20. 8. 2002
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
19. 8. 2002

Dobrá rada (cestujícím pražskou MHD) nad zlato

Jindra Vavruška
Pražský magistrát doporučuje, aby lidé nejezdili do Prahy autem. Česká televize dokonce drze tvrdí, že totální zácpu na hlavních tazích směrem do Prahy "zavinili řidiči osobních vozů".

Ono se to dobře radí, když máte zajištěný přednostní průjezd, že? Ono se to dobře kritizuje, když se o věcech uvažuje abstraktně, bez konkrétních souvislostí, jako například proč ti lidé vůbec někam jezdí, že?

Jenomže ono je to trochu jinak. Metro B prakticky nejezdí vůbec. Chcete-li se dostat z Černého Mostu kamkoliv jinam, musíte jet tramvají z Lehovce nebo sídliště Hloubětín (tam vás z Černého mostu jednu stanici zaveze metro).

Jenomže nikdo si neuvědomuje, že za soupravy metra, které měly kapacitu zhruba 400 lidí (přesné číslo si bohužel nepamatuji, ale nejméně 80 míst v jednom vagónu bylo) v intervalech 3-5 minut není sem tam nějaká tramvaj adekvátní náhrada.

Tramvaje jsou beznadějně narvané a není možné se do nich dostat. Navíc musíte na Palmovce přestoupit a totéž absolvovat znovu na jiné lince.

Jestli je někde skutečný dopravní kolaps, je to právě v MHD. Než se dusit dvě až tři hodiny v přecpaných vozech elektrické dráhy a na zastávkách, je lepší použít méně "narvanou" trasu: například Jižní spojku, po které se už po hodině a půl můžete dostat do práce, pokud to zrovna není na opačném konci Prahy.

Až budou chytráci z magistrátu schopní zajistit, aby mohlo z Černého Mostu odjet MHD zhruba 4000-6000 lidí za hodinu alespoň na tu Palmovku, pak budou mít právo někoho poučovat, čím má jezdit. Do té doby ať jsou laskavě zticha a věnují se něčemu užitečnějšímu, než je plané peskování.

Poznámka JČ: Pane Vavruško, takové to v Praze v podstatě bylo, než komunisti postavili to metro. Vzpomínám, jak jsem jezdil někdy koncem šedesátých let ze Starého Města kamsi do Nuslí asi šedesát minut. Nebo trasa Staré Město - Košíře - to trvalo obyčejně také přes hodinu jízdy tramvají.

Poznámka ŠK: Obávám se, že oni "ti chytráci" zavřou centrum města pro osobní dopravu úplně - zcela logicky. Vjezd bude povolen pouze rekonstrukčním vozidlům a těžké technice, případně taxíkům (a i tak bude nával)... Volná zůstane pouze radiála a do okolí Pavláku, Václaváku či Holešovic se nedostanete vůbec. Naučíte se zase chodit pěšky (či se tísnit v MHD, tak jako tomu bylo v době, kdy metro nebylo vůbec. Já jezdil tehdy denně 10 km z Krče do centra do jazykové základní školy 1,5 - 2 hodiny s jedním až dvěma přestupy... )

Sobectvím "těch, co na to mají," se pravděpodobně nic nevyřeší. Přestane se holt spěchat. Není totiž kam.

Dodává Jindra Vavruška: Mily pane, asi jste uplne vedle. Chodit pesky 15km nic nevyresi. Musim chodit do prace, at chci nebo nechci. Navic vubec nejezdim do centra - jezdim uplne mimo centrum, ale prave tam se MHD vubec nedostanu.

Centrum at si klidne zavrou - to meli udelat uz davno.

Dalo by se jezdit na kole, ale to by muselo byt kudy. Nevim, jestli jste to nekdy v Praze zkousel, ale je to doslova o zivot, protoze onen fantasticky magistrat, ktery tak "bravurne" zvladl povodne, se na cyklisty uplne a doslova vykaslal. Vsechno je udelane jen pro auta, navic jezdi nesmirne agresivne a policie nebezpecnou jizdu zcela ignoruje, natoz aby proti ni nejak systematicky zasahovala.

