30. 1. 2006
Proč bych neměla podvádět, když je to tak snadné?Co nebo kdo má vést studenta k vlastnímu psaní seminárek?Proč bych neměla podvádět dál, když je to tak jednoduché a má seminárka mého profesora stejně nezajímá? Kdybych viděla zaujetí profesora nad našimi seminárkami, snažila bych se mnohem víc. Jsem studentkou sexty všeobecného gymnázia (v Uherském Hradišti - autorčinu totožnost redakce zná, ale pro jistotu ji nezveřejníme, pozn. red.), tudíž povinné psaní seminárních prací se mi nevyhýbá. S údivem sleduji odlišné názory čtenářů Britských listů na tématiku stahování seminárních prací z internetu. Z části určitě rozumím panu Čulíkovi - přebírání seminárních prací mu připadá jako podvod -- vždyť seminárka má sloužit k rozvoji studenta; kde jinde má student možnost použít svou kreativitu a všeobecný rozhled, a není právě nepřítomnost této možnosti to, na co si neustále stěžujeme? Pořád pláčeme nad nepřeberným množstvím informací, které jsme nuceni se našrotit, ale když konečně jednou dostaneme tuto možnost -- vyjádřit se k danému tématu podle sebe -- tak toho nevyužijeme a všichni bez výjimek zapojíme do práce raději google než mozek. Proč tomu tak je? Chci odpovědět ze svého hlediska za nás, studenty. |
Nic nás nevede k tomu, abychom seminárky sami zpracovávali, když vidíme přistup našich profesorů. Kde mám vzít motivaci k tomu, abych pečlivě a svědomitě napsala svou seminárku, když vím, že profesor si ji jednak ani nepřečte, ani ji se mnou nerozebere, nevytkne mi nic ani nepochválí? Pouze mi oznámí jedno číslo -- 1 nebo 2, a to má být prosím ono hodnocení. Profesorům se seminárky nechtějí číst, nechce se jim vpisovat nám do nich své poznámky, jde jim pouze o to, aby nás nějakým (co nejrychlejším) způsobem mohli ohodnotit a mají svoje splněno. Z jakého důvodu mám chtít z vlastní vůle vypracovat seminárku, když vím, že stáhnutí z internetu mi zabere půl hodinky, pohraji si s tím ve Wordu -- dám tomu pečlivou formu, můj profesor bude spokojen a dostanu za 1? My, studenti, bychom měli chtít psát seminárky. Profesoři by nám ale měli v první řadě objasnit, k čemu seminárky slouží. Vysvětlit nám, že stáhnutí z internetu nám nic nedá a nešidíme je, ale především šidíme sami sebe. Naše minus, že sami nevyužijeme možnost alespoň do jisté míry kreativního úkolu... Já to všechno vím, ale musím přiznat, že stejně mi to nezabránilo v tom, abych svou minulou seminárku stáhla z internetu. Byl to podvod, který mi zabral asi dvacet minut. A výsledek? Dostala jsem jedničku a byla jsem pochválena. Proč bych neměla podvádět dál, když je to tak jednoduché a má seminárka mého profesora stejně nezajímá? Kdybych viděla zaujetí profesora nad našimi seminárkami, snažila bych se mnohem víc. Kdybych viděla, že někoho moje seminárka opravdu ZAJÍMÁ, kdybych si byla jistá, že si ji můj profesor bude číst, tak bych si s ní tu práci opravdu dala. Ale takto? Nemám motivaci. Opravdu ne. Je chyba opravdu jen ve mně? |
Školství | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
30. 1. 2006 | Prodej školských prací nabízejí i jiné servery | ||
30. 1. 2006 | Proč by se měli studenti trápit něčím, co nikdo nečte | ||
30. 1. 2006 | Studenti si seminárky z internetu volně stahují | ||
30. 1. 2006 | Trampoty žáka všeobecného gymnázia | Jaroslav Bílek | |
30. 1. 2006 | Je bezvadné, že se dají seminárky koupit | ||
30. 1. 2006 | Je opravdu bezvadné, že se seminárky dají koupit? | ||
30. 1. 2006 | Proč bych neměla podvádět, když je to tak snadné? | ||
30. 1. 2006 | Proč se vyučuje na středních školách tak špatně | Boris Cvek | |
30. 1. 2006 | Na školách se bifluje - je to pravda | ||
30. 1. 2006 | Není snad přirozené zamýšlet se nad tím, co je pravda? | ||
27. 1. 2006 | ÚIV spustil na adrese www.edu.cz školský portál | ||
27. 1. 2006 | Studovat nemusíte, stačí si seminárky koupit | Jan Čulík | |
24. 1. 2006 | Dvě údobí českého školství -- účtování | František Augusta | |
24. 1. 2006 | Tříšť nabiflovaných faktů není moudrost | Jan Čulík | |
19. 1. 2006 | Budeme jen přihlížet, nebo provedeme účinnou vzdělanostní ofenzívu? | František Hezoučký |