Koutek reklamní tuposti 4
Mor českých reklam
19. 1. 2011
Velké "V" při oslovování zákazníků (Vy, Váš, Vám...) se v reklamách objevuje už skoro pravidelně. Nejspíš má v očích zákazníků zvýraznit důležitost, kterou pro zadavatele mají. To ovšem nic nemění na tom, že velká "V" na billboardech jsou důkazem negramotnosti pisatelů. Takto zvýrazněná zájmena Vy, Váš, Vám... (či Ty, Tvůj, Tobě) patří jedině do osobního dopisu konkrétnímu člověku. Tím inzerát, přes touhu zadavatelů reklam, nikdy nebude. Na plakátu vypadá podobné "V" prostě jako pitomá chyba.
Proč tento koutek?
Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady reklamy, kde neschopnost jejich tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.
Vytisknout
Obsah vydání | Středa 19.1. 2011
-
19.1. 2011 / Nesmějí se vymáhat poplatky nad dlužnou částku19.1. 2011 / Britské univerzity v ohrožení19.1. 2011 / Mor českých reklam19.1. 2011 / O tuposti reklamy19.1. 2011 / České chyby ve slovenské reklamě19.1. 2011 / Požadavky hnutí nezaměstnaných19.1. 2011 / Jiří BaťaDělení na standardní a nestandardní lékařskou péči je neetické, je jako selekce vězňů v nacistických táborech19.1. 2011 / Školství očima praktika18.1. 2011 / Stává se uzákoněná zlodějna skutečně právem?18.1. 2011 / Podle českého práva nelze exekuci zamítnout pro nepřiměřenost, protože "nebyl porušen zákon"18.1. 2011 / Rychlé soudy pana Kyslingera7.1. 2011 / Hospodaření OSBL za prosinec 2010