                 
Obsah vydání       20. 8. 2002
19. 8. 2002 Velká Británie: Velký růst domácího násilí - a co v ČR?
20. 8. 2002 Reportáž z Litoměřicka: Smutek osamoceného housera Štěpán  Kotrba, Jan  Paul
20. 8. 2002 V Praze došlo v pondělí k téměř naprostému dopravnímu kolapsu
20. 8. 2002 Méně té vody chlapče, méně té vody..... aneb spojené nádoby ekonomiky Jaroslav  Pour
20. 8. 2002 Evakuovala Spolana před povodní svůj "toxický koktejl"?
20. 8. 2002 Proč se nedělají v pražské MHD operativní změny? Jan  Stejskal
20. 8. 2002 Jsou povodně pro Německo dobré?
19. 8. 2002 Dobrá rada (cestujícím pražskou MHD) nad zlato Jindra  Vavruška
19. 8. 2002 Rusko uzavře rozsáhlou obchodní dohodu s Irákem
19. 8. 2002 Fisk: "Bush lživě obviňuje celý arabský svět"
20. 8. 2002 Rozsudek smrti ukamenováním nad nigerijskou "cizoložnicí" potvrzen
19. 8. 2002 Dokedy ostane rómska obroda v nedohľadne ? Lubomír  Sedláčik
19. 8. 2002 Noblesa Ústavního soudu ČR, pukající srdce a prst Boží...? Jiřina  Fuchsová
19. 8. 2002 Pravda o neomalené poznámce aneb Jak je to s mladými a starými debutanty a literárními soutěžemi Martin  Pilař, Daniela  Pilařová
19. 8. 2002 Nebohý zločinec Havel Zdeněk  Jemelík
19. 8. 2002 Jak jsem pomáhal na Smíchově stavět hráze Martin  Marx
17. 8. 2002 Texty z roku 1997: V Praze je snadné být prorokem Radek  Mokrý
17. 8. 2002 Skandál na obzoru: Dejte vodě prostor! Jaroslav  Zvoníček
18. 8. 2002 Ústí nad Labem: štěstí v neštěstí František  Roček
20. 8. 2002 Povodně byly katastrofální především mimo Prahu
19. 8. 2002 Obrana strategie Lipna Jan  Kameníček
19. 8. 2002 Člověk má právo chránit svůj majetek Jan  Kameníček
15. 8. 2002 "Správná ženská má vydržet trochu bolesti."
18. 8. 2002 Domácí násilí: jak se tento problém snaží řešit v Británii
17. 6. 2002 Byl zprovozněn seznam článků podle autorů
23. 7. 2002 Chronologický archiv starších vydání Britských listů
14. 5. 2002 Britské listy hledají nové spolupracovníky
21. 1. 2002 Příspěvky na investigativní práci Britských listů

Redakční výběr nejzajímavějších článků z poslední doby RSS 2.0      Historie >
20. 8. 2002 Proč se nedělají v pražské MHD operativní změny? Jan  Stejskal
20. 8. 2002 Méně té vody chlapče, méně té vody..... aneb spojené nádoby ekonomiky Jaroslav  Pour
20. 8. 2002 Reportáž z Litoměřicka: Smutek osamoceného housera Štěpán  Kotrba, Jan Paul
19. 8. 2002 Dobrá rada (cestujícím pražskou MHD) nad zlato Jindra  Vavruška
19. 8. 2002 Fisk: "Bush lživě obviňuje celý arabský svět"   
19. 8. 2002 Velká Británie: Velký růst domácího násilí - a co v ČR?   
19. 8. 2002 Jak jsem pomáhal na Smíchově stavět hráze Martin  Marx
18. 8. 2002 Aktuálně: V okolí holešovické tržnice a u přístavu začíná úklid Štěpán  Kotrba
18. 8. 2002 Domácí násilí: jak se tento problém snaží řešit v Británii   
17. 8. 2002 Aktuálně: Muselo to být v takovém rozsahu? Jan  Paul
16. 8. 2002 Karlín, město duchů Štěpán  Kotrba
16. 8. 2002 Kritika: Proč nepřemostili vojáci "louži" u mostu Barikádníků? Jiří  Ampér
16. 8. 2002 Solenice, neznámá obec pod Orlickou přehradou Štěpán  Kotrba, Jan Paul

