1. 2. 2006
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
1. 2. 2006

Psát seminárky o tom, co je pravda, je důležité

Jako absolvent pražské VŠE se musím přiznat, že několik seminárních prací, které jsem byl nucen vypracovávat během studia, bylo opravdovou ztrátou času (např. "zjednodušené pojetí účetnictví bez použití výnosových a nákladových účtů"). Ale musím rozhodně protestovat proti paušálnímu odsouzení "netechnických" předmětů při studiu informatiky, píše Radek Laža, "hrdý absolvent studia IT na FIS VŠE Praha":

Pamatuji si, že v jednom pro informatiky povinně volitelném předmětu bylo hlavní náplní učiva rozbor Frommovy knihy Mít nebo být, že v rámci znalostního inženýrství se mluvilo o etice, ve Fenomenu myšlení se rozebírala funkce lidského mozku. Věřím tomu, že tyto znalosti se informatikovi, který má v plánu se pohybovat v podnikové praxi bude vždy hodit, protože práce s lidmi se stane jeho denním chlebem.

Koncept studia informatiky na VŠE se vždy zaměřoval na postavení technologií v podniku a ve společnosti, včetně vazeb, které jsou často přehlíženy.

Pevně věřím, že absolvent, který rozumí nejen technologiím ale i kontextu, ve kterém se nacházejí, má větší šanci být v praxi úspěšný. Vysoká škola je často jedním z posledních míst, kde se člověk může právě těmito otázkami zabývat, v praxi už se očekává, že tyto věci zná.

Nehledě na to, že psaním se vylepšuje psaný projev a vyjadřování, jeden z nejdůležitějších pracovních nástrojů každého informatika.

Hrdost na studium a důležitost diplomu

p> To, že člověk není hrdý na to, že studuje je jistě mrzuté, za sebe ale mohu říci, že jsem hrdý na to, že jsem studoval informační technologie na VŠE. A škola mi toho dala opravdu hodně. V konkrétním případě této instituce ale musím říci, že studium dalo každému jen to, co si sám vzal. Kdo si nic vzít nechtěl, nic nedostal, jen ten titul.

Taky jsem potkával zástupy lidí, kteří si nic nebrali, a teď už jen "vylepšují" image průměrného absolventa našeho ústavu, vždycky tu byli, a budou.

Co se týče váhy diplomu pro pracovníky HR, je důležité si uvědomit, že vysokoškolské vzdělání se už pomalu považuje za samozřejmost, první nutný krok k rozumné kariéře. Sám o sobě ale rozhodně nikoho nespasí. V praxi, po škole, se karty rozdávají znovu, jen ti bez diplomu se nemusí nutně vejít ke stolu, kde se bude hrát.

Logistika jako vysokoškolský obor

V rámci podnikohospodářské fakulty byla Logistika vždy vysoko nad průměrem ostatních specializací, osobně jsem neměl tu čest na kurzy Pernici nebo Zeleného docházet, ale vzpomínám si na celkově kladné reference od spolužáků.

Co se týče praktického použití učiva, je třeba si uvědomit, že například řešení logistiky malé firmy je nesrovnatelné např. s návrhem komplexních dodavatelských řetězců nebo úkolů jako integrace automatizovaných celních procedur do logistických business procesů (např. amerického AMS). Monotónní operativa nemůže být srovnávána s tvůrčím návrhem velkých systémů. Dle mého názoru právě absolvent vysokoškolského studia logistiky by měl před podobnými úkoly ukázat, co mu škola dala. A to nejen z hlediska věcných znalostí ale hlavně přístupem k řešení problémů.

Kus masa ze sebe dělá člověk často sám

Nezastírám, že pražská VŠE nikdy neoplývala příliš domáckou atmosférou, zvláště celoškolské předměty typu makroekonomie, měly často stádní charakter. Vždy ale ještě zbývalo mnoho prostoru v rámci odborných předmětů, kde se daly s učiteli i spolužáky budovat silnější vztahy. Právě tam byla skryta velká přidaná hodnota studia, zde již byl prostor pro diskusi a vzájemné ovlivňování, to ale lidé kteří přišli až na zápočtovou písemku nikdy nepochopí, jejich škoda.

                 
Obsah vydání       1. 2. 2006
1. 2. 2006 Ombudsman: "Postup policie na CzechTeku byl nepřiměřený"
1. 2. 2006 Účelově obžalovaný účastník CzechTeku obhajovaný IuRe soudem zproštěn obžaloby
1. 2. 2006 Česká televize se do roku 2010 "obejde bez dalších zdrojů" Filip  Rožánek
1. 2. 2006 Klaus by měl veřejně přiznat, že jeho privatizační metody byly katastrofální Václav  Žák
1. 2. 2006 Hra o život Václav  Dušek
1. 2. 2006 Jistoty a Prosperita = elektrifikace a sověty Jaroslav  Pour
1. 2. 2006 na poli Patrik  Ouředník
1. 2. 2006 Tradiční rodina je v menšině, a přesto není netolerance na místě Irena  Ryšánková
1. 2. 2006 Pomlčkové strany Oskar  Krejčí
1. 2. 2006 Josef Žáček za oltářem snů Jan  Paul
1. 2. 2006 Ó Tyfone! Ó Sklenáři! Štefan  Švec
1. 2. 2006 Demokraticky zvolení diktátoři Rudolf  Kučera
1. 2. 2006 Jakl: Není pravda, že se přu o výchovu svého dítěte
1. 2. 2006 Užívání titulů v české společnosti Marian  Kechlibar
1. 2. 2006 Jděte se podívat na německé filmy o přistěhovalectví
1. 2. 2006 Sbohem BBC
1. 2. 2006 O škole pořád stejně Alois  Michálek
1. 2. 2006 Student je zákazník, nikoliv sluha Rastislav  Krč
1. 2. 2006 O fachidiotech a osobnostech schopných hlubší reflexe
1. 2. 2006 Psát seminárky o tom, co je pravda, je důležité
1. 2. 2006 Snad se shodneme? Zdeněk  Bárta
31. 1. 2006 Když zbabělci vychovávají zbabělce Tomáš  Stýblo
31. 1. 2006 Proč kupovat seminárky? Kupte si rovnou akademický titul! Ivan  Brezina
31. 1. 2006 Vážné varování ohledně klimatických změn
31. 1. 2006 OSN chce vyřešit světové problémy uvolněním blokovaných 7 bilionů dolarů
31. 1. 2006 Svět bez hranic Milan  Černý
31. 1. 2006 Nacionální a ideologická totalita Stanislav A. Hošek
31. 1. 2006 Prosíme, protestuje proti plánům zlikvidovat další lužickou školu
2. 1. 2006 Hospodaření OSBL za prosinec 2005
22. 11. 2003 Adresy redakce

Školství RSS 2.0      Historie >
1. 2. 2006 O škole pořád stejně Alois  Michálek
1. 2. 2006 Student je zákazník, nikoliv sluha Rastislav  Krč
1. 2. 2006 Psát seminárky o tom, co je pravda, je důležité   
31. 1. 2006 Proč kupovat seminárky? Kupte si rovnou akademický titul! Ivan  Brezina
31. 1. 2006 Myšlení je to nejpodstatnější v životě Boris  Cvek
31. 1. 2006 Tříšť nabiflovaných faktů není moudrost - a co jí tedy je?   
31. 1. 2006 Když zbabělci vychovávají zbabělce Tomáš  Stýblo
31. 1. 2006 Potřebujeme samostatně myslící lidi   
30. 1. 2006 Prodej školských prací nabízejí i jiné servery   
30. 1. 2006 Proč by se měli studenti trápit něčím, co nikdo nečte   
30. 1. 2006 Studenti si seminárky z internetu volně stahují   
30. 1. 2006 Trampoty žáka všeobecného gymnázia Jaroslav  Bílek
30. 1. 2006 Je bezvadné, že se dají seminárky koupit   
30. 1. 2006 Je opravdu bezvadné, že se seminárky dají koupit?   
30. 1. 2006 Proč bych neměla podvádět, když je to tak snadné?