22. 3. 2004
Noční můra ministerské byrokracie II.Česká kvalita kremaceTento popis nám usnadnil ověření příčin vzniku Vámi kritizovaného časového průtahu vyřizování a zjednání nápravy.
Dotaz JČ: Proč mají ministerští úředníci tak rádi hromadění genitivů? 31.12.2003 odeslal autor dotaz na Úřad vlády ČR. Chtěl informace o projektu Česká kvalita. Rozjel tím neuvěřítelnou spirálu událostí, ZDE. Po mnoha urgencích dostal nyní informace o poskytnutí náhrady za pohřební služby města Karviná (58 stran) včetně 13 úmrtních listů, rozpisy hovorů od společnosti Eurotel a informace o nominaci členů do Rady regionálního rozvojového fondu. |
Po padesátidenní komunikaci s úředníky ministerstva pro místní rozvoj jsem na žádost pana Jiřího Bartoše, zaměstnance MMR shrnul všechny své dopisy a odpovědi MMR, týkající se programu Česká kvalita, které více připomínaly komedii, než korektní odpověď na žádost o poskytnutí informace podle zákona 106/1999Sb. Tento dopis jsem zasílal s vírou, že se snad celý proces posune kupředu:
Dobrý den, zasílám Vám záznam své komunikace s MMR. Ing. Luboš Kotek 23.2.2004 Dostal jsem odpověď z MMR. Ujasnění situace, omluva a příslib zaslání informací:
Vážený pane, potvrzujeme příjem Vašeho e-mailu ze dne 18. 2. t.r. a děkujeme za podrobný popis "historie" vyřizování Vaší žádosti o předání podkladového materiálu k usnesení vlády č. 685/2002 o Programu podpory prodeje kvalitních výrobků "Česká kvalita". Tento popis nám usnadnil ověření příčin vzniku Vámi kritizovaného časového průtahu vyřizování a zjednání nápravy. K postupu našeho ministerstva v této záležitosti podáváme toto vysvětlení: 1) Skutečným gestorem přípravy a zpracování a předkladatelem tohoto materiálu bylo Ministerstvo průmyslu a obchodu, jmenovitě místopředseda vlády a rezortní ministr Doc. ing. Miroslav Grégr. Tomuto ministerstvu také vláda uložila zajištění realizace programu "Česká kvalita". 2. Podle dosud vždy bezchybné evidence elektronické pošty Vaše podání ze dne 2. 1. t.r. do našeho Informačního střediska (info@mmr.cz) nedošlo. Nemohlo proto dojít ani k nedodržení zákonné lhůty pro jeho vyřízení a vzniku fikce zamítavého rozhodnutí, umožňujícího podání rozkladu. 3. V podání ze dne 19. ledna t.r. , označeném jako "odvolání" a zaslaném na adresu public@mmr.cz jste - patrně nedopatřením - neuvedl adresáta své údajné původní žádosti ze dne 2. 1. t.r., což přispělo k nepřesnému posouzení jeho obsahu a účelu a k postoupení věcně nepříslušnému útvaru. 4. Informační středisko se seznámilo s Vaší žádostí (odvoláním) poprvé až dne 13. 2. t.r. a po upřesnění jejího obsahu Vaším sdělením ze dne 16. 2. t.r. žádost obratem vyřídilo - s odkazem na věcnou nepříslušnost našeho ministerstva a s doporučením požádat o vydání materiálu Ministerstvo průmyslu a obchodu, jako výlučně kompetentní rezort. Chápeme, že časové průtahy ve vyřizování Vaší žádosti o informaci jsou -- i bez ohledu na příčiny jejich vzniku - předmětem Vaší kritiky. Za administrativní pochybení při manipulaci s Vaším podáním (odvoláním) ze dne 19. 1. t.r., se Vám proto omlouváme, a po ověření faktické nemožnosti získat na Ministerstvu průmyslu a obchodu elektronickou verzi požadovaného materiálu Vám poštou zasíláme (nad rámec své zákonné povinnos/ kopie podstatných částí materiálu o programu "Česká kvalita". Bližší informace o současném stavu a výsledcích realizace tohoto programu můžete získat na webových stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu: www.mpo.cz , www.npj.cz a u Ing. Ryšánka na tel. č. 221082639.
S pozdravem Informační středisko MMR A poté jsem konečně dostal velkou obálku. Ovšem -- mé žádosti nevyhovoval žádný z dokumentů. Součástí balíku byly:
Nezbývalo mi nic jiného, než stejné informace odeslat na MMR a opět čekat. Dobrý den, děkuji za zaslané materiály, bohužel však nerozumím tomu, proč mi, namísto informací o programu Česká kvalita, které po celou dobu od Vás urguji, byly zaslány tyto dokumenty:
Mohl byste mne prosím instruovat, jak mám s těmito dokumenty naložit? Děkuji Ing. Luboš Kotek |