20. 8. 2002
Proč se nedělají v pražské MHD operativní změny? |
Milý pane Čulíku, i já pamatuji doby, kdy jedinou dopravou v Praze byly tramvaje a autobusy. Dokonce jsem s těmi tramvajemi ulicemi křižoval, takže vím, o čem mluvím. Máte pravdu, že doprava přes město kolem té hodiny skutečně trvala, ale opomněl jste se zmínit, že každou trasou tehdy jezdily tři, čtyři linky s intervalem ve špičce kolem tří minut. Vinohradskou například jezdily linky 10, 11, 29, všechny do centra. Když se dnes podíváte na nabídku tramvají v objízdných trasách, zjistíte, že kromě několika změn tras vynucených povodní se nestalo prakticky nic. Intervaly zůstaly prázdninové, zřejmě není s čím jezdit. Neupravila se světelná signalizace, takže veškerá preference tramvajové dopravy je pouze teoretická a mnohá místa v Praze, která povodněmi zasažena vůbec nebyla, jsou dostupná pouze pěšky. Je mi jasné, že auto není řešením, ale jaké řešení lze očekávat od systému, který krizovou dopravu organizuje tímto poněkud tristním způsobem. Docela by mne zajímalo, proč třeba někdo neuvažuje s využitím manipulačních tunelů mezi trasami metra A a C, aby se lidi z Jižního města dostal alespoň na Námestí Míru, a reaději je vozí autobusy přecpanou magistrálou. Proč trasou C jezdí kyvadlová doprava po jedné koleji k Museu a trasou A nikoliv? Proč nikdo třeba urychleně nevybuduje provizorní kolejovou spojku na hlavním nádraží? Vždyť přece Praha bude bez metra několik měsíců! Proč nejsou urychleně budovány provizorní tramvajové spojky (když byla kdysi rekonstrukce Plzeňské ulice, tak ji vybudovali mezi Motolem a Vypichem poměrně rychle) tam, kde byly koleje před lety diletantským rozhodnutím odstraněny? Až bude člověk vidět alespoň snahu po nápravě, může skousnout i tu hodinu přes město. Zatím ale jde o sousto zcela nestravitelné. A perličku na závěr: včera jsem přijel ze zahraničí a sháněl plánek organizace dopravy. Ani v jedné stanici metra, kterou jsem použil, žádný neměli (Náměstí Míru, Jiřího náměstí, Flora, Skalka), všude mne posílali k Museu. Patrně pěšky, Áčko tam nejezdí. A já potřeboval úplně jinam. (Z Fóra BL) |
Povodně a změna klimatu | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
20. 8. 2002 | Reportáž z Litoměřicka: Smutek osamoceného housera | Štěpán Kotrba, Jan Paul | |
20. 8. 2002 | Jsou povodně pro Německo dobré? | ||
20. 8. 2002 | Méně té vody chlapče, méně té vody..... aneb spojené nádoby ekonomiky | Jaroslav Pour | |
20. 8. 2002 | Povodně byly katastrofální především mimo Prahu | ||
20. 8. 2002 | V Praze došlo v pondělí k téměř naprostému dopravnímu kolapsu | ||
20. 8. 2002 | Proč se nedělají v pražské MHD operativní změny? | Jan Stejskal | |
20. 8. 2002 | Evakuovala Spolana před povodní svůj "toxický koktejl"? | ||
20. 8. 2002 | Policie se zajímá o Spolanu Neratovice | ||
19. 8. 2002 | Jak jsem pomáhal na Smíchově stavět hráze | Martin Marx | |
19. 8. 2002 | Člověk má právo chránit svůj majetek | Jan Kameníček | |
19. 8. 2002 | Dobrá rada (cestujícím pražskou MHD) nad zlato | Jindra Vavruška | |
19. 8. 2002 | Západní televize "referovaly o povodních v ČR absurdním způsobem" | ||
19. 8. 2002 | Povodně v ČR a přehnané reakce "sudeťáků" | Stanislav Holubec | |
19. 8. 2002 | Nebohý zločinec Havel | Zdeněk Jemelík |
Doprava | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
20. 8. 2002 | V Praze došlo v pondělí k téměř naprostému dopravnímu kolapsu | ||
20. 8. 2002 | Proč se nedělají v pražské MHD operativní změny? | Jan Stejskal | |
19. 8. 2002 | Dobrá rada (cestujícím pražskou MHD) nad zlato | Jindra Vavruška | |
7. 8. 2002 | Kuřáci a nekuřáci nejen na železnici | Daniela Pilařová | |
5. 8. 2002 | Britští řidiči zuří nad navrhovaným zákonem EU pro ochranu cyklistů |