12. 9. 2008
Citát dne (včerejšího) aneb poznej deset rozdílů |
Někdy je velmi těžké stanovit přesnou hranici mezi novinářským zobrazením skutečnosti a mezi psaním, které má smysl a cíl propagační, reklamní. Když na žurnalistu praskne, že je ve svém psaní motivován nikoli snahou popsat fakta a události, nýbrž prospět jejich vybraným aktérům, je veškerá jeho důvěryhodnost vepsí. V posledních dnech najdete nejméně dva příklady toho, jak novináři tuto bitvu o věrohodnost své profese prohrávají. Mladá fronta Dnes včera (9.9.) přinesla velice nadšený článek o majiteli developerské firmy Sekyra Group, která bude provádět výstavbu na pražském Rohanském ostrově. Tón článku je tak bezvýhradně nekritický, až se zdá, jako by jeho autor (příznačně pod textem nepodepsaný) pracoval v Sekyrově žoldu. Nebo že by MFD zapomněla nad článek vyvěsit titulek "placená inzerce"? Tak či tak jde o chybu zásadní a v našich médiích pohříchu stále dosti častou. Petr Žantovský: Kde končí žurnalistika a začíná PR? ZDE |