28. 3. 2008
Metro na kolenou......aneb jak Mafra zabíjí konkurenciPoté, co Mafra koupila deník Metro, začala běžet kampaň na "love story" mezi tímto deníkem a jejich bezplatným a méně úspěšným konkurentem Metropolitním Expresem, kde si oba mezi sebou posílají milostné dopisy. Cílem kampaně bylo sloučení obou deníku v jeden. Už teď je zřejmé kdo převzal otěže. I přesto, že deník Metro byl vždy úspěšnější, bude se muset přizpůsobit Expresu. Již několik dní byla redakce Metra donucena vyklidit své zázemí, aby je "okupovali" editoři Expresu. |
Takže Metro, které se každý den dostane do rukou půl milionu lidem, se připravuje v malé, přeplněné zasedací místnosti. Vrcholem je to, že redaktoři často musejí dokončit noviny v jednu odpoledne! Už v době, kdy jsem Metru šéfoval, musel jsem přežít situaci, kdy uzávěrka byla v osmnáct hodin, aby předchozí vedení deníku ušetřilo náklady na tisk. (Právě kvůli této praxi, Metro byl jediný deník ve Střední Evropě, který neměl ani zmíňku o sebevraždě Karla Svobody...) Zatímco v ostatních zemích, kde deník Metro vychází, nesmí reklama zabírat více, jak 45 %, "u nás" (u Vás) Mafra asi defenestrovala veškerá pravidla a toto omezení nerespektuje. Jak jsem už jednou upozornil, skutečným záměrem Mafry je, aby do tří let deník Metro zanikl. Asi proto, nemáme očekávat, že se Metro pod novým spoluvlastníkem zlepší, ale právě naopak. Nedočkáme se brzy další vzbouření novinářů jako v České televizi anebo deníku Impuls? |