Tvořivost v době krize, neboli o riziku a růstu počtu podniků

15. 1. 2010 / Uwe Ladwig

V krizovém roce 2009 v Německu i přes rostoucí problém firemní insolvence vzrostl i počet podniků o zhruba 13 000. Že nejde jen o ukázku tvořivosti v době krize, ale také zvýšené ochoty nést riziko, o tom něco v této poznámce...

Alespoň u nás není neznámé, že ve srovnání se světem si velká část lidí v Německu stěžuje na obecně vlastně dost vysokou životní úroveň. A neudiví, že podle nové studie UNICEF má mladá generace Němců také zvlášť negativní a prý 'skoro depresívní obraz budoucnosti'.

Mohli byste si myslet, že tomu odporuje fakt, že v krizovém roce 2009 se počet německých firem zvýšil o 13 000, protože oproti těm 397 000, které byly zlikvidovány, bylo přece nově založeno 410 000. Ale tahle ukázka tvořivosti a podnikavosti není spojena jen s 'normální', ale se zvýšenou ochotou nést riziko, a to hlavně ze strachu před nepříliš lákavou, a ze subjektivního pohledu přece jen řídkou sociální sítí, do níž němečtí zaměstnanci po ztrátě svých placených pracovních míst padají.

Ten vlasně potěšující nárůst počtu podniků má proto také své jisté nepříznivé důvody. Ale jak je to s Vámi: Věděli byste, co udělat, kdybyste najednou ztratili zaměstnání? Měli byste představu, jakou firmu byste mohli založit?

Poznámka redakce: Volně k tématu viz článek Damiena Perrotina Zánik námezdního systému ZDE

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 15.1. 2010