Povodně a změna klimatu RSS 2.0      Historie >
20. 8. 2002 Reportáž z Litoměřicka: Smutek osamoceného housera Štěpán  Kotrba, Jan Paul
20. 8. 2002 Jsou povodně pro Německo dobré?   
20. 8. 2002 Méně té vody chlapče, méně té vody..... aneb spojené nádoby ekonomiky Jaroslav  Pour
20. 8. 2002 Povodně byly katastrofální především mimo Prahu   
20. 8. 2002 V Praze došlo v pondělí k téměř naprostému dopravnímu kolapsu   
20. 8. 2002 Proč se nedělají v pražské MHD operativní změny? Jan  Stejskal
20. 8. 2002 Evakuovala Spolana před povodní svůj "toxický koktejl"?   
20. 8. 2002 Policie se zajímá o Spolanu Neratovice   
19. 8. 2002 Jak jsem pomáhal na Smíchově stavět hráze Martin  Marx
19. 8. 2002 Člověk má právo chránit svůj majetek Jan  Kameníček
19. 8. 2002 Dobrá rada (cestujícím pražskou MHD) nad zlato Jindra  Vavruška
19. 8. 2002 Západní televize "referovaly o povodních v ČR absurdním způsobem"   
19. 8. 2002 Povodně v ČR a přehnané reakce "sudeťáků" Stanislav  Holubec
19. 8. 2002 Nebohý zločinec Havel Zdeněk  Jemelík

Automobilismus RSS 2.0      Historie >
20. 8. 2002 V Praze došlo v pondělí k téměř naprostému dopravnímu kolapsu   
19. 8. 2002 Dobrá rada (cestujícím pražskou MHD) nad zlato Jindra  Vavruška
5. 8. 2002 Britští řidiči zuří nad navrhovaným zákonem EU pro ochranu cyklistů   
25. 6. 2002 Starosta Vysokého Mýta, který rozpustil blokádu, opravdu nepochybil ? Martin  Škop
4. 6. 2002 "Ošklivá Evropská unie" - bude muset ČR přemalovávat značky na silnicích? Daniela  Pilařová
27. 5. 2002 V Brně se konala demonstrace - pro automobilisty "ztráta času" Filip  Sváříček
13. 5. 2002 Mobilní telefony mohou u benzínových čerpadel vyvolat výbuch Jan  Čulík
26. 4. 2002 Středočeský krajský úřad nezveřejnil alternativu k dálnici D3   
23. 4. 2002 Policajt ve škodovce: Hospodine, řiď naši ruku! Jan  Čulík
27. 2. 2002 Za vjezd do centra Londýna zaplatíte 250 Kč   
26. 2. 2002 Účty pro řidiče prostřednictvím satelitních čidel: co si o tom myslí (někteří) Britové   
25. 2. 2002 Boj proti dopravním zácpám: Britská vláda plánuje zavést satelitní poplatky pro řidiče   
19. 10. 2001 Kontraprohlášení kolektivu Ulice patří lidem   
19. 10. 2001 Několik poznámek k policejnímu "článku" Helena  Svatošová
18. 10. 2001 Policisté nejsou povinni sdělit, proč zasahují proti demonstraci   

Doprava RSS 2.0      Historie >
20. 8. 2002 V Praze došlo v pondělí k téměř naprostému dopravnímu kolapsu   
20. 8. 2002 Proč se nedělají v pražské MHD operativní změny? Jan  Stejskal
19. 8. 2002 Dobrá rada (cestujícím pražskou MHD) nad zlato Jindra  Vavruška
7. 8. 2002 Kuřáci a nekuřáci nejen na železnici Daniela  Pilařová
5. 8. 2002 Britští řidiči zuří nad navrhovaným zákonem EU pro ochranu cyklistů