18. 1. 2006
Islámské internetové fatwy proti sexuPohlavní styk, při němž jsou oba manželští partneři úplně nazí, je těžký hřích, vyhlásil jeden egyptský islámský právník. Jiní nesouhlasí. Islámští duchovní diskutují na internetu o sexu náruživě a v šokujících podrobnostech... |
Dr. Rashad Khalil, odborník na islámské právo na al-Azhar University v Káhiře varoval, že pokud se během manželského sexu svléknete úplně donaha, zneplatňuje to manželství. Jeho varování okamžitě odmítli jiní učenci. Jeden z nich například konstatoval, že musí být dovoleno vše, "co vede k sblížení obou partnerů". Jiný náboženský "vědec" argumentoval, že se manželští partneři mohou navzájem vidět nazí, pokud se nedívají na své pohlavní orgány. Proto doporučil, aby docházelo k pohlavnímu styku výlučně pod peřinou. Zatímco katoličtí kněží musejí ctít celibát, muslimští duchovní se žení a očekává se, že si budou aktivně s manželkami užívat tělesných radostí. V mnoha částech muslimského světa, zejména tam, kde jsou lidé chudí a nevzdělaní, funguje muslimský kněz velmi často i jako sexuální poradce. Za posledních několik let vznikly stovky islámských internetových stránek, na nichž se islámští duchovní - často pochybné autority a kvalifikace - vyjadřují veřejně k různým otázkám pohlavního styku a různou sexuální praxi buď zakazují nebo povolují, a zacházejí při tom často do podrobností. Některé rady jsou normální, jiné poněkud šílené, píše Brian Whittaker v deníku Guardian. Na jedné z takovýchto internetových stránek zakázal fatwou katarský duchovní Yusuf al-Quaradawi (79) orální sex. Je to prý "odporná západní praxe, která vzniká z toho, že lidé na Západě mají ve zvyku se během pohlavního styku úplně svlékat donaha". Avšak duchovní pokračuje: "Muslimští právníci jsou toho názoru, že právo povoluje, aby muž své manželce dělal cunnilingus a žena svému muži fellatio, takže na tom není nic špatného. Pokud však dojde k výronu semena, je to nesprávné, i když neexistují žádné konkrétní důkazy, které by to zakazovaly. Je to v pořádku zejména tehdy, pokud s tím manželka souhlasí a dosahuje prostřednictvím toho orgasmu." V tomto smyslu je dr. Quaradawi liberálnější než jiní duchovní. Jeden z nich tvrdí, že je orální sex v islámu zakázán a že tato "odporná praxe vyvolá Alláhův hněv". Masturbací nejsou muslimští učenci zrovna nadšeni, ale nemohou se shodnout ohledně toho, jak hříšná vlastně je. Jedny internetové stránky charakterizují masturbaci jako "neslušnou věc, kterou dnes dělají mladí lidé". Masturbace se rozšířila, protože dnes mladí lidé vstupují do manželství příliš pozdě (navzdory tomu, co doporučuje Prorok). Proto mají potřebu uspokojovat své tělesné touhy, ale nemohou to dělat normálním způsobem, tedy prostřednictvím pohlavního styku. Stránky Islámský hlas odmítají masturbaci jako "odpornou a zlou věc", kterou islám zakazuje. "Masturbace je nesmírně škodlivá a má katastrofální důsledky, jak zjistili lékaři." Je prý "dokázáno", že masturbace vede k oslepnutí, k poruchám zažívacího ústrojí, k zánětu varlat, k poškození páteře ("odkud vzniká sperma") a k třasu nohou. Může vést až k duševním chorobám a k šílenství. Kromě toho vede masturbace k řidnutí spermatu. Jiní "vědci" argumentují, že je masturbace v podstatě zakázána, ale může být dovolena, pokud člověk není v manželství anebo masturbuje, aby se vyhnul vážnějšímu hříchu, jako je cizoložství, anebo pokud je účelem masturbace jen uvolnit "sexuální napětí" a nikoliv uspokojit "sexuální touhy". Muži a ženy se nesmějí líbat, pokud nejsou příbuzní anebo nejsou spolu v manželském svazku. Líbání osob téhož pohlaví je dovoleno, pokud se to dělá "bez chtíče" a osoby se nelíbají na ústa. Je dovoleno líbat ruce a tváře a taky na čelo, protože to prý jednou udělal sám Prorok. Dýchání z úst do úst je dovoleno jako metoda přivést člověka v bezvědomí k životu, pokud to člověk nedělá "za účelem potěšení". Velké neshody vládnou mezi islámskými učenci, zda je přijatelný mezi muži a ženami anální sex. Velký ajatolláh Ali Sistani, nejdůležitější šiitský duchovní v Iráku, uvádí, že je anální sex "silně nevhodný", ale smí se povolit, pokud s ním manželka souhlasí. Mnoho sunnitských duchovních naopak anální sex zakazuje, ať si manželka myslí, co chce. Hlavní námitkou proti análnímu sexu je, že nevede k plození dětí. Avšak mnoho muslimů praktikuje anální sex právě proto, aby neměli příliš mnoho dětí. Jeden muž se na internetu svěřoval, že jeho manželka s tím nemá problém. "Je to nejlepší způsob antikoncepce, lepší než prezervativy," píše. Za to ho zkritizoval mufti Ebrahim Desai: "To je ale hloupá výmluva. Pokud máte dobré důvody proč používat antikoncepční prostředky, na trhu je mnoho různých alternativ a měl byste využívat ty a vyhnout se této hnusné praxi." Muslimové antikoncepci povolují, i když předpisy, jak ji používat, bývají složité. Šiitští duchovní jsou ve věcech sexu liberálnější než sunnité. Například šiité povolují instituci "dočasného manželství", což legalizuje prostituci. Sunnitští duchovní, zejména ti, kteří jsou ovlivněni saúdským wahhabismem, se snaží zakázat všechno, co je jakkoliv příjemné. Celá tato diskuse dost připomíná středověké křesťanské debaty o tom, kolik andělů se vejde na špičku jehly, píše autor. Někteří islámští duchovní, kteří nevědí o normálním životě nic, se snaží předpisy regulovat všechny jeho aspekty. O podstatě islámské víry, nebo o tom, co je láska nebo duchovní extáze - se na islámských websitech nedovíme nic. Podrobnosti v angličtině ZDE |