14. 9. 2007
K problémům taxislužby |
Pan Mikuša by rád nařizoval: Po 6ti letech vyměnit vozidlo - v jiných odvětvích se výrobní prostředky také po šesti letech obměňují? Nařídit barvu - ze dne na den, stanovit obsah kufru. To už tady před deseti lety bylo, ale pak jedna novinářka vyšťárala, co si cvrlikali vrabci na střeše: už předem byla znám firma, která jako jediná by měla autorizaci k přestříkávání vozidel, a jako jediné vyhovující auto VW. Všude jinde v Evropě se jezdí se vším, nehledě na to, že mnoho zákazníků si nepřeje nápadné auto. Zmiňuje se o taxametru -tady asi poněkud zaspal. Každý taxík má taxametr, zaplombovaný. Každý taxík je označen jménem řidiče a ceníkem, vně, i uvnitř - velikost a umístění písma je dáno vyhláškou.K taxametru patří servisní kniha, do které se zapisuje jakákoliv manipulace s taxametrem, píše Karel Kuba. K tomu bych jen poznamenal, že dnes, kdy se tolik křičí proti zavedení kontrolních pokladen: taxametr JE kontrolní pokladna, a jeho paměť zaznamenává tržby minimálně deset let zpátky - den po dni. O zavedení taxametrů se nediskutovalo v parlamentu - prostě to bylo nařízeno - cena cca 15 000,- .Později vyšlo nařízení, že taxametr musí mít tiskárnu, později dlaší nařízení, že tiskárna musí tisknout i když zákazník nepožaduje lístek. Všechny tyto úpravy stály další tisíce. Seřízení, plombování, atd. |