22. 3. 2004
Penzijní fond České spořitelny pod nátlakem ustoupilPod tlakem pozůstalých po zemřelých klientech Penzijního fondu ČS a za pomoci Sdružení obrany spotřebitele peněžní ústav ustoupil a vyplatí v minulém století naslibované životní pojistky. Zvětšený obrázek - veřejný příslib > |
V letech 1996 - 2000 lákal Penzijní fond České spořitelny (PFČS) nové klienty tím, že jejich pozůstalým vyplatí v případě úmrtí pojistné plnění ve výši 10 000 Kč a při úmrtí klienta následkem úrazu se mělo se jednat dokonce o 50 000 Kč. Výplatu zabezpečovalo automaticky zřizované bezplatné životní pojištění u ČS -- Živnostenské pojišťovny. Podmínkou pro získání pojištění bylo uzavření penzijní smlouvy u PFČS, doba pojištění minimálně 12 měsíců a placení měsíčního příspěvku na penzijní připojištění ve výši minimálně 100 Kč. Kopii dokumentu, tzv. veřejného příslibu mají BL k dispozici. Od počátku roku 2001 ale penzijní fond jednostranně pozměnil svým klientům smluvní podmínky. Kromě výše zmíněných je zavázal ještě finančním zůstatkem na účtu ve výši 50 000 korun a tím výplaty pozůstalým prakticky znemožnil. Pozoruhodné na celé kauze je, že tzv. spořitelní ombudsman, na kterého se poškození nejdříve obrátili, vyhodnotil jejich žádosti jako nepodstatné. Ředitel ČS Jack Stack nakonec po týdenním mediálním náporu prohlásil, že banka se sice nebojí případných žalob, ale udělá vstřícné gesto a naslibované částky vyplatí beze zbytku. |