15. 3. 2004
Ani v muslimských zemích není zakázána interrupceReakce na článek Pavla Mareše z 11.3.2004 Křesťané jsou v Česku už zase "tmáři" Nevím, kdo je tady skutečný tmář a k tomu neobratný a průhledný demagog. Na jedné straně zuřivě obhajuje nenarozený život a na druhé straně s jinou genocidou bez mrknutí oka souhlasí. |
K bodu:
7. Poslední chabý pokus obhájit genocidu, která každý rok vymaže z naší mapy jedno město jako Břeclav, Kolín nebo Písek, zněl: nemůžeme přece mluvit jenom o životě, důležitá je i jeho kvalita. Moje otázka: Co je na prvním místě? Kvalita života, nebo život sám? Jak může někdo mluvit o kvalitě něčeho, čemu ani nedá šanci vzniknout? Analogicky: jestliže ve sporu Arabů s Izraelci o bariéru proti teroristům je na jedné misce vah pohodlí Arabů a na druhé holý život židovských občanů, co váží víc? Zase jsou někteří přesvědčeni, že určití lidé jsou tak méněcenní a neschopní, že nemohou rozhodovat o svém vlastním životě, zase ti tzv. vyvolení chtějí rozhodovat za ženy (a analogicky za druhé národy), co je pro ně dobré a co špatné. Jsem přesvědčena, že nejcennější je svobodné rozhodnutí člověka a nikdo nemá právo nutit jiné k životu v mizerii, zrovna tak se povyšovat nad druhé a dávat jim moralizující lekce. Morálka buď je anebo není, slušné podmínky k životu buď jsou anebo nejsou. A nejen jedna strana sama má nést odpovědnost za zplozený život, co když právě muž ji nést nechce? Tmářství je, pokud se stávající problémy mají řešit zákazy a vnucováním představ, které neodpovídají ani za mák realné situaci. Ne každý, kdo nesdílí názory uvedené v článku, je nezodpovědný nebo násilnický člověk, to je veliké zjednodušování životních situací.
K bodu:
3. Křesťané zákaz potratů nikomu nevnucují. Demokraticky jej navrhují demokraticky zvolenému parlamentu, a ten jej demokraticky přijme nebo odmítne. Přijme-li jej, je to zákon jako každý jiný. V skutečně demokratických zemích se vláda ptá svých občanů na jejich názor v referendu, nebo se aspoň provádí veřejný průzkum, v tomto případě by bylo nejdůležitější se zeptat žen, jaký mají na to názor. Není možné svévolně navrhnout zákon a doufat, že projde, a to jenom proto, že si občané jednou za několik dlouhých let zvolili zástupce nějaké strany, a tak už do toho dále nemají mluvit, to je vrchol arogantnosti. Dokonce ani v zemích Blízkého východu, přestože muslimská společnost je založena na náboženství, které ovlivňuje zákony a život lidí, nikdo nenutí ženu, aby musela za každou cenu zachovat život a nepodstoupila interrupci. A to se mnozí Češi domnívají, v jak zaostalých islámských zemích jsou ženy utiskované. Nakonec to má být česká žena, která má být zbavena svépravnosti v tak základní otázce, která se ji hluboce se dotýká.. To je právě totalitní smýšlení, že lidé nemají co rozhodovat o svém vlastním životě, ale mají o nich rozhodovat nadlidé typu pana Mareše.
K bodu: 5. Utratit nebo nechat utratit vlastní dítě, to zastáncům potratů nepřipadá nijak zavrženíhodné. Ale ukazovat jim obrázky toho, co spáchali, co dopustili nebo čeho se zastávají, to uráží jejich jemnocit, to je donebevolající křivda.
Chci připomenout lidem, kteří sdílí stejné názory uvedené v původním článku, rumunské děti za totality Caušeska, kdy byly zakázané potraty, ale ženy, které nebyly schopny děti uživit, je mohly odkládat u státu, protože dřívějšímu zřízení záleželo na zachování vyššího přírůstku obyvatelstva, ale nikoli už na kvalitě života takto narozených dětí. To, co jsme pak po pádu rumunské diktatury viděli z dětských ústavů, které by se daly spíše nazvat koncentráky, snad žádný soudný člověk nemůže zapomenout. Otřesné záběry vyhublých, neuvěřitelně špinavých a zanedbaných dětí, trpících jak fyzickými nemocemi, tak mentální zaostalostí, které se buď kymácely polonahé v postýlkách nebo mlátili hlavičkami do zdi. Polovina z nich trpěla AIDS, protože dostávaly krev kvůli "zdárnému" prospívání. A takovýhle život je tak cenný? Já to vidím jako nepředstavitelnou zvrhlost. Dále panu Marešovi vřele doporučuji, aby se díval také někdy na satelitní arabské televizní stanice (například Al Jazeera, Al Arabiya, aj.) aby v živých záběrech viděl, v jakých podmínkách žijí palestinské děti. Vyrůstají v šedých betonových uprchlických táborech, protože mají prostě smůlu, že se narodily na tom nesprávném místě. Neprožívají žádné dětství, mají těžké psychické potíže, protože od malička neznají nic jiného než násilí páchané na jejich rodinách, ztratily své otce, starší bratry, domovy, které jsou jim neustále zlovolně demolovány, a zrovna když jdou ze školy, tak izraelští vojáci střílejí okolo sebe, tak jak se to stalo před pouhými třemi dny. Mezi palestinskými dětmi je velký počet mrtvých a raněných. Viděla jsem asi před dvěma lety v živém záběru vybombardovanou školu během vyučování, kdy děti byly v naprostém nervovém šoku ze zraněných a mrtvých spolužáků. Nejdříve by se vlády měly postarat o to, aby jejich občané žili přijatelně slušný život, nebyli zavlečeni do válečných konfliktů nebo se nedostávali bez vlastního zavinění do osobních tíživých, či beznadějných situací sociálního rázu (například vysoké procento nezaměstnanosti, nedostupnost získání přiměřeného bydlení pro svobodné matky apod.) Děti potom budou přicházet na svět samosebou, bez drakonických zákonů. |
Interrupce: ženino právo či vražda? | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
15. 3. 2004 | Potraty: Argumentace pana Mareše je nepoctivá | Aleš Kubeczka | |
15. 3. 2004 | Nevnucujte ženám zákaz potratů | ||
15. 3. 2004 | Ani v muslimských zemích není zakázána interrupce | Jana Malá | |
11. 3. 2004 | Křesťané jsou v Česku už zase "tmáři" | Pavel Mareš | |
10. 3. 2004 | Tmáři na Filosofické fakultě | Ondřej Slačálek | |
8. 3. 2004 | Potraty a Karas: Když se řekne A mělo by se říci B | Anna Čurdová | |
27. 2. 2004 | Pořád dokola... | Vlasta Leporská | |
25. 2. 2004 | Koho dráždí zákazy? | Pavel Mareš | |
25. 2. 2004 | Pan Mareš má jasno...? | ||
6. 2. 2004 | Vdaným matkám, ale i těm rozvedeným | Štěpán Kotrba | |
5. 2. 2004 | O interrupcích: Co takhle legalizovat i vraždy? | Pavel Mareš | |
5. 2. 2004 | Potratový extremismus: Jděte se vycpat! | ||
3. 2. 2004 | Otevřený dopis poslancům proti legislativnímu zákazu interrupcí | ||
3. 12. 2003 | Ještě o potratech: pochybná argumentace Jana Čulíka | Vojtěch Polák | |
27. 11. 2003 | S úctou veškerou... | Pavel Mareš |