2. 2. 2007
Pošta opravdu není spolehlivá služba"...v tom množství zásilek a lidí podílejících se na jejich zpracování, mohou vyskytnout i nějaké nepravidelnosti. Žádný systém není úplně dokonalý a vždy jde jen o to při zajišťování chodu toho kterého systému, se k té dokonalosti maximálně přiblížit," píše pan Mahďák. S tím se dá souhlasit. Jen je třeba se podívat na to, zda jde v daném systému opravdu o "nějaké nepravidelnosti" a jak je to s četností jejich výskytu. Popsal jsem jeden konkrétní případ. Text byl poslán České poště a paní Marcela Kadlecová z informačního pracoviště s.p. Česká pošta jej postoupila k vyřízení odboru kontroly. Do BL jsem jej zaslal především proto, že mé zkušenosti nasvědčují tomu, že řada věcí tvoří spíše rutinu činnosti některých složek České pošty. Konkrétně balíková pošta, která doručuje zásilky v Praze 2, zásadně dává do schránek až II. výzvu, tu první jsem ještě nikdy neviděl. |
Že je na ní zpravidla uvedeno datum, které neodpovídá dni, ve kterém se II. výzva objeví ve schránce, je také obvyklé. Díky těmto zkušenostem s doručováním balíků jsme s kolegy většinu zásilek, u kterých to s ohledem na hmotnost a velikost bylo možné, převedli na běžné doporučené zásilky, které doručuje místní doručovatel; tady žádné problémy nevznikají. Dalším důvodem pro zveřejnění jsou předpisy pošty, které příliš neberou ohled na oprávněné zájmy platícího zákazníka. A to je na pováženou, zejména v momentě, kdy se shodneme na tom, že žádný systém není a nebude dokonalý a že se občas něco podobného nejspíš přihodí. Soustavné zdražování poštovních služeb bez toho, že by byl v případě nesplnění podmínek nárok na nějaké odškodnění, je postup do budoucna neudržitelný. Znamenalo by to ovšem skutečnou odpovědnost za to, co a jak každý zaměstnanec dělá. Pan Mahďák se mýlí v tom, že bych situaci nechápal. Chápu dokonce i to, že předvedeným způsobem se asi dá dost těžko přiblížit k nějaké dokonalosti. A jako úsměvný beru jeho pokus relativizovat oprávněnou nespokojenost platícího zákazníka poukazem na někoho jiného, kdo má také nějaké to máslo na hlavě. Stejně jako jeho diagnózu, kterou se ze mne snaží udělat někoho ne zcela důvěryhodného a tím oslabit mé námitky. V naší kotlince také zcela běžný jev. |