29. 12. 2004
Jak CIA unáší "teroristy" letadlem pro celebrityJe to letadlo značky Gulfstream V Turbojet, jakým rádi létají ředitelé velkých firem a mezinárodní celebrity. Jeho identifikační číslo bylo donedávna N379P. Svědkové toto letadlo často vídají na vojenských letištích od Pákistánu přes Indonésii až po Jordánsko. Často do něho nastupují osoby v kápích a s pouty na rukou. O údajném majiteli tohoto letadla, firmě Premier Executive Transport Services, ani o jejím řediteli a kanceláři neexistuje žádná dokumentace, zjistil americký deník Washington Post. Celé je to krycí hrou pro mezinárodní "protiteroristické" operace CIA. |
Letadlo má povolení přistávat na vojenských letištích kdekoliv na světě. Od 11. září 2001 jsou tajné únosy osob z různých zemí světa hlavním operačním nástrojem americké CIA, zaměřeným proti údajným teroristům z organizace al Kajda, píše americký list. Letoun Gulfstream V odváží a přiváží zadržované osoby z míst a do míst, jako je Jakarta v Indonésii, jako jsou místa v Pákistánu, v Egyptě a ve Švédsku. Praxe je to tak častá, že už se ji nedaří řádně utajovat. Mezinárodní organizace na ochranu lidských práv proti ní protestují, zejména proto, že hlavním účelem dopravy osob tímto americkým výzvědným letadlem je odvážet zadržené osoby do zemí, které používají tvrdé metody výslechu, jaké se v USA nesmějí používat. To však zakazuje konvence OSN proti mučení. Informace o těchto tajných převozech osob, organizovaných CIA, začaly pronikat na veřejnost ani ne šest týdnů po útocích z 11. září 2001. 26. října 2001 celou věc poprvé prozradil Masood Anwar, pákistánský novinář, který zveřejnil v listě Islamabad News informaci, že pákistánská rozvědka předala americkým úřadům jemenského mikrobiologa Džamila Kasima Saeeda Mohammeda, hledaného v souvislosti s bombovým atentátem na americkou válečnou loď Cole, k němuž došlo v říjnu 2000. Ve zprávě se uvádělo, že identifikační číslo letadla, které použily americké úřady, je N379P a že letadlo odvezlo Mohammeda z letiště v Karáčí dne 23. října 2001 asi ve 2. 40 hodiny ráno. Informace z Islamabad News se rozšířily prostřednictvím internetu. Velmi rychle byl pak identifikován podle čísla letadla jeho údajný majitel, ona neexistující firma Premier Executive Transport Services. V prosinci 2001 totéž letadlo s tímtéž identifikačním číslem odvezlo z letiště ve Stockholmu dva Egypťany. Oba předtím požádali ve Švédsku o politický azyl, avšak Američané je oblékli do červených kombinéz, dali jim pouta na ruce i na nohy a odvezli je do Káhiry. Ahmeda Agizu odsoudil pak egyptský Nejvyšší vojenský soud za trestné činy spojené s terorismem, Muhammad Zery byl osvobozen. Oba muži svědčí o tom, že byli ve vězení v Egyptě mučeni. Švédsko vyšetřuje, jak je možné, že byli oba muži poté, co ve Švédsku zažádali o azyl, předáni Američanům. V lednu 2002 totéž letadlo odvezlo z vojenského letiště v Jakartě Muhammeda Saada Ikbala Madniho, Egypťana, cestujícího s pákistánským pasem, podezřívaného, že je to agent al Kajdy. Bez jakéhokoliv slyšení byl odvezen do Egypta. Je v současnosti nezvěstný. Lety tohoto tajného letadla CIA sledují amatérští nadšenci na nejrůznějších letištích světa, kteří zaznamenávají přílety a odlety vojenských i soukromých letadel. Tito nadšenci pak zveřejňují tyto informace na specializovaných webových stránkách. Podle nich přistálo od října 2001 toto letadlo CIA v Islamabádu, v Karáčí, v Rijádu v Saúdské Arábii, v Dubai, v Taškentu v Uzbekistánu, v Kuwait City, v Baku v Ázerbajdžánu a v Rabatu v Maroku. Často přistává na americkém letišti Dulles International Airport, na vojenském letišti v Ammánu v Jordánsku a na letištích ve Frankfurtu nad Mohanem, ve skotském Glasgow a v Larnace na Kypru. Podle veřejných dokumentů si firma Premier Executive objednala letadlo Gulfstream V v roce 1998. V březnu 2000 dostalo toto letadlo nové registrační číslo, nynější N379P. Začalo létat v červnu 2000 a v prosinci 2003 bylo jeho registrační číslo znovu změněno. Novinářům z Washington Postu se nepodařilo z nikoho kolem tohoto letadla získat žádné informace. Na jejich telefonáty nikdo nikdy nereaguje. I CIA se k těmto skutečnostem odmítla vyjádřit. List zjistil, že 1. prosince 2004 dostalo toto letadlo nové registrační číslo a bylo převedeno na nového majitele, Bayard Foreign Marketing. Ani tato firma neposkytla americkému listu žádné informace. Podrobnosti v angličtině ZDE |