20. 7. 2007
Pochvala České televizi - Lindě Jablonské a Michalu KomárkoviNedávno jsem si našel čas ke kritice ČT. Nevím, proč tak málo trváme na zcela samozřejmém požadavku -- aby Česká televize dělala takovou práci, jaká se od ní očekává. Musím zde znovu zopakovat, že ČT je firma, která nemusí usilovat v měkkém prostředí o vysokou kvalitu na spravedlivém trhu idejí, protože ročně vybere na 5 000 000 000 korun na povinných koncesích a další zhruba 1 500 000 000 korun na reklamě (kterou zase zaplatí diváci -- skrze výrobky, dražší právě o tyto výdaje na reklamu). |
Závažné problémy existují, místo zábavy hledejme vůli je řešitK tomu to tématu si můžete přečíst text na webu ČRo ZDE, pan Václav Žák zde požaduje transparentnost financování ČT, protože jde o veřejné peníze. Připomeňme si, že ČT (mimochodem docela nenápadně) usiluje o odložení omezení reklamy (viz též předchozí odkaz), přičemž ji podpoří veřejnosti velmi sympatická lobby filmařů -- výměnou za část těchto příjmů. Ehmm -- raději no comment... Od ČT očekávám objektivní nestrannost a na prvním místě citlivost k utrpení -- ať se odehrává zde, u nás doma v ČR, nebo na druhém konci země, ať už jde o utrpení lidské, nebo o utrpení jiných živých bytostí. A právě proto chci poděkovat ČT -- konkrétně redaktorům Lindě Jablonské a Michalu Komárkovi za přínosný dokument, který nám znovu připomenul krutou realitu, ve které zvířata okolo nás žijí. Cituji z pořadu: "I v ekologickém zemědělství jsou zvířata účetní položkou, ekonomickou komoditou..." Slovo "radikální" jako označení citlivých a slušných lidí je krajně nevhodnéBohužel označovat zastánce přirozených práv zvířat souslovím, které obsahuje slovo "radikální" je velmi nešťastné, protože veřejnost si toto slovo bude ihned vykládat podobně jako slovo "extrémisté". A extremismus je jistě něco špatného, co tu nechceme, jsou to vlastně fanatici a každý fanatismus je samozřejmě velké ohrožení... Zcela souhlasím s vynikajícím filosofem Erazimem Kohákem, který o těchto "radikálech" v pořadu říká: "Jsou to lidé se svědomím, které jim můžeme závidět..." Na úvod pořadu je 4 minuty a 45 vteřin reklam, též s Karlem Gottem...Ostatně máte-li připojení na internet (máte, že?), nic Vám nebrání si pořad Z klece ven? v klidu prohlédnout, najdete jej ZDE Nenechte se zmást reklamou, která je i na internetu na začátku pořadu (v délce téměř 5 minut!) -- ale alespoň je vidět, na čem naší veřejnoprávní České televizi záleží nejvíce, co je skutečnou náplní její činnosti. |