1. 2. 2006
Student je zákazník, nikoliv sluhaBojujte za svou službu, bojujte, aby kvalita toho, co nám naši (a nejen naši) rodiče, prarodiče a často i kamarádi, platí byla co nejvyšší a využijte jejich štědrost na 100%. Jsem studentem 2. ročníku FS VŠB - TU Ostrava a popravdě řečeno jsem jedním z těch studentů, jejichž existence je zpochybňována v nekolika příspěvcích týkajících se diskuse ohledně kupování seminárek přes internet. Jaký student? Student, který chodí do školy, aby se UČIL, aby se něco dozvěděl, aby si nejen rozšířil vzdělání, ale aby se naučil spolupracovat s odorníky, pracovat s normami, najít si informaci v archivu. Chodím do školy, protože CHCI. |
Systém výuky, který u nás je zavedený, mi plně vyhovuje. Umožňuje mi totiž řešit problémy, které se dotýkají praxe, samostatně a konzultovat je s cvičícími či přednášejícími. Vyhovuje mi, protože mi umožňuje myslet a výsledky svého myšlení pak převádět do řešení. Umožňuje mi získávat informace z různých zdrojů a z těchto pak vytvářet vlastní názor, který pak při psaní seminárky prezentuji. A v tom vidím snad druhou nejdůležitější funkci VŠ. Psaním seminárek se totiž naučím vlastní názor prezentovat a obhjajovat. Ten názor nemusí být vždy obecně správný, posouzení je na argumentaci, ale to, že jej dokážu prezentovat a vyjádřit veřejně je podle mne velmi důležité. Náš pan děkan při své předvolební prezentaci před akademickým senátem (jednání bylo přístupné všem členům FS, ale byl jsem tam jediným studentem) předkládal názor zaměstnavatelů absolventů naši fakulty. Jejich nejčastější výtky patřily nedostatku jazykových schopností a hned po nich pak faktu, že VŠ nevychovává osobnosti. Nechci tvrdit, že osobnost vzniká při tvorbě seminárky, ale jsem si jist, že prezentace vlastního názoru a schopnost si jej vůbec vytvořit z kvalitních zdrojů k osobnostem patří. A když tak čtu názory vyučujících i studentů, mám celkem radost (i když je to síš k pláči), že tento problém se netýká jenom naší fakulty a školy. Student je totiž zákazníkem VŠ. Pokud nepřetahuje studia (jak to činím já), pak za poskytovanou službu platí místo studenta stát. A ten, kdo nevyužívá všech možností k vlastnímu rozvoji a to nejen vědomostního, ale i osobnostního, mrhá penězi státu. Tedy v podstatě každého občana platícího daně. A pokud je nějaký problém s tím, že vyučující seminárky nečte, pak se jistě můžeme obrátit na proděkana pro studium, akademický senát nebo v našem případě např. na elektronický dotazník, který lze anonymně vyplnit a který je krom stujdiního oddělení odeílán taky přimo do emailové schránky našeho pana děkana. A nemyslím si, že toto jsou možnosti přístupné jenom FS VŠB-TUO. Bojujte za svou službu, bojujte, aby kvalita toho, co nám naši (a nejen naši) rodiče, prarodiče a často i kamarádi, platí byla co nejvyšší a využijte jejich štědrost na 100%. |
Školství | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
1. 2. 2006 | O škole pořád stejně | Alois Michálek | |
1. 2. 2006 | Student je zákazník, nikoliv sluha | Rastislav Krč | |
1. 2. 2006 | Psát seminárky o tom, co je pravda, je důležité | ||
31. 1. 2006 | Proč kupovat seminárky? Kupte si rovnou akademický titul! | Ivan Brezina | |
31. 1. 2006 | Myšlení je to nejpodstatnější v životě | Boris Cvek | |
31. 1. 2006 | Tříšť nabiflovaných faktů není moudrost - a co jí tedy je? | ||
31. 1. 2006 | Když zbabělci vychovávají zbabělce | Tomáš Stýblo | |
31. 1. 2006 | Potřebujeme samostatně myslící lidi | ||
30. 1. 2006 | Prodej školských prací nabízejí i jiné servery | ||
30. 1. 2006 | Proč by se měli studenti trápit něčím, co nikdo nečte | ||
30. 1. 2006 | Studenti si seminárky z internetu volně stahují | ||
30. 1. 2006 | Trampoty žáka všeobecného gymnázia | Jaroslav Bílek | |
30. 1. 2006 | Je bezvadné, že se dají seminárky koupit | ||
30. 1. 2006 | Je opravdu bezvadné, že se seminárky dají koupit? | ||
30. 1. 2006 | Proč bych neměla podvádět, když je to tak snadné? |