Proč se lidi nedají dohromady?

30. 12. 2009

V reakci na článek "Jak se Britské listy staly otrokem T-mobile Czech Republic" přišlo od jeho vydání v úterý odpoledne asi třicet souhlasných reakcí od postižených zákazníků, mnozí z nich přidali vlastní drastické historky.

Podnikatelská kultura v České republice je zřejmě otřesná a práva zákazníků jsou minimální. Atomizovaná společnost se nezmůže na odpor. Ale nemuselo by to tak být a není tomu tak v jiných zemích. Neměli by se lidé dát dohromady a přimět vládu k přijetí efektivního zákona, který by zaručoval občanům civilizovaná spotřebitelská práva, tak jak je tomu jinde?

Pro začátek by jistě velmi pomohlo, kdyby zákon zajistil, aby firmy nemohly požadovat další platby za uzavřenou smlouvu, kterou chce zákazník z dobrých důvodů vypovědět.

Proč občané nepřimějí vládu, aby ustavila nezávislý arbitrážní spotřebitelský tribunál, který by řešil například případy, kdy mobilní operátor účtuje zákaznici 3500 Kč za údajné "hovory do Saúdské Arábie", i když zákaznice v Saúdské Arábii nikdy nebyla a nikoho tam nezná. V takovýchto případech v zemích mimo ČR existují nezávislé instituce s vlivnými pravomocemi bránit zákazníka. Musejí vzniknout i v ČR. Kdo se o to zasadí? (JČ)

Vytisknout

Obsah vydání | Středa 30.12. 2009