15. 11. 2005
Stáří: koně se také střílejíTen film byl dobrý, americký a tehdy jej viděli téměř všichni. V kině nebo v televizi. Možná tam i tam. Dnes je ale mnohem lépe. Dnes televizní stanice (bez rozdílu) divákům naservírují věci nevídané až do domu. Už to nemusí být ani dobré ani americké. A ještě si u toho máte příště pochutnat. Zvednuté obočí těch tolerantnějších zřejmě přivodí reklama na bramborové lupínky dovážené z Polska, ve které se manželský pár důchodců snaží nevybíravými prostředky včetně hrubého násilí zmocnit uvedeného výrobku. Méně tolerantní pravděpodobně přepnou jinam jako výraz znechucení. Ti prostší to mohou vzít jako svérázný druh školení a věřte, že jich nebude úplně málo. |
Většina těch, které ten šot nemine, reklamu přejde bez vědomé reakce. Ale v podvědomí už je informace uložena a vjemy se skládají. A reklam a násilí je přece tolik. Násilí, mezigenerační netolerance, úpadek dobrého vkusu, pokleslé chování. Je to jen začátek? Nedočkáme se v budoucnosti stále návodnějších reklam. Vždyť ti staříci přece pobírají penze, na které mladší vydělávají, zabírají místo v tramvajích a autobusech, bytech, přetěžují ordinace a vůbec. Nejsou Vám na obtíž. Že ne? Že některé znáte? Že důchodci jsou i Vaši rodiče? Že je máte rádi? Nenechte se vysmát a dívejte se na televizi. Ona to do Vás už nějak vtluče a poučí Vás co si máte myslet a jak se máte chovat. To by bylo, aby Vás ten útlocit nepřešel. Pryč s důchodci. Jsou to přece neproduktivní paraziti. Obírají Vás o bohatství, které by mohlo být i vaše. Stejně jednou zhebnou -- tak do toho přestárlíci "Co můžeš udělat dnes, neodkládej na zítřek, penzisto." Nechceš? Tak to budou muset vzít do ruky ti mladší, vždyť "Koně se také střílejí." Věřme v Radu pro reklamu a RRTV. Co ale ještě pro jistotu zvážit občanskou sebeobranu toho nejprostších rázu -- nekupovat. Snad to pomůže, že vjem ze shlédnutého bude v takovéto kombinaci opačný. |