Česká reklamní krize, krize, KRIZE !

7. 9. 2009

ŠOK│ Podle významné agentury OMD klesnou v letech 2009 a 2010 výnosy reklamního trhu v ČR o 36% (konkrétně o 25% letos a o 14% příští rok -- součty logicky nesedí, jde o navazující poklesy). Nejvíce bude zasažen tisk: skoro o polovinu (48%), o 37% přijde televize, a dokonce si o nějaké procentíčko pohorší i Internet. To alespoň tvrdí odborný novinář z oblasti informačních a komunikačních technologií Jiří Hlavenka, bývalý generální ředitel a spolumajitel vydavatelství Computer Press.

K TOMU: 5. 8. 2009 The Economist konstatuje masivní pokles reklamy za první čtvrtletí roku 2009 ZDE

8.12.2008, Štěpán Kotrba: Dopady realitní a finanční krize na průmysl ITC budou fatální ZDE
26.1.2009, Štěpán Kotrba: Krize, krize, krize kam se podíváš ZDE

Navíc zpráva neobsahuje výhled na rok 2011; to by byla už příliš velká spekulace, ale není vůbec jasné, zda pokles nebude i v tomto roce pokračovat, i když se zpomalením. ... Důsledek? Dramatický pokles živých časopiseckých i novinových titulů na českém trhu: pokles o mnoho desítek titulů se mně nezdá jako přehnaný. Zatímco v časopisech je kandidátů na odstřel mnoho a nelze je vyjmenovat, u novin jsou žhaví dva: Lidovky a Právo....

... OMD není jen tak "nějaká" výzkumná agentura -- je to gigantický obchodník s reklamou, je to prognóza předního hráče postavená na vlastních podnikatelských číslech. ... Celková krize mediálního průmyslu je horší než u automobilek, které bývají prezentovány jako oběť č. 1.

5. 9. 2009 Jiří Hlavenka: Konec mediálního trhu, jak ho známe? ZDE

Vytisknout

Obsah vydání | Pondělí 7.9. 2009