31. 1. 2006
Myšlení je to nejpodstatnější v životěReakce na článek "Na školách se bifluje - je to pravda" To, co škola může a má nabídnout člověku, je co nejširší, nejhlubší a nejzajímavější cvičení v myšlení. A právě myšlení je po všech stránkách to nejpodstatnější v životě.
Nesouhlasím s představou omezování všeobecného gymnaziálního vzdělání. Právě proto, že naučit se daný specializovaný předmět za pár měsíců posledního ročníku jaksi při škole jde celkem snadno. Naopak gymnázium je často poslední možností, kdy budoucí vysokoškolák může zahlédnout svět v celém spektru různých dobrodružství mysli. To, že učitelé nejsou schopni chápat a vidět např. matematiku jako jedno z nejúžasnějších a nejvlivnějších (stojí na ní veškerá technika, je ji inspirovaná klasická i moderní filozofie, neobejde se bez ní kdokoli, kdo hodnotí statistiky atd.) dobrodružství lidstva, je jejich omezenost, nikoli vlastnost matematiky. |
Kdyby se člověk měl dívat na svět jako autorka, musel by zrušit gymnázia a školy úplně, protože v praxi většina lidí stejně dělá něco jiného, než vystudovala... a fachidiotem lze být snadno a rychle po troše zaučení. To, co škola může a má nabídnout člověku, je co nejširší, nejhlubší a nejzajímavější cvičení v myšlení. A právě myšlení je po všech stránkách to nejpodstatnější v životě. Já mám to štěstí, že jsem zakořeněn v přírodních vědách i v klasických humanitních oborech... a přál bych to každému. Být bez krásy matematiky, to je jako být slepý. Nedostat se nikdy k Sofoklově Antigoně, to je jako být hluchý. Nejlepší je vidět, slyšet, cítit, chutnat... otevřít se všem dimenzím toho úžasného kosmu kolem nás a v nás. BC |
Školství | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
31. 1. 2006 | Proč kupovat seminárky? Kupte si rovnou akademický titul! | Ivan Brezina | |
31. 1. 2006 | Myšlení je to nejpodstatnější v životě | Boris Cvek | |
31. 1. 2006 | Tříšť nabiflovaných faktů není moudrost - a co jí tedy je? | ||
31. 1. 2006 | Když zbabělci vychovávají zbabělce | Tomáš Stýblo | |
31. 1. 2006 | Potřebujeme samostatně myslící lidi | ||
30. 1. 2006 | Prodej školských prací nabízejí i jiné servery | ||
30. 1. 2006 | Proč by se měli studenti trápit něčím, co nikdo nečte | ||
30. 1. 2006 | Studenti si seminárky z internetu volně stahují | ||
30. 1. 2006 | Trampoty žáka všeobecného gymnázia | Jaroslav Bílek | |
30. 1. 2006 | Je bezvadné, že se dají seminárky koupit | ||
30. 1. 2006 | Je opravdu bezvadné, že se seminárky dají koupit? | ||
30. 1. 2006 | Proč bych neměla podvádět, když je to tak snadné? | ||
30. 1. 2006 | Proč se vyučuje na středních školách tak špatně | Boris Cvek | |
30. 1. 2006 | Na školách se bifluje - je to pravda | ||
30. 1. 2006 | Není snad přirozené zamýšlet se nad tím, co je pravda? |