2. 3. 2007
Petr Suchý, vedoucí katedry Mezinárodních vztahů a Evropských studií:"Nejvíce o americké základně dezinformují TV Nova a Britské listy" |
Ano, taková tendence je patrná například u KSČM, nebo iniciativy "Ne základnám". Současně je ale poměrně obtížné přesně určit co je cílená dezinformace a co prostá ignorance -- úroveň znalosti problematiky těmi, kdo se k ní v médiích vyslovují je, až na malé výjimky, velmi žalostná. Za nejvíce dezinformující média v tomto ohledu považuji televizi Nova (zejména pokud se jedná o debaty v pořadu Snídaně s Novou) a Britské listy. Média a zejména televize dávají v debatách prostor zejména politickým činitelům (stoupencům i odpůrcům základny), představitelům iniciativy "Ne základnám, případně publicistům bez hlubšího vhledu do problematiky. Petr Suchý, vedoucí katedry Mezinárodních vztahů a Evropských studií, FSS MU Brno. Obávám se, že u nás k cíleným dezinformacím v rámci kampaně k radaru skutečně dochází. Aby bylo možno o celé věci říci více, musel by člověk znát odpovědi na některé otázky. Např. za jakých podmínek svěřilo Ministerstvo zahraničních věcí vypracování výzkumu k postojům veřejnosti k radaru firmě sociologa Ivana Gabala. Z jakého titulu byl sociolog Ivan Gabal přítomen v listopadu 2006 v Rize na jednání špiček NATO. Proč má právě tento člověk tak velký prostor v Českém rozhlase v souvislosti s informováním o záležitostech týkajících se radaru. Jan Keller, sociolog, Ostravská univerzita. |