOK: Poslení věta je technologickým nesmyslem. Předpokládá, že lze soubor, zazipovaný na cizím, neznámém serveru kdekoliv na internetu přečíst a prohlédnout fulltextovým prohledávačem. Předpokládá výskyt technologií, za které by nejspíše i Google dal nevímco. Pro prohlížení html textu a "markantů" v něm stačí v podstatě Google a zkušenost. Pro komplexní analýzu textu (včetně heuristických metod) jsou technologie umělé inteligence typu Echelon. Ale ty stojí takové peníze, které nemá žádná univerzita. Takže nezbývá než na klíčová slova prohledávat internet číst a číst, pátrat a pátrat. Být na internetu doma. A nebo se na to vykašlat a zadávat taková témata, která okopírovat prostě nelze. Ale to znamená i od pedagoga inteligenci, kreativitu a zvýšený zájem...

K tomu poznamenává Jan Drahokoupil: Ale ano, to je pravda. Přes svou velkou nedokonalost však tyto programy identifikují významný podíl odevzdaných diplomových prací jako plagiáty.

                 
Obsah vydání       30. 1. 2006
30. 1. 2006 Chce to (zatím nereálnou) změnu Boris  Cvek
30. 1. 2006 Pohádka o zlých ministrech a hodném panu doktorovi Ivan  David
30. 1. 2006 Zdravotnictví a neviditelná ruka trhu Ferdinand  Němec
30. 1. 2006 Diskuse o zdravotnictví a příslušné zákony Michal  Horák
30. 1. 2006 Program až na posledním místě? Štěpán  Kotrba
30. 1. 2006 Komunisté životní prostředí nechrání Miroslav  Šuta
30. 1. 2006 Slepí nevidí, hluší neslyší Štěpán  Kotrba
30. 1. 2006 Rekviem na všechny její muže Vít  Slíva
30. 1. 2006 Bush za to nemůže, může za to Arafat
30. 1. 2006 Trampoty žáka všeobecného gymnázia Jaroslav  Bílek
30. 1. 2006 Na školách se bifluje - je to pravda
30. 1. 2006 Proč se vyučuje na středních školách tak špatně Boris  Cvek
30. 1. 2006 Je bezvadné, že se dají seminárky koupit
30. 1. 2006 Je opravdu bezvadné, že se seminárky dají koupit?
30. 1. 2006 Proč bych neměla podvádět, když je to tak snadné?
30. 1. 2006 Proč by se měli studenti trápit něčím, co nikdo nečte
30. 1. 2006 Studenti si seminárky z internetu volně stahují
30. 1. 2006 Prodej školských prací nabízejí i jiné servery
30. 1. 2006 Fabiano Golgo vystoupí v ČT
30. 1. 2006 Co kritizuji na Veselovského Sedmičce Kamil  Abbid
30. 1. 2006 "Boj proti antisemitismu" jako zbraň krajní pravice? Ondřej  Slačálek
30. 1. 2006 Co odhalilo registrované partnerství v Senátu Slavomír  Goga
30. 1. 2006 Jaklův homosexualismus naštěstí státní ideologií není Štěpán  Kotrba
30. 1. 2006 Police po 11 měsících odložila... Štěpán  Kotrba
30. 1. 2006 Policie "zfalšovala záznam o tom, jak byl usmrcen Brazilec v londýnském metru"
30. 1. 2006 Vláda zasáhne proti supermarketům
30. 1. 2006 Šoupání barákem Filip  Rožánek
30. 1. 2006 Jak nejlépe a nejpohodlněji se bohatne Ladislav  Žák
30. 1. 2006 Moravisté jako bitý pes? Pavel  Pečínka
30. 1. 2006 Sociální stát Stanislav A. Hošek
30. 1. 2006 Petr Partyk požádal o podmíněné propuštění
30. 1. 2006 Prohlášení
30. 1. 2006 Krach v Hranicích Tomáš  Vandas
30. 1. 2006 Krmení manželů?? František  Schilla
30. 1. 2006 Pasovský skandál kolem zvěřiny v rozkladu Miroslav Václav Steiner
30. 1. 2006 Individuální práva souvisí s našimi cíli Jiří  Martišek
30. 1. 2006 Obnovitelné zdroje energie -- problém vnímání reality Milan  Černý
28. 1. 2006 Vítězství Hamásu může být prospěšné Bohumil  Kartous
28. 1. 2006 České noviny: milujeme zbraně Jan  Klusáček
2. 1. 2006 Hospodaření OSBL za prosinec 2005
22. 11. 2003 Adresy redakce

Školství RSS 2.0      Historie >
30. 1. 2006 Prodej školských prací nabízejí i jiné servery   
30. 1. 2006 Proč by se měli studenti trápit něčím, co nikdo nečte   
30. 1. 2006 Studenti si seminárky z internetu volně stahují   
30. 1. 2006 Trampoty žáka všeobecného gymnázia Jaroslav  Bílek
30. 1. 2006 Je bezvadné, že se dají seminárky koupit   
30. 1. 2006 Je opravdu bezvadné, že se seminárky dají koupit?   
30. 1. 2006 Proč bych neměla podvádět, když je to tak snadné?   
30. 1. 2006 Proč se vyučuje na středních školách tak špatně Boris  Cvek
30. 1. 2006 Na školách se bifluje - je to pravda   
30. 1. 2006 Není snad přirozené zamýšlet se nad tím, co je pravda?   
27. 1. 2006 ÚIV spustil na adrese www.edu.cz školský portál   
27. 1. 2006 Studovat nemusíte, stačí si seminárky koupit Jan  Čulík
24. 1. 2006 Dvě údobí českého školství -- účtování František  Augusta
24. 1. 2006 Tříšť nabiflovaných faktů není moudrost Jan  Čulík
19. 1. 2006 Budeme jen přihlížet, nebo provedeme účinnou vzdělanostní ofenzívu? František  Hezoučký