23. 12. 2004
Pokrytectví:Jak republikánští dárci vydělávají na pornografiiUsuzuje se, že nedávné vítězství Republikána George Bushe v amerických prezidentských volbách bylo vítězstvím neměnných, tradičních morálních hodnot, které zastává prostý americký lid uprostřed Spojených států - v protikladu k cynickým a zdegenerovaným "intelektuálům" z obou amerických pobřeží, kteří hlasovali pro Demokraty. Jak však vysvětlil v dlouhém článku Terry Neal z listu Washington Post, vítězství americké "morální většiny" bylo často financováno společnostmi, které tvrdě vydělávají na šíření pornografie. |
Americký komentátor píše: "Je ironické, že velké podnikatelské společnosti, jako jsou Murdochova News Corporation, řetězec hotelů Marriott International či zábavní koncern Time Warner silně vydělávají na tom, že prodávají spotřebitelům v republikánských státech přesně ten materiál, jímž má republikánská morálka údajně pohrdat. Tyto podniky pak svými zisky financují Republikánskou stranu, která těch peněz využívá k tomu, aby přesvědčila své republikánské voliče, že za úpadek civilizace mohou jedině Demokraté." Příklad. Okres Utah ve státě Utah je absolutním zosobnění republikánských hodnot. Ve volbách 2. listopadu hlasovalo v tomto okrese pro Bushe 86 procent voličů. V tomto okrese byl v polovině devadesátých let postaven před soud majitel jedné videopůjčovny z města American Fork, za to, že půjčil zákazníkům patnáctkrát videokazetu s pornografií. Prokurátoři, kteří na něho podali trestní oznámení, tvrdili, že videopůjčovna porušuje místní morálku. Majitele videopůjčovny hájil právník Randy Spencer, zbožný mormon, který soudu předložil důkazy, že okres Utah povoluje šíření pornografie mnoha způsoby: místní kabelová společnost prodala na subskripci za předchozí rok televizním divákům 20 000 filmů s tvrdou pornografií, obchod s videokazetami v městě Orem vydělával pravidelně 20 procent svých zisků z prodeje pornografie, i když pornografické videokazety tvořily jen 2 procenta na seznamu filmů na prodej, obchodní řetězec se sexpomůckami v městě Spanish Fork vydělával ročně z jejich prodeje až 111 000 dolarů a luxusní hotel Marriott v městě Provo prodal svým hostům na pokojích v roce 1998 3448x právo sledovat pornografické filmy v televizi. Asi rok po procesu v Utahu se odehrál podobný scénář v okrese Hamilton ve státě Ohio, v konzervativním okrese nedaleko Cincinnati. V roce 2001 místní "morální" občané podali trestní oznámení na dvě videopůjčovny za to, že prodávají pornografické kazety. Místní noviny Cincinnati Enquirer věc začaly zkoumat a zjistily, že: "v roce 2000 si koupilo více než 21 000 obyvatel okresu Hamilton celkem 26 000 kazet s tvrdou pornografií od jedné z největších amerických zásilkových společností. Mluvčí zásilkové firmy charakterizoval počet prodaných pornovideí jako 'typický pro oblast této velikosti'. V lednu 2001 navštívilo 182 000 obyvatel oblasti Velké Cincinnati alespoň jednou pornografické stránky na internetu. Internetové statistiky zjistily, že 21,8 procent tamějších obyvatel, kteří mají přístup k internetu, navštěvuje pornografické stránky. To, že šlo o hluboce konzervativní čtvrť, nemělo na počet přístupů k pornografii vůbec vliv. Celostátní průměr v USA je 21,4 procent občanů. Autor zjistil větší zájem o televizní seriály tzv. měkké pornografie v Republikánských státech než ve státech Demokratických. V Republikánských státech se také rodí o něco více dětí svobodným matkám (33, 2 procent narození ) než ve státech Demokratických (31,2 procent porodů). I v Republikánských státech dochází k větší míře rozvodovosti než ve státech Demokratických. Kde jsou tedy ty silné morální hodnoty, které údajně dodržují Republikánští stoupenci? Mormonský advokát Spencer z Utahu konstatoval, že se mu zdá jedna věc skutečně zajímavá: Velké korporace v Americe, pevní stoupenci amerických Republikánů, vydělávají velké peníze na prodeji pornografie prostým lidem, včetně osob v údajně vysoce morálních Republikánských státech. Jak před nedávnem dokázal list New York Times, korporace General Motors nyní prodává více hardcorové pornografie, než kolik kdy prodal Larry Flynt, vlastník časopisu Hustler. 8,7 milionů Američanů, kteří si předplácejí televizní okruh DirectTV, který provozuje firma General Motors, si objednává ročně pornografii v částce 200 milionů dolarů. EchoStar Communications Corporation, druhý nejvýznamnější americký satelitní televizní systém, jehož hlavním finančníkem je Rupert Murdoch, vydělává více prodejem hardcorové pornografie než časopis Playboy. Společnost AT&T, největší americký telecom, provozuje prostřednictvím svého broadbandu hardcorový videokanál jménem Hot Network. AT&T také vlastní společnost, která prodává pornovidea do téměř jednoho milionu hotelových pokojů. Téměř každý pátý broadbandový zákazník firmy AT&T platí průměrně 10 dolarů za film "reálného, živého, všeamerického sexu - který není napodobován herci". Podobně vydělává na pornografii i Rupert Murdoch, vlastník firmy News Corporation. Na jedné straně podporují komentátoři jeho televize Fox News spojení mezi Republikány a "rodinnými morálními hodnotami" a na druhé straně jiné pobočky této firmy vydělávají na prodeji pornografie. Murdochova Fox TV nyní bojuje s americkým regulačním úřadem FCC, který se pokusil zakázat jeden polopornografický seriál, argumentací, že by vláda neměla mít právo vynucovat dodržování morálky v televizním a rozhlasovém vysílání. "Regulace ve prospěch morálky je porušováním 1. dodatku americké ústavy, který zaručuje svobodu projevu," argumentuje televize Fox ve svém podání regulačnímu úřadu FCC. Ve své knize What's the Matter with Kansas argumentuje levicový autor Thomas Frank, že Republikánské vítězství v nedávných amerických volbách je důsledkem "sňatku z rozumu" mezi republikánskou hospodářskou elitou a sociálními konzervativci. Ekonomická elita potřebuje hlasy sociálních konzervativců, aby zvítězila ve volbách. A ekonomická elita potřebuje zvítězit ve volbách, aby prosadila snižování daní a deregulaci hospodářské činnosti. Frank je přesvědčen, že se ekonomickým konzervativcům daří přesvědčit masy, aby hlasovaly proti vlastním hospodářským zájmům tím, že konzervativci vytvářejí hněvivý a trvalý kult občanů jako obětí. Ten pak odvádí jejich pozornost od vládnoucích elit a přesunuje všechny problémy Ameriky na bedra "levicových viníků". Američtí konzervativní držitelé hospodářské moci dále hromadí moc, ale maskují ji tím, že se jim daří přesvědčovat občany, aby "povstali proti skutečným utlačovatelům", proti Demokratům, proti Harvardu a proti redakčním komentářům listu New York Times. Lidová kultura, včetně pornografie, není populární, protože "američtí levičáci svedli lid na scestí". Je populární, protože je po ní poptávka, a velcí podnikatelé této poptávky využívají a vydělávají na ní. Jak konstatoval právník Jeffrey J. Douglas, předseda Free Speech Coalition: "Vězte, že pokaždé, když si najdete cestu k trhu pornografie, velké americké podniky si dají práci, aby na tom od vás vydělaly a zároveň budou silně popírat, že to činí." Kompletní článek v angličtině ZDE |
Redakční výběr nejzajímavějších článků z poslední doby | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
23. 12. 2004 | Nač Češi doplácejí | Miloš Kaláb | |
23. 12. 2004 | Jak republikánští dárci vydělávají na pornografii | ||
23. 12. 2004 | OSN: Sexuální skandál v Kongu novým Abu Ghraib? | ||
21. 12. 2004 | Líbivé obrázky | Václav Dušek | |
21. 12. 2004 | Gayové a nedorozumění | Milan Valach | |
20. 12. 2004 | Noam Chomsky: O stavu národa, o Iráku a volbách | Amy Goodman | |
20. 12. 2004 | Bible jsou "lži a propaganda" | ||
20. 12. 2004 | Potřebná kniha s velikými otazníky | Petr Šafařík | |
20. 12. 2004 | Sarabanda: Bergmanova filmová meditace na téma mlčení | Josef Brož | |
20. 12. 2004 | Vědění světa bude k dispozici na internetu | ||
20. 12. 2004 | Boj se šedou ekonomikou a registrační pokladny | Petr Baubín | |
20. 12. 2004 | Kdo je Noam Chomsky | Martin Mrzena | |
18. 12. 2004 | Rozhodnutí jednat o přijetí Turecka do EU je kontroverzní | ||
18. 12. 2004 | Rusko a Čína posilují svou vojenskou spolupráci | ||
17. 12. 2004 | Levné řešení | Alex Koenigsmark |