19. 8. 2002
Dobrá rada (cestujícím pražskou MHD) nad zlatoJindra Vavruška
Pražský magistrát doporučuje, aby lidé nejezdili do Prahy autem. Česká
televize dokonce drze tvrdí, že totální zácpu na hlavních tazích směrem do
Prahy "zavinili řidiči osobních vozů".
Ono se to dobře radí, když máte zajištěný přednostní průjezd, že? Ono se to dobře kritizuje, když se o věcech uvažuje abstraktně, bez konkrétních souvislostí, jako například proč ti lidé vůbec někam jezdí, že? |
Jenomže ono je to trochu jinak. Metro B prakticky nejezdí vůbec. Chcete-li se dostat z Černého Mostu kamkoliv jinam, musíte jet tramvají z Lehovce nebo sídliště Hloubětín (tam vás z Černého mostu jednu stanici zaveze metro). Jenomže nikdo si neuvědomuje, že za soupravy metra, které měly kapacitu zhruba 400 lidí (přesné číslo si bohužel nepamatuji, ale nejméně 80 míst v jednom vagónu bylo) v intervalech 3-5 minut není sem tam nějaká tramvaj adekvátní náhrada. Tramvaje jsou beznadějně narvané a není možné se do nich dostat. Navíc musíte na Palmovce přestoupit a totéž absolvovat znovu na jiné lince. Jestli je někde skutečný dopravní kolaps, je to právě v MHD. Než se dusit dvě až tři hodiny v přecpaných vozech elektrické dráhy a na zastávkách, je lepší použít méně "narvanou" trasu: například Jižní spojku, po které se už po hodině a půl můžete dostat do práce, pokud to zrovna není na opačném konci Prahy. Až budou chytráci z magistrátu schopní zajistit, aby mohlo z Černého Mostu odjet MHD zhruba 4000-6000 lidí za hodinu alespoň na tu Palmovku, pak budou mít právo někoho poučovat, čím má jezdit. Do té doby ať jsou laskavě zticha a věnují se něčemu užitečnějšímu, než je plané peskování. Poznámka JČ: Pane Vavruško, takové to v Praze v podstatě bylo, než komunisti postavili to metro. Vzpomínám, jak jsem jezdil někdy koncem šedesátých let ze Starého Města kamsi do Nuslí asi šedesát minut. Nebo trasa Staré Město - Košíře - to trvalo obyčejně také přes hodinu jízdy tramvají. Poznámka ŠK: Obávám se, že oni "ti chytráci" zavřou centrum města pro osobní dopravu úplně - zcela logicky. Vjezd bude povolen pouze rekonstrukčním vozidlům a těžké technice, případně taxíkům (a i tak bude nával)... Volná zůstane pouze radiála a do okolí Pavláku, Václaváku či Holešovic se nedostanete vůbec. Naučíte se zase chodit pěšky (či se tísnit v MHD, tak jako tomu bylo v době, kdy metro nebylo vůbec. Já jezdil tehdy denně 10 km z Krče do centra do jazykové základní školy 1,5 - 2 hodiny s jedním až dvěma přestupy... ) Sobectvím "těch, co na to mají," se pravděpodobně nic nevyřeší. Přestane se holt spěchat. Není totiž kam. Dodává Jindra Vavruška: Mily pane, asi jste uplne vedle. Chodit pesky 15km nic nevyresi. Musim chodit do prace, at chci nebo nechci. Navic vubec nejezdim do centra - jezdim uplne mimo centrum, ale prave tam se MHD vubec nedostanu. Centrum at si klidne zavrou - to meli udelat uz davno. Dalo by se jezdit na kole, ale to by muselo byt kudy. Nevim, jestli jste to nekdy v Praze zkousel, ale je to doslova o zivot, protoze onen fantasticky magistrat, ktery tak "bravurne" zvladl povodne, se na cyklisty uplne a doslova vykaslal. Vsechno je udelane jen pro auta, navic jezdi nesmirne agresivne a policie nebezpecnou jizdu zcela ignoruje, natoz aby proti ni nejak systematicky zasahovala. |
Povodně a změna klimatu | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
20. 8. 2002 | Reportáž z Litoměřicka: Smutek osamoceného housera | Štěpán Kotrba, Jan Paul | |
20. 8. 2002 | Jsou povodně pro Německo dobré? | ||
20. 8. 2002 | Méně té vody chlapče, méně té vody..... aneb spojené nádoby ekonomiky | Jaroslav Pour | |
20. 8. 2002 | Povodně byly katastrofální především mimo Prahu | ||
20. 8. 2002 | V Praze došlo v pondělí k téměř naprostému dopravnímu kolapsu | ||
20. 8. 2002 | Proč se nedělají v pražské MHD operativní změny? | Jan Stejskal | |
20. 8. 2002 | Evakuovala Spolana před povodní svůj "toxický koktejl"? | ||
20. 8. 2002 | Policie se zajímá o Spolanu Neratovice | ||
19. 8. 2002 | Jak jsem pomáhal na Smíchově stavět hráze | Martin Marx | |
19. 8. 2002 | Člověk má právo chránit svůj majetek | Jan Kameníček | |
19. 8. 2002 | Dobrá rada (cestujícím pražskou MHD) nad zlato | Jindra Vavruška | |
19. 8. 2002 | Západní televize "referovaly o povodních v ČR absurdním způsobem" | ||
19. 8. 2002 | Povodně v ČR a přehnané reakce "sudeťáků" | Stanislav Holubec | |
19. 8. 2002 | Nebohý zločinec Havel | Zdeněk Jemelík |
Doprava | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
20. 8. 2002 | V Praze došlo v pondělí k téměř naprostému dopravnímu kolapsu | ||
20. 8. 2002 | Proč se nedělají v pražské MHD operativní změny? | Jan Stejskal | |
19. 8. 2002 | Dobrá rada (cestujícím pražskou MHD) nad zlato | Jindra Vavruška | |
7. 8. 2002 | Kuřáci a nekuřáci nejen na železnici | Daniela Pilařová | |
5. 8. 2002 | Britští řidiči zuří nad navrhovaným zákonem EU pro ochranu cyklistů |