30. 4. 2004
Povrchní a zavádějící článek o blackmetalové hudběReakce na článek Petra Zárase "Musíme chránit existenci bílých lidí"
aneb bude se konat koncert neonacistických blackmetalových kapel? Je mi líto, ale po přečtení zmiňovaného článku nemůžu jinak, než přestat si Vás jako celku vážit, píše Pavel Dražan.. Do dnešního dne jsem si Britské listy pravidelně pročítal a považoval je za pomněrně důvěryhodné periodikum. Články měly slušnou úroveň a zdály se býti objektivní. Tak jsem se rozhodl, že si pročtu i starší příspěvky. To jsem ale neměl dělat, protože jsem narazil na onen článek o hudbě a fašismu, který mě nepředstavitelně naštval. Blackmetalová hudba je můj největší koníček a dovoluji si tvrdit, že mám v dané oblasti přehled. Proto mě také článek tak zaujal. |
Rád bych už teď podotkl, že v žádném případě nejsem a ani jsem nebyl a nebudu fašista - (Důkaz: Hitler je druhý největší sráč (Stalin je no.1), jakého minulé století zplodilo. No, je to sice chabý důkaz, ale nacista by tohle asi nikdy nenapsal.) Pan Petr Záras si vzal za své téma, kterému vůbec nerozumí. Teď tím tématem nemyslím fašismus, ale hudbu. Ač s ideovou náplní jeho článku naprosto souhlasím (fašismus = svinstvo, vraždění lidí = nejhorší zločin apod.), tak po stránce obsahové mu musím vytknout snad naprosto vše. 1) Poskytované informace jsou povrchní, neúplné a nepřesné. Povrchnost je maskována detaily "z natáčení", které mají zakrýt očividné neznalosti. Tyto detaily jsou navíc čerpány (a teď jsem si naprosto jist) z jiných zdrojů a to bez citace. příklad citace - téměř vše o Burzum a blackmetalové mafii příklad nepřesnosti - Nokturnal Mortum se dříve jmenovali Crystaline Darkness a ne Suppuration... Příklad naprostého balamucení čtenáře a vlastní interpretace informace z "druhé ruky" a to vše bez jakéhokoliv ověření - Když se pan Autor zmiňuje o Ancient Rites, tak uvádí, že jejich skladba/album "Fatherland" je u neonacistů v kurzu. Věřte, že není. Jen ten název příliš evokuje spojení s třetí říší. Kdyby si pan Autor dal tu práci a na text písně se podíval, tak by z kontextu zjistil, že ...always return to my fatherland... je v písni, která pojednává o návratu z cest. Jinými slovy: člověk se rád vrací domů. To už by rovnou mohl napadnou Bedřicha Smetanu za Mou vlast. Vlast je přeci to samé co fatherland, nebo snad není? Tímto jsem nakousl druhý bod, který bych chtěl vytkout a to 2) chybí jakékoliv materiály obhajoby. Vždy jsou uvedeny jen fakta a spekulace podporující názor pana Zárase. Objeví-li se někde osamocený protiargument tak je vždy doplněn o autorův komentář, který ho znevažuje. 3) výjimky jsou vydávány za obecně platná fakta 4) Petr Záras kritizuje hudební stránku věci když jí vůbec nerozumí. A to je podle mne úplně to nejhorší. Pouští se do něčeho, co není jeho parketa a machruje. Takže výsledný dojem je takovýto metal=petagramy+svastiky=hnus. Suma sumárum: Chtěl bych panu Zárasovi poděkovat za to, jak "pěkný" článek napsal. Jenom je škoda, že si ho nepřečte nejspíš ani jeden skin, ale jen pár metalistů, kteří se strašlivě naštvou. A taky bych rád vzkázal ať si laskavě neplete nacizmus a nacionalizmus. Ve slovníku najde definice, tak ať si je přečte a pak ať (ne) píše další články. S pozdravem, ex-čtenář Pavel Dražan Pozn. JČ: Výraz "I am going home to my fatherland" má v angličtině jasné pronacistické konotace, ať je to třeba pouze nevinná provokace. V žádném případě to není obyčejné "domů". |