26. 2. 2002
Účty pro řidiče prostřednictvím satelitních čidel: co si o tom myslí (někteří) BritovéCitujeme prvních několik (14 ze 118) názorů z debatního fóra deníku Guardian k návrhu zlikvidovat daň z motorových vozidel a nahradit ji poplatky za každý ujetý kilometr, účtované prostřednictvím satelitních čidel a zvyšované v oblastech, kde je dopravní zácpa. - Debatní fórum deníku Guardian je moderované a každý diskutér se musí předem zaregistrovat.
|
Varlet - 06:44am Feb 24, 2002 GMT (#1 of 118)Je to politická sebevražda, pokud se labouristé rozhodnou pro tohle šílenství. Je od toho jen malý krůček k rozhodnutí implantovat lidem do těla čipy, aby bylo možno sledovat přesně, kam jdou. Ale ušetří to hodně práce soukromým detektivům, pracujícím na rozvodech! bronzeageman - 10:19am Feb 24, 2002 GMT (#2 of 118)Jestli si někdo myslí, že tohle má být systém pro vybírání silničních daní a měření počtu ujetých mil, tak je idiot. Takovéhle technologie by výlučně využívala Eurochůva na kontrolu našeho pohybu. Nenechte si to líbit. slipX - 10:32am Feb 24, 2002 GMT (#3 of 118)Úvodník v Observeru právem poukázal na to, že daň z benzínu už je daní z užívání automobilu.
joelondon - 11:04am Feb 24, 2002 GMT (#4 of 118)Slipx má pravdu - a jestliže se oni bojí daně z benzínu, měli by se hodně bát tohohle? Ale musíme zajistit, aby lidi jezdili autem méně. Proto se benzín pořád zdražuje, je to jak s cigaretami, a vy lidi to pořád platíte. Takže satelit by vás snad odradil, protože byste za to dostali účet? Zdá se mi to ale divné, vždyť je to pořád stejné. allistergp - 11:48am Feb 24, 2002 GMT (#5 of 118)Zrušte daň z motorových vozidel a zaveďte tohle. Je to daleko spravedlivější - proč by měl penzista platit stejnou daň z motorových vozidel jako ředitel firmy, který jezdí podnikovým autem? Taky je to daleko spravedlivější než daň z benzínu - jako u cigaret, právě nejchudší lidi se na tom stávají nejvíce závislými a platí největší množství daní, protože potřebují svou narkomanskou dávku. Británie by měla být průkopníkem při účtování za jízdu do dopravních zácp a měla by tenhle projekt stoprocentně přijmout. lostitmi5 - 12:20pm Feb 24, 2002 GMT (#6 of 118)"s přísnými kontrolami na ochranu soukromí." Jo, jo, ani nebudou vědět, kam mají poslat ten účet. Velký bratr začíná být už trochu příliš velký. Je načase VZÍT VĚCI DO VLASTNÍCH RUKOU! lalas - 12:41pm Feb 24, 2002 GMT (#7 of 118)Ježdění automobilem je v Británii zdarma už příliš dlouho. Je to náhoda, že země v západní Evropě, které mají lepší železnice než Británie (tedy, všechny) také platí poplatky za jízdu po dálnici? V současnosti neexistují absolutně žádné pobídky (vlastníte-li auto) nejezdit s ním a užívat namísto toho odpovědnějšího způsobu dopravy. inks - 12:44pm Feb 24, 2002 GMT (#8 of 118)Jó! Senzace! Ať platěj, až jim začne téct krev z nosu a pak ať platěj i za kapesníky! Riyadh - 12:53pm Feb 24, 2002 GMT (#9 of 118)Souhlasím, že by člověk měl platit tím víc, čím víc používá silnice, ale daň z motorových vozidel a daň z benzínu musí být zcela zrušeny. Lalas poukazuje na to, že má Evropa lepší železnice než my; to je pravda. Taky jsou levnější. Většina evropských zemí taky má "integrovanou" veřejnou dopravu. Ale nejdůležitější na jejich veřejné dopravě je tohle: 1. Je spolehlivá. 2. Lidi si ji mohou dovolit. 3. Je lehké a pohodné ji používat. Britská vláda a dopravní společnosti se musejí poučit z Evropy!! Asterigerina - 12:54pm Feb 24, 2002 GMT (#10 of 118)Joelondon se ptá, proč lidi dál platí za cigarety a benzín, přestože vláda zvyšuje daně, uvalené na toto zboží. Je to jev, jemuž říkají ekonomové "nepružnost příjmů" - prostě, lidi jsou jak narkomani zvyklí na benzín i na cigarety a najdou si na ně peníze, ať se děje, co se děje. Benzín by se musel zdražit obrovským způsobem, aby to vedlo k poklesu užívání silnic podstatnější měrou. Mimochodem, tady na Trinidadu (kde máme druhý nejlevnější benzín na západní polokouli) máme taky strašlivé dopravní zácpy, trvá mě to každý den až dvě hodiny dojet po dálnici z domova do práce na vzdálenost padesáti kilometrů. AlbertHindsight - 12:58pm Feb 24, 2002 GMT (#11 of 118)Proč nezavedou vybírání poplatků na dálnicích a při vjezdu do měst? Zdá se mi, že do těchto lokalit jezdí s autem jen sobečtí idioti. "Zdaňte sobce" - to je mé motto. BelgianClio - 12:58pm Feb 24, 2002 GMT (#12 of 118)Riadyhe, Máte pravdu o veřejné dopravě na kontinentu. Rád bych jen dodal, že většina železničních společností na kontinentu je pořád ještě kontrolovaná státem (např. vláda v nich vlastní více než 50 procent akcií). Neříkám, že je vláda nejlepším manažerem veřejných služeb, ale stojí to za úvahu. lalas - 12:58pm Feb 24, 2002 GMT (#13 of 118)A nejlevnější benzín na západní polokouli je v USA, že jo, Asterigeno?
maxeo - 12:59pm Feb 24, 2002 GMT (#14 of 118)Příliš nevýznamné opatření, které přichází příliš pozdě. Vystavování účtů řidičům podle toho, jak užívají silnic, nezruší dosavadní zvyklosti užívání silnic, zejména to nijak neovlivní dojíždění automobily do práce, kteréžto dojíždění vytváří největší dopravní zácpy. Pokud by měly nastat u dopravních zácp podstatnější změny, museli by se lidi začít chovat doma, v zaměstnání, ve škole, mezi přáteli a ve volném čase jinak. Poplatky by musely být nesmírně vysoké, jinak lidi nepřimějete, aby změnili svůj způsob života. Zatnou zuby a raději budou platiti, než aby změnili svůj způsob života. Zavést efektivní poplatky tak, aby to snížilo dopravní zácpy, je politicky neprůchodné. Prospěch ze zavedení těchto poplatků by byl v tom, že by to zvýšilo objem financí, použitelných pro zvládání řidičů, jezdících nedovolenou rychlostí, na snižování hluku, na vytváření přechodů pro chodce, atd. Na všechny tyto výhody mají chodci nárok vzhledem k tomu, že musejí trpět onu motorizovanou invazi. Snížení daní z benzínu by neutralizovalo tento prospěch. Zavedení těchto poplatků podle ujetých kilometrů a podle intenzity dopravní zácpy by bylo prospěšné pro lidi na venkově, kteří nyní platí ústředně stanovenou daň z benzínu za ježdění na prázdných venkovských silnicích. Zvyšování cen ropy a nedostatek ropy však povede k snížení dopravních zácp ještě před tím, než bude tento satelitní systém zaveden. Jen si zkontrolujte předpovědi ohledně těžby ropy ze Severního moře a ohledně těžby ropy po světě. Je to příliš chabé opatření a přichází příliš pozdě. A co je nakonec tak špatného na dopravních zácpách? Dopravní zácpy se často charakterizují jako chaos, ale on to není chaos. Automobily v dopravních zácpách jezdí daleko pomaleji, takže zabijí daleko míň lidí (i když jich asi víc zraní), v dopravní zácpě je lehčí přejít přes ulici, dopravní zácpa je jednou ze dvou věcí (druhou jsou pouliční retardéry), která dokáže zajistit, že automobily nepřekročují zákonem povolenou rychlost, dopravní zácpa v zúžení ulice vede k tomu, že celou oblastí pak projíždí míň automobilů, takže se zácpa nezhorší v okolních silnicích, vytváří to absolutní limit znečišťování vzduchu a (podobně jako poplatky) je dopravní zácpa jednou z mála věcí, které mohou přinutit řidiče a manažery logistiky, aby se zamysleli nad tím, jestli je opravdu ježdění automobilem tak dobrá věc. Děsivým scénářem zavedení satelitních poplatků podle intenzity dopravní zácpy by bylo, že by se jezdilo po všech silnicích sedm dní v týdnu a čtyřiadvacet hodin denně na plnou kapacitu. Znečištění vzduchu by bylo smrtelné, hluk by přiváděl lidi k šílenství a lidi by začali při zoufalých pokusech přejít přes ulici na auta střílet. (Atd.) |