ČR: Špatná železniční infrastruktura

1. 4. 2011 / Jan Čulík

K poznámce Františka Řezáče je nutno dodat, že někteří lidé možná jezdí auty i proto, že nemají jinou možnost: veřejná doprava, zejména železnice, je kupodivu, více než dvacet let po pádu komunismu, v ČR často děsivá.

Podobně jako se za dvaadvacet let kupodivu nově narozená mladá generace vůbec nenaučila anglicky, a ve vnějším světě v konkurenci se Švédy, Holanďany, Korejci, Číňany a Němci se svou špatnou jazykovou vybaveností působí jako burani (a v anglosaském světě v důsledku jazykové negramotnosti mohou Češi vykonávat jen podřadné práce), je s podivem, jak se za skoro dvaadvacet let nezlepšila česká železniční dopravní infrastruktura, respektive, jak stále tvrdě zaostává za železniční infrastrukturou západní Evropy. Nedokonalá doprava tedy vytváří falešný dojem, že Česká republika je větší, než je tomu ve skutečnosti, protože dostat se v ČR odkudkoliv kamkoliv trvá neuvěřitelně dlouhou dobu.

Není šokující, že 22 let po pádu komunismu trvá jízda vlakem z Brna do Českých Budějovic (236 km) "rychlíkem" v nejlepším případě čtyři a půl hodiny (průměrná rychlost "rychlíku" 52 km/hod!!) a České dráhy si za to účtují skoro 300 Kč?

Známý princip: za socialistický šlendrián si účtujeme kapitalistické ceny. Představa, že vznik "tržních cen" povede i k zlepšení služeb, jaksi nefunguje, že?

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 1.4. 